printlogo


کد خبر: 194749تاریخ: 1397/4/11 00:00
اخبار

وزیر جهاد کشاورزی کارت زرد گرفت
نمایندگان مردم در خانه ملت پرسش جواد کریمی‌قدوسی از وزیر جهاد کشاورزی را وارد دانستند. به گزارش خانه ملت، مسعود پزشکیان در نشست علنی دیروز مجلس پس از اینکه جواد کریمی‌قدوسی از پاسخ‌های وزیر جهاد کشاورزی درباره شرایط انحصار در بازار خوراک طیور قانع نشد، وارد بودن پرسش این نماینده  را به رأی گذاشت که نمایندگان با 113 رأی موافق، 54 رأی مخالف و  4 رأی ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر در جلسه سوال را وارد دانستند و بر این اساس از پاسخ‌های وزیر جهاد کشاورزی قانع نشدند. گفتنی است، محور پرسش جواد کریمی‌قدوسی از حجتی این بود: «دلیل ایجاد انحصار در بازار دان و مرغ توسط آقای مدلل با زیر پا گذاشتن قانون انحصار چیست؟» حجتی در پاسخ با بیان اینکه قیمت نهاده‌های دامی و قیمت طیور مناسب است و بازار آن کم و بی‌التهاب است، درباره ایجاد انحصار در بازار دان و مرغ توسط «م» گفت: کسی که عمده بازار در اختیارش است ممکن است اگر بخواهد و نظارتی بر آن نباشد، در بازار دخل و تصرف داشته باشد.


رفع مشکل آب آبادان و خرمشهر تا 15 تیر
در حال حاضر احداث خط دوم انتقال آب غدیر به صورت 4 شیفته و شبانه‌روزی در حال انجام است تا به جای نیمه امسال، در 15 تیر شاهد بهره‌برداری از این خط انتقال آب باشیم. به گزارش تسنیم، حدود یک ماه از شور شدن آب رودخانه بهمنشیر به دلیل پس زدن آب شور خلیج‌فارس به این رودخانه که تأمین‌کننده بخشی از آب شرب آبادان و خرمشهر بود می‌گذرد. این موضوع مهندسان ایرانی و متخصصان سازندگی سپاه را بر آن داشت تا اجرای خط دوم انتقال آب غدیر را سرعت دهند. علیرضا خلیلی‌نیا، رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان آبادان با اشاره به اینکه روزانه 400 هزار لیتر آب معدنی بسته‌بندی و پاکتی در آبادان و خرمشهر توزیع می‌شود، گفت: هم‌اکنون 56 تانکر در 3 نوبت به طور متوسط حدود 3 میلیون لیتر آب شرب مورد نیاز مردم را در شهرها و روستاهای این مناطق تامین می‌کنند. وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته با بهره‌برداری از خط دوم پروژه آبرسانی غدیر به شهرهای آبادان و خرمشهر در نیمه تیرماه و به تبع آن توقف برداشت آب از رودخانه‌‌های کم‌کیفیت منطقه از جمله بهمنشیر برای آبرسانی، مطمئنا EC آب آبادان نیز به میزان EC طرح غدیر خواهد رسید. خط دوم طرح آبرسانی غدیر برای انتقال آب از کرخه به آبادان حدود 97 درصد پیشرفت داشته است.


زنگنه: نگذاریم استقلال اوپک خدشه‌دار شود
وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌ای به رئیس کنفرانس اوپک گفت: نباید به دیگران اجازه بدهیم با اقدامات سیاسی، وحدت و استقلال اوپک را خدشه‌دار کنند. به گزارش تسنیم، پس از آنکه رئیس‌جمهور آمریکا پیش و پس از آخرین اجلاس اوپک، با ارسال پیام‌هایی تلاش کرد کشورهای عضو اوپک را به گرفتن تصمیم‌هایی برای بسترسازی شرایط تحریم نفتی ایران ترغیب کند، شنبه گذشته از دیدار اخیر خود با پادشاه عربستان و توافق برای افزایش تولید نفت (بدون در نظر گرفتن مصوبات اجلاس‌های 171 و 174 اوپک) خبر داد. در این باره بیژن زنگنه با ارسال نامه‌ای به رئیس اوپک نسبت به خدشه‌دار شدن استقلال اوپک با چنین اقدامات سیاسی هشدار داد. وی در این ‌نامه نوشت: از حضرتعالی تقاضا دارم به همه کشورهای عضو منعکس کنید نسبت به تعهدات خود و تصمیمات متخذه، توسط اوپک در کنفرانس‌های 171 و 174 پایبند بوده و از انجام هرگونه اقدام یکجانبه که موجب وارد آمدن آسیب به وحدت و استقلال سازمان اوپک می‌شود، خودداری کنند. گفتنی است کاخ سفید اعلام کرد پادشاه عربستان سعودی به رئیس‌جمهور ترامپ قول داده است می‌تواند در صورت لزوم تولید نفت خود را افزایش دهد و این کشور ۲ میلیون بشکه در روز ظرفیت ذخیره دارد.


الزام به درج قیمت کالاهای وارداتی با ارز دولتی در 124
بر اساس اطلاعیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، افراد حقیقی و حقوقی دریافت کننده ارز 4200 تومانی مکلفند تا ۱۷ تیر نسبت به ارائه فهرست قیمت مورد عمل بر اساس ضوابط به این سازمان در سامانه ۱۲۴ اقدام کنند. به گزارش مهر، سازمان حمایت اعلام کرد: مسؤولیت مغایرت قیمت‌های مورد عمل بر عهده اشخاص حقیقی و حقوقی ذی‌ربط بوده و هرگونه استنکاف از درج قیمت و عرضه کالا و خدمات با نرخ‌های غیرمتعارف در اسرع وقت رسیدگی و اعمال قانون خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0136 sec