printlogo


کد خبر: 194786تاریخ: 1397/4/12 00:00
نبض جامعه

معاون وزیر بهداشت خبر داد
تفکیک اضافه‌کار پرستاران از کارانه
نخستین جلسه معاون پرستاری وزیر بهداشت با مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد. به گزارش مهر، مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت در این جلسه ضمن شنیدن مشکلات مطرح شده از سوی مدیران پرستاری در استان‌های  گوناگون، با تشریح فعالیت‌های ۸ ماهه معاونت پرستاری، به پرسش‌های مدیران پاسخ گفت. حضرتی درباره جذب نیروهای پرستار اظهار داشت: در این باره جلساتی با سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و معاون محترم درمان داشتیم و به دنبال این هستیم در این جلسات به نتیجه واحدی برسیم تا جذب نیروی پرستاری را به استاندارد نزدیک کنیم. وی افزود: درباره استانداردسازی نیرو نسبت به تخت چندین بار از معاونت توسعه خواسته‌ایم در این باره شفاف‌سازی کند اما تا زمانی که معاونت توسعه نظر خود را اعلام کند بر معیاری که از پیش اعلام کردیم (۸/۱ نیروی پرستاری و ۵/۲ گروه پرستاری) همچنان تاکید داریم. حضرتی با اشاره به اینکه تفکیک اضافه‌کار از کارانه حق پرستاران است، درباره پرداخت مبتنی بر عملکرد پرستاران، گفت: در این باره جلساتی برگزار شده و طی هفته‌های آینده نتیجه نهایی را اعلام می‌کنیم.

امدادرسانی هلال‌احمر به ۲۳۴ نفر
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۲۳۴ هموطن در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.  شاهین فتحی به میزان گفت: در  ۲۴ ساعت گذشته امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در مجموع ۱۱۰ مورد ماموریت انجام دادند و به ۲۳۴ تن از هموطنان امدادرسانی کردند. وی گفت: در طول این ماموریت‌ها ۱۳۲ نفر نجات یافته و ۴۲ نفر برای ادامه روند درمان توسط امدادگران به مراکز درمانی منتقل شدند همچنین ۱۰۸ نفر از مصدومان خدمات سرپایی دریافت کردند. معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در پایان افزود: در طول این مدت همچنین ۱۵ مورد عملیات رهاسازی انجام شد و ۶۳ مصدوم از سوانح ترافیکی رهاسازی شدند.

خیزش گرد وخاک  در برخی مناطق کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در برخی مناطق کشور، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خبر داد. احد وظیفه با اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی 3 روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود، به ایسنا اظهار داشت: در روزهای ۱۲ و ۱۳ تیر برای نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. وی گفت: همچنین طی 3 روز آینده وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور در بعضی ساعات با توفان گردوخاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: برای برخی نقاط شمال‌غرب، غرب، جنوب غرب و جنوب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق جنوب غرب و غرب احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی وجود دارد. به گفته وظیفه، در اواسط روز چهارشنبه (۱۳ تیر) غرب دریای عمان مواج خواهد بود. وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی 2 روز آینده گفت: آسمان تهران صاف، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۱۳ تیر) صاف، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.


Page Generated in 0/0056 sec