printlogo


کد خبر: 194750تاریخ: 1397/4/11 00:00
اخبار

عضو هیأت‌رئیسه مجلس:
مردم «رفاه کارت» می‎گیرند
در طرح پیشنهادی دوفوریتی مجلس برای حل معضلات اقتصادی، نرخ ترجیحی ارز برای کالاهای اساسی، دارو و نهاده‌‌های دامی در نظر گرفته خواهد شد و بازار دوم ارزی هم در بورس تشکیل می‌شود و قیمت ارز در آن تعیین خواهد شد. به گزارش تسنیم، احمد امیرآبادی در این‌باره گفت: مجلس از دولت خواسته است نیازهای قانونی‌اش را برای حل مشکلات اقتصادی کشور مطرح کند. وی افزود: در جلسه مشترک مجلس و دولت تأکید شد مشکل قانونی وجود ندارد بلکه دولت برای حل مشکلات اقتصادی نیازمند حمایت 2 قوه دیگر و همراهی مردم است. عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: ساماندهی نقدینگی کشور، واگذاری طرح‌‌های عمرانی دولت به بخش خصوصی، افزایش اعطای اختیارات به استان‌ها برای واردات و صادرات، ساماندهی بخش انرژی و سوخت، ساماندهی بازار ارز و سکه و صدور کارت رفاه اجتماعی برای کالاهای اساسی مورد نیاز مردم ازجمله ویژگی‌‌های این طرح است. به‌گفته وی، اگر دولت لایحه‌ای برای حل مشکلات اقتصادی به مجلس نیاورد، طرحی که نمایندگان با مشارکت بانک‌ها، بخش خصوصی و همفکری اقتصاددانان می‌نویسند با قید 2 فوریت به صحن علنی مجلس خواهد آمد.


توقف عرضه حواله سکه در بورس
امکان عرضه حواله‌های پیش‌فروش سکه که قرار بود در بورس فراهم شود، اجرایی نشد. به گزارش تسنیم، بانک مرکزی برای عرضه این حواله‌ها با ابهاماتی روبه‌رو است و عرضه این حواله‌ها را به زمان دیگری واگذار کرده است. با توجه به نوسانات بازار سکه و طلا، قرار بود بانک مرکزی با همکاری سازمان بورس اوراق بهادار در اقدامی جدید امکان عرضه همه حواله‌های پیش‌فروش شده سکه را در بورس فراهم کند. طرح پیش‌فروش سکه از بهمن پارسال تا اواسط اردیبهشت امسال در حالی در راستای ایجاد تعادل قیمت سکه از جانب بانک مرکزی انجام شد که بر اساس این طرح 6/7 میلیون سکه (معادل 60 تن طلا) پیش‌فروش شد.


آزادسازی معامله ارز با نرخ توافقی
وزیر صنعت از معاون اول رئیس‌جمهور درخواست کرد معامله ارز را با نرخ توافقی میان صادرکننده و واردکننده آزاد کند و تهاتر این ارز در خارج از بورس انجام شود. به گزارش مهر، محمد شریعتمداری در مراسم روز ملی صنعت و معدن افزود: باید اجازه داد صادرکننده و واردکننده با نرخ توافقی، ارز خود را به فروش برسانند و البته ما هم محدودیت‌ها و حساسیت‌های بازار ارز را می‌دانیم، بنابراین تقاضای ما این است مکانیزمی فراهم کنند که با معامله آزاد ارز، صادرات و واردات را آزاد کنند. شریعتمداری اضافه کرد: تخصیص منابع ۲۳ هزار میلیارد تومان که برای تولید تصویب شده است، انجام شود؛ این از پرداخت حقوق کارمندان واجب‌تر است. وی تصریح کرد: همه می‌گویند مالیات بر ارزش افزوده، بد است، در حالی که استدعا و التماس ما از مجلس این است برای حمایت از تولید، آن را در دستور کار تصویب قرار دهد. به گفته شریعتمداری، کاهش هزینه‌های تامین اجتماعی نیز موضوع مهمی است که باید کاهش یابد و سهم کارفرما بسیار بالاست، اگرچه وضع صندوق‌ها خوب نیست ولی اگر تولید را سرپا نگاه داریم مالیات می‌دهند و کمک‌رسان دولت خواهند بود. در همین حال معاون اول رئیس‌جمهور در ابلاغیه‌ای به دستگاه‌های اجرایی درباره مصوبه دولت برای ساماندهی و مدیریت بازار ارز، مدت زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور توسط صادرکنندگان کالا را از 6 ماه به 2ماه تغییر داد.


ضرب‌الاجل روحانی درباره اعلام تخلف در واردات خودرو
رئیس‌جمهور به وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد ظرف ۱۵ روز موضوع تخلف در واردات خودروی خارجی و نیز توزیع خودرو توسط خودروسازان داخلی را بررسی و هرگونه تخلف را صریحاً به مردم و دستگاه قضایی اعلام کند. به گزارش تسنیم در پی تخلف اعلام‌شده از سوی مراجع نظارتی مبنی بر ثبت‌سفارش و واردات بیش از 6400 خودرو از مسیرهای غیرقانونی و همچنین دریافت گزارش‌هایی مبنی بر نارضایتی مردم و مصرف‌کنندگان از نحوه توزیع یا قیمت‌گذاری محصولات خودروسازان داخلی، حسن روحانی با تأکید بر لزوم شفافیت و مقابله با هر گونه فساد، به شریعتمداری دستور داد ظرف 15 روز هر دو موضوع را بررسی و چنانچه هر گونه تخلفی انجام شده، متخلفان را هرچه سریع‌تر به مردم و دستگاه قضایی معرفی کند.
 


Page Generated in 0/0096 sec