printlogo


کد خبر: 194783تاریخ: 1397/4/12 00:00
کشف باند توزیع ارز تقلبی و سکه عیار پایین

گروه اجتماعی: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از کشف باندهای توزیع ارز تقلبی و شمش عیار پایین خبر داد و گفت: با گیرندگان ارز دولتی که ارز را در مسیر تعریف شده استفاده نکرده‌اند، بدون اغماض و مماشات برخورد می‌‌شود.
علی اکبر پوراحمدنژاد، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران درباره آخرین اقدامات انجام شده در مبارزه با قاچاق ارز، به فارس گفت: در حال حاضر اماکنی که دلالان ارزی در آن تجمع می‌کردند و باعث تحریک شرایط عمومی می‌شد، توسط پلیس و تعزیرات در حال پاکسازی است. دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به سوءاستفاده برخی افراد با عرضه دلار‌های تقلبی و سکه‌های با عیار پایین افزود: تیم‌های ما با کمک نیروی انتظامی در این زمینه فعالیت جدی دارند. وی با اشاره به کشف یک باند عرضه ارز تقلبی اظهار داشت: با ردزنی این باند در یکی از استان‌های غربی کشور 5 تن از اعضای آن دستگیر شدند. پوراحمدنژاد بیان داشت: در این محل مقادیر قابل ملاحظه‌‌ای ارز تقلبی و 146 هزار دلار تقلبی کشف شد.
وی با بیان اینکه ما به مردم هشدار داده‌ایم در این بازار هیجانی فریب یک عده کلاهبردار را نخورند، افزود: توزیع ارزهای تقلبی از طریق شبکه پیامکی و سیستم‌های مجازی انجام می‌شود و متاسفانه عوام و کسانی که از این کار سررشته‌ای ندارند، با اطمینان به هر فردی ممکن است دچار ضرر و زیان شوند. پوراحمدنژاد با بیان اینکه بارها به مردم اعلام شده است محل تامین ارز، صرافی مجاز یا مجموعه بانک‌هاست،‌ بیان داشت: با خرید ارز تقلبی قطعا در زمان واگذاری مشکلاتی برای خریداران پیش خواهد آمد که هیچ مسؤولیتی به عهده ساختار حاکمیتی نیست. دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران اظهار داشت: روند بررسی قضایی در این مورد در حال انجام است. وی افزود: در مقوله برخورد با شبکه‌های ورود شمش‌ طلا و شمش‌های شبه‌طلا و پلاتین (طلای سفید) اقدامات خوبی انجام شد که شبکه‌ای با حدود 200 شمش کشف شد و 3 نفر هم در این رابطه دستگیر شدند. پوراحمدنژاد بیان داشت: در بررسی‌ها مشخص شد افرادی در یکی از استان‌های غربی در مجاورت یکی از شهرهای عراق مبادرت به ورود این اقلام می‌کنند که مورد ضربه قرار گرفتند و حدود 200 شمش که از نظر عیار مشکلات عدیده‌ای داشت، کشف و ضبط شد.


Page Generated in 0/0056 sec