printlogo


کد خبر: 194767تاریخ: 1397/4/12 00:00
تکرار سناریوی فصل قبل برای آبی‌پوشان؟
چرایی عصبانیت شفر

وضعیتی که باشگاه استقلال دارد حسابی باعث عصبانیت و ناراحتی سرمربی آلمانی آبی‌پوشان شده است و به نظر می‌رسد سناریوی فصل قبل در حال تکرار شدن برای این تیم پرطرفدار است. استقلال فصل جابه‌جایی تابستانی را بسیار مقتدرانه آغاز کرد و در شب‌های ماه مبارک رمضان مسؤولان این تیم با جذب بازیکنان جدید زیاد شب زنده‌داری خود را به رخ هواداران کشیدند اما ماه عسل آبی‌پوشان زیاد دوام نیاورد و شرایطی که این باشگاه دارد حسابی سرمربی آلمانی را شوکه و عصبی کرده است. شفر این روزها بسیار عصبانی است و عصبانیت او چند دلیل دارد و به نظر موجه و درست است؛ دلیل نخست عصبانیت سرمربی آلمانی پرداخت نشدن مالیات او است که باعث شد پاسپورت او در فرودگاه نگه داشته شود و او مدیران استقلال را تهدید کند. شفر عصبانی است، چرا که مدیران استقلال به خاطر فعال جلوه دادن خود در فصل نقل‌وانتقالات بازیکنانی را جذب کرده‌اند که در برنامه شفر جایی ندارند و البته این مربی منظم و سختگیر هم روی آنها خط قرمز کشید تا ثابت شود این خریدها با نظر او نبوده است. او عصبانی است، چرا که وضعیت بازیکنان کلیدی تیمش هنوز مشخص نشده است.  وریا غفوری با وجود آنکه در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور نداشت اما هنوز قراردادش را تمدید نکرده و در تمرین حضور پیدا نکرده است. مالیات مامه تیام پرداخت نشده و این بازیکن جرات ندارد به تهران بازگردد تا مذاکرات خود را برای تمدید قرارداد انجام دهد. از طرف دیگر طلب سرور جپاروف هافبک تاثیرگذار و کلیدی تیم شفر هم پرداخت نشده و همین باعث شده او هم با وجود آغاز شدن فصل آمادگی به تهران بازنگردد و آبی‌پوشان را تهدید به جدایی کند. وضعیت امید ابراهیمی و سیدمجید حسینی که از بهترین‌های تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی بودند هم در هاله‌ای از ابهام است و احتمال جدایی این دو زیاد است.
در حالی که پرسپولیس با قدرت و بیشتر نفرات خود اردوی آمادگی‌اش را آغاز کرده و در کرواسی اردو زده است، استقلال هنوز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و طبیعی است سرمربی منظم آلمانی از این هم بی‌نظمی و مشکلاتی که تیمش دارد گلایه کند و عصبی شود و تنها این مانده  که خود او هم به آلمان بازگردد تا حسابی وضعیت برای آبی‌پوشان شیر تو شیر شود. وضعیت استقلال با وجود شروع مقتدرانه در فصل جابه‌جایی تابستانی خوب نیست و اگر وضعیت اینگونه ادامه یابد باز هم مثل فصل قبل وضعیت بدنی آبی‌پوشان  در نیم‌فصل خوب نخواهد بود و چه بسا همین باعث شود باز هم در نیم‌فصل امتیازات زیادی را از دست بدهند و از کسب جام دور بمانند.
دیگر بی‌اجازه من بازیکن نگیرید
وینفرد شفر، سرمربی استقلال یک هفته است تمرینات تیمش را آغاز کرده و به طور جدی بر بحث آماده‌سازی تیمش نظارت دارد.  او روز پنجشنبه به یکی از مدیران باشگاه اعلام کرد تعداد زیادی بازیکن در تمرینات حضور دارند و باید فکری به حال آنها بکنند. در همین راستا شفر چند بازیکن از جمله امید سام‌کن بازیکن فصل گذشته سپیدرود رشت را کنار گذاشت و اعلام کرد با توجه به ترافیک در پست او دیگر نیازی به این بازیکن نیست.  سام‌کن هم که انتظار چنین موضوعی را نداشت با ناراحتی اعلام کرد بازیکن تیم امید نیست و سهمیه لیگ برتری محسوب می‌شود.  این بازیکن همچنین گفته این اصلا درست نیست به یک‌باره این موضوع را اعلام کنند و اگر ترافیک بوده، چرا با او قرارداد بسته شده است. شفر هم با دیدن پندار توفیقی به او گفته است که دیگر بدون اجازه او بازیکنی جذب نشود و بقیه بازیکنان هم باید به تمرینات امید‌ها منتقل شوند.  توفیقی هم به‌عنوان مسؤول نقل‌وانتقالات باشگاه گفته است که در قرارداد همه بازیکنان قید شده در صورتی که مورد تأیید شفر قرار نگرفتند، به صورت قرضی راهی تیم‌های دیگر شوند.
شفر فقط تیام را می‌خواهد
با وجود آنکه مهاجمان جایگزینی برای مامه تیام به شفر معرفی می‌شوند اما ظاهرا این مربی آلمانی تنها تیام را می‌خواهد. وینفرد شفر در فصل جابه‌جایی زمستانی با جذب مامه تیام نشان داد تبحر خاصی در کشف و شناسایی بازیکنان بزرگ دارد. این مهاجم سنگالی عملکرد درخشانی در آبی‌پوشان پایتخت داشت اما قرارداد او به پایان رسیده است و به نظر می‌رسد بهانه‌های زیادی برای تمدید با آبی‌پوشان دارد. الحاجی گرو مهاجمی است که بازهم بحث حضور او در استقلال داغ است و بسیاری او را جایگزین تیام در صورت جدایی این بازیکن می‌دانند اما ظاهرا شفر گرو را تایید نکرده است. به نظر می‌رسد سرمربی آبی‌پوشان پایتخت تنها به تیام علاقه دارد و از مدیران استقلال خواسته هر طوری شده این بازیکن سنگالی را راضی کنند او به تهران بازگردد و قراردادش را تمدید کند. تیام با وجود آنکه چند بار قول داده برای مذاکرات به تهران بازگردد اما هر بار بهانه‌ای می‌آورد و در جدیدترین بهانه‌تراشی خود تاکید کرده باید رسید پرداخت مالیات او ارسال شود تا برای ادامه مذاکرات با آبی‌پوشان به تهران بازگردد.
 


Page Generated in 0/0056 sec