printlogo


کد خبر: 194766تاریخ: 1397/4/12 00:00
اخبار

گلستان یازدهم به عربی خواندنی شد
کتاب «گلستان یازدهم»، نوشته بهناز ضرابی‌زاده به زبان عربی ترجمه و در کتابفروشی‌های لبنان توزیع شد. به گزارش فارس، گلستان یازدهم دومین تجربه بهناز ضرابی‌زاده، نویسنده خوش‌ذوق است که به زندگی شهید علی چیت‌سازیان به روایت همسر شهید می‌پردازد. کتاب از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده و دربردارنده خاطرات زهرا پناهی‌روا از روزهای زندگی مشترک با همسر شهیدش است؛ کتاب روایتی دیگر است از زندگی کسانی که جنگ بر خانه‌شان آوار شد، یک عاشقانه آرام است در دل جنگ. «گلستان یازدهم» در قریب به 2 سالی که از سوی ناشر روانه بازار کتاب شد، مورد استقبال مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفت. حالا جمعیت المعارف لبنان این اثر را با عنوان «الروضه الحادیه عشره» به زبان عربی ترجمه و در لبنان توزیع کرده است.

رونمایی از 2 کتاب در حوزه رسانه
در آستانه روز قلم از 2 کتاب «ژورنالیسم تلویزیونی» و «مدیریت منابع انسانی در صنایع خلاق» رونمایی می‌شود. به گزارش مهر، در آستانه روز قلم و با هدف تجلیل از پدیدآورندگان کتاب، از 2 کتاب «ژورنالیسم تلویزیونی» و  «مدیریت منابع انسانی در صنایع خلاق» نوشته سیدمهدی شریفی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در فرهنگسرای معرفت رونمایی می‌شود. در این مراسم که ساعت ۱۷ امروز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود، علاوه بر نویسنده، پروفسور علی‌اکبر فرهنگی چهره ماندگار و پدر مدیریت رسانه ایران و سایر مدیران و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای به سخنرانی می‌پردازند.


«هزارپا» در راه گیشه
اکران فیلم «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی از 13 تیرماه آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا، غلامرضا فرجی، سخنگوی کارگروه اکران درباره مصوبات تازه‌ترین جلسه این شورا گفت: فیلم «هزارپا» به سرگروهی پردیس کورش از روز چهارشنبه 13 تیرماه به جای فیلم «سهیلا شماره 17» نمایش داده می‌شود. به گفته وی، همچنین قرارداد فیلم‌های «دم سرخ‌ها» به کارگردانی آرش معیریان برای اکران پس از فیلم «دشمن زن» و «همه چی عادیه» محسن دامادی برای اکران پس از «دم ‌سرخ‌ها» در سرگروه ماندانا ثبت شد. رضا عطاران و جواد عزتی نقش‌های اصلی مرد فیلم «هزارپا» را بازی می‌کنند و سارا بهرامی ایفاگر نقش اصلی زن فیلم است.


گیشه سینما همچنان به کام «دنیای ژوراسیک...»
فروش فیلم «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» در گیشه جهانی بزودی از مرز یک میلیارد دلار عبور خواهد کرد. به گزارش مهر، با وجود روی پرده‌رفتن فیلم‌های جدید از جمله «سیکاریو: روز سولدادو» و «عمو درو»، فیلم پرفروش هفته پیش یعنی «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» همچنان راس باکس‌آفیس آمریکا را در اختیار دارد. این فیلم با فروش ۶۰ میلیون دلار دیگر از نمایش در ۴۴۸۵ سالن سینما فروش داخلی خود را به 8/264 میلیون دلار رساند و با وجود کاهش ۵۹ درصدی در آمار فروشش، همچنان در صدر ماند. این فیلم که با بازی کریس پرت و برایس دالاس هاوارد ساخته شده در بازار جهانی ۹۳۲ میلیون دلار تاکنون فروش کرده است و بزودی به مرز یک میلیارد دلار می‌رسد. «سیکاریو: روز سولدادو» با فروش ۱۹ میلیون دلاری در ۳۰۵۵ سالن سینما نخستین آخر هفته خود را تجربه کرد و یک فیلم تازه‌وارد دیگر با عنوان «عمودرو» به فروش 5/15 میلیون دلاری دست پیدا کرد و پشت سر این فیلم قرار گرفت. در همین حال «شگفت‌انگیزان ۲» همچنان جایگاه دوم را حفظ کرد و 5/45 میلیون دلار فروخت. این فیلم تاکنون در آمریکای شمالی 8/438 میلیون دلار فروخته است. «اوشن ۸» نیز همچنان در میان 5 فیلم راس فهرست پرفروش‌ها جای دارد و با فروش ۸ میلیون دلار دیگر در چهارمین هفته نمایشش در مجموع به رقم فروش 7/209 میلیون دلار رسیده است.
 


Page Generated in 0/0044 sec