printlogo


کد خبر: 194797تاریخ: 1397/4/12 00:00
اخبار

سکه بازهم 3 میلیونی شد
گروه اقتصادی: روز گذشته و در جریان معاملات بازار آزاد طلا و سکه، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید با 98 هزار تومان افزایش نرخ به 3 میلیون و 16هزار و 500 تومان رسید. این سکه یکشنبه 2 میلیون و 919 هزار تومان قیمت داشت. همچنین هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با 76 هزار تومان افزایش بالغ بر 2 میلیون و  810 هزار تومان، نیم‌سکه یک میلیون و 460 هزار تومان، ربع سکه 765 هزار تومان، سکه گرمی 423 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 245 هزار و 410 تومان فروخته شد. از سوی دیگر هر اونس طلا در بازار جهانی با 6/3 دلار کاهش قیمت بالغ بر 12/1279 دلار معامله شد. در این راستا قرار بود با توجه به تداوم التهابات فعلی بازار سکه طلا، بانک مرکزی با همکاری سازمان بورس اوراق بهادار عرضه حواله‌های پیش‌فروش شده را در بورس فراهم کند که اجرایی نشد. از سوی دیگر خبر دریافت مالیات از معامله حواله‎های سکه در بورس و تلاش برای تصویب طرح دوفوریتی که بر اساس آن فقط 10 قطعه سکه به متقاضیان طرح پیش‌فروش سکه تحویل داده شود، این بازار را نابسامان کرده است.


تخلف کارکنان سازمان توسعه‌تجارت وزارت صنعت و واردکنندگان
متخلفان واردات غیرقانونی 6000 دستگاه خودرو شناسایی شدند. رئیس کمیسیون ویژه «حمایت از تولید ملی» در این باره گفت: بخشی از این تخلفات از سوی کارکنان سازمان توسعه تجارت بوده و بخش دیگر آن از سوی واردکنندگان رسمی و غیررسمی انجام شده است و البته وزارت صنعت، معدن و تجارت هم تخلفاتی را انجام داده است.  فولادگر اظهار داشت: در صورت موافقت نمایندگان با گزارش تخلفات انجام شده درباره ثبت سفارش خودرو، درخواست ما این است که قوه‌قضائیه این مساله را رسیدگی کند که البته این قوه هم اقداماتی را در این راستا آغاز کرده است.


تخم‌مرغ و موز رکورد‌دار گرانی
مرکز آمار ایران اعلام کرد: تخم‌مرغ ماشینی و موز در خرداد نسبت به دوره مشابه سال قبل بیشترین افزایش قیمت را دارند. بر اساس نتایج به دست آمده در خرداد  ١٣٩٧ بیشترین افزایش قیمت در این ماه نسبت به اردیبهشت مربوط به اقلام «پرتقال محصول داخل» با 9/34 درصد افزایش، «سیب درختی زرد» با 2/26 درصد افزایش و «گوجه‌فرنگی» با ١٤ درصد افزایش بوده است. از سوی دیگر بیشترین کاهش قیمت مربوط به اقلام «مرغ ماشینی» با 2/6 درصد و «پیاز» با 2/3 درصد کاهش است. بیشترین افزایش قیمت نسبت به خرداد پارسال نیز مربوط به «تخم‌مرغ ماشینی» با 2/58 درصد و پس از آن «موز» با 9/54 درصد افزایش و «برنج خارجی درجه یک» با 8/36 درصد افزایش است. بیشترین کاهش قیمت نسبت به خرداد ١٣٩٦ هم مربوط به «پیاز» با 7/25 درصد، «سیب‌زمینی» با 4/24 درصد و «عدس» با 8/5 درصد کاهش است.


پرداخت ارز مسافرتی در کما!
آژانس‌های مسافرتی می‌گویند نامه‌ای به دست‌شان رسیده با این مضمون که از پایان تیرماه پرداخت ارز مسافرتی به شکل فعلی متوقف خواهد شد. به گزارش تسنیم، آژانس‌های مسافرتی می‌گویند نامه‌ای از بانک مرکزی دریافت کرده‌اند که مضمون آن نشان می‌دهد پرداخت ارز مسافرتی در نهایت تا پایان تیرماه انجام خواهد شد. این خبر با توجه به وضعیت فعلی بازار ارز خیلی دور از انتظار نبود ولی بانک مرکزی هنوز آن را تایید نکرده است. براساس سیاست ارز تک‌نرخی بنا شد گروه‌های مختلف متقاضی ارز، از جمله مسافران، ‌دانشجویان و بیماران به تعداد محدود ارز مورد نیاز خود را از سیستم بانکی دریافت کنند. هم‌اکنون با تصمیم بانک مرکزی فقط یک بار در سال آن هم به میزان هزار یورو به مسافرانی که قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارند پرداخت می‌شود و 500 یورو هم به مسافران به کشورهای همسایه تعلق می‌گیرد.
 


Page Generated in 0/0056 sec