printlogo


کد خبر: 194765تاریخ: 1397/4/12 00:00
اخبار

«سربازخانه» در به اضافه مستند
شصت‌ونهمین قسمت از برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «سربازخانه» ساخته هادی معصوم‌دوست روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، در این قسمت و پس از پخش مستند، دکتر مهدی اسماعیل‌تبار، روانشناس فرهنگی و هادی معصوم‌دوست، کارگردان مستند «سربازخانه» میهمان برنامه خواهند بود و با موضوع مقطع سربازی در بین جوانان،‌ چالش‌ها و راهبردهای نظام وظیفه گفت‌وگو خواهند کرد. علاوه براین، محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت. مستند «سربازخانه» روایتی جذاب و دیدنی از یکی از حساس‌ترین مقاطع زندگی پسران جوان یعنی دوره سربازی است. این مستند تلاش کرده است به طور خاص، عمده اتفاقات ۲ ماهه دوره آموزشی سربازی را به تصویر بکشد. شخصیت‌های اصلی این مستند، سربازان جوانی هستند که هر کدام با هدفی متفاوت پا در این مقطع زندگی گذاشته و تلاش می‌کنند با پایان یافتن آن سراغ تحقق آرزوهای‌شان بروند. صحبت‌های این سربازان در برابر دوربین کاملا خالصانه و عمدتا همراه با چاشنی طنز است. هر کدام از هدف خود برای آمدن به سربازی می‌گویند و در ادامه آرزوهای‌شان را بیان می‌کنند. «برنامه به اضافه مستند» با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا، تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه ۱۲ تیرماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۱۳ تیرماه ساعت ۹ و جمعه ۱۵ تیرماه ساعت ۱۳:۳۰ است.

سفر به دنیای علم با «چرخ»
سری جدید مجله علمی شبکه 4 سیما با عنوان «چرخ» از شنبه 16 تیرماه به تهیه‌کنندگی الهه بهبودی و با اجرای محمدرضا مقدسیان و حسین فروتن به صورت هفتگی شنبه‌ها ساعت 21 از شبکه 4 سیما پخش می‌شود. به گزارش روابط عمومی شبکه 4 سیما،  الهه بهبودی، تهیه‌کننده برنامه درباره رویکرد «چرخ» در سری جدید این برنامه بیان داشت: با توجه به شعار جدید شبکه 4 تحت عنوان «دانایی و خردورزی» تلاش داریم با بیان علم به زبان ساده و عمومی‌سازی علم، همه اقشار جامعه و نه‌تنها قشر دانشگاهی مخاطب این برنامه باشند. بهبودی گفت: سری جدید «چرخ» به رابطه علم با زندگی می‏پردازد و با حضور و کمک اساتید دانشگاهی به مسائل علمی زندگی روزمره مانند موضوعات مختلف سبک زندگی از دیدگاه علمی ولی به زبان ساده می‌پردازیم. بهبودی افزود: در سری جدید «چرخ» ما به صورت هفتگی به یک موضوع می‌پردازیم. به‌طور مثال در نخستین قسمت از این مجله علمی با توجه به برگزاری جام‌جهانی موضوع فوتبال را انتخاب کرده‏ایم. بنابراین هم سراغ این موضوع رفته‏ایم که آیا توضیح مفاهیم علمی با کمک موضوعات عامه‏پسندی مثل فوتبال، به ترویج علم در میان عامه کمک می‏کند و هم اینکه آیا پیشرفت تکنولوژی بازی فوتبال را زیباتر کرده یا خیر و با کمک کارشناسان این موضوعات را بررسی خواهیم کرد. تهیه‌کننده «چرخ» درباره مجریان برنامه گفت: مهندس محمدرضا مقدسیان که مخاطبان اغلب ایشان را به‌عنوان منتقد سینما می‌شناسند و حسین فروتن فوق‌لیسانس فلسفه علم، اجرای برنامه را به‌صورت مشترک بر عهده دارند. «چرخ» کاری از گروه دانش شبکه 4 سیما است که شنبه‌ها  ساعت 21 به صورت زنده از شبکه 4 سیما پخش می‌شود.


صدور پروانه نمایش برای 3 فیلم جدید
شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی، برای 3 فیلم مجوز نمایش صادر کرد. به گزارش «وطن امروز»، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، مجوز نمایش 3 فیلم را صادر کرد. به این ترتیب مجوز نمایش فیلم‌های «روزهای نارنجی» به تهیه‌کنندگی علیرضا قاسم‌خان، کارگردانی آرش لاهوتی و نویسندگی مشترک آرش لاهوتی و جمیله دارالشفایی در حوزه اجتماعی، «سراسر شب» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی، کارگردانی فرزاد موتمن و نویسندگی مشترک فرزاد موتمن و زامیاد سعدوندیان در حوزه اجتماعی و «دم سرخ‌ها» به تهیه‌کنندگی سعید سعدی، کارگردانی آرش معیریان و نویسندگی ناصر مولوی‌وردی‌خانی در ژانر کمدی صادر شد.


Page Generated in 0/0037 sec