printlogo


کد خبر: 194803تاریخ: 1397/4/12 00:00
اخبار

محاکمه مدیران مسؤول ۷ خبرگزاری و روزنامه به اتهام نقد دولت
دادگاه رسیدگی به شکایت دولت از مدیران مسؤول ۷ خبرگزاری و روزنامه، امروز در دادگاه کارکنان دولت برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، دادگاه رسیدگی به شکایت وزارت کشور از مدیران مسؤول و عامل 7 خبرگزاری و روزنامه، امروز سه‌شنبه 12 تیر در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت برگزار می‌شود. بر اساس این گزارش، این شکایت به ایام برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بازمی‌گردد که وزارت کشور به استناد ماده 68 قانون انتخابات از مدیران مسؤول و عامل خبرگزاری‌های مهر، تسنیم، فارس و مشرق و روزنامه‌های کیهان، جوان و همشهری شکایت کرده است. نکته جالب توجه این است که وزارت کشور با استناد به ماده قانونی مذکور و اینکه رسانه‌های یادشده بودجه دولتی دارند و نباید در ایام انتخابات له یا علیه هیچ یک از نامزدها مطلبی منتشر کنند، شکایت کرده، این در حالی است که نام خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا و روزنامه‌های ایران، اطلاعات، جمهوری اسلامی و... که بودجه دولتی دارند و در ایام انتخابات نیز از برخی نامزدهای خاص حمایت می‌کردند، در این شکایت دیده نمی‌شود.

شریعتمداری و نوبخت  در نشست غیرعلنی مجلس
سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس از تصمیم هیات‌رئیسه برای حضور وزرای صنعت، کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسات غیرعلنی مجلس خبر داد. بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در توضیح نشست امروز مجلس به صورت غیرعلنی گفت: بر اساس تصمیم هیات‌رئیسه مجلس، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس گزارشی درباره برنامه‌های دولت برای برون‌رفت از شرایط اقتصادی ارائه خواهند کرد. نماینده مردم تهران در مجلس تصریح  کرد: همچنین محمود حجتی روز چهارشنبه در جلسه غیرعلنی مجلس، گزارش حوزه مربوط به خود را ارائه خواهد کرد. وی یادآور شد: روسای کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان نیز در جلسات غیرعلنی نظرات خود را مطرح می‌کنند. همچنین محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس از برگزاری نشست اضطراری مجلس برای بررسی بحران آب و برق در کشور با حضور وزیر نیرو خبر داد. وی اظهار داشت: با توجه به بحران موجود در کشور در حوزه‌های آب و برق از رضا اردکانیان، وزیر نیرو برای حضور در مجلس دعوت کردیم. قرار است در این جلسه موضوع بحران آب و برق در کشور مورد بررسی قرار گرفته و برای حل آن راهکاری عاجل و فوری پیش‌بینی و مورد دستور قرار گیرد. از سوی دیگر جمعی از نمایندگان مجلس پرسشی را درباره نحوه تخصیص ارز دولتی برای کالاها و علت عدم نظارت بر فروش کالاهای واردشده به کشور با این ارز را تهیه و تدوین کردند.

واکنش واعظی به درخواست‌ موسویان برای استعفای رئیس‌جمهور
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به اظهارات اخیر موسویان که خواستار استعفای روحانی شده بود، گفت: آقای موسویان که ایران نیست چنین اظهاراتی را مطرح می‌کند! محمود واعظی در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره اظهارات اخیر سیدحسین موسویان مبنی بر استعفای حسن روحانی و برگزاری انتخابات زودهنگام گفت: اظهارات ایشان به هیچ‌وجه ارتباطی با دولت ندارد، آقای موسویان یک شخص است نه جریان. وی افزود: برخی مصاحبه‌های وی خوب بوده و برخی هم مناسب نبوده است؛ این مصاحبه اخیرش هم بسیار بد بوده و نمی‌دانم ایشان بر اساس چه مبنایی این حرف را زده است! آقای موسویان که ایران نیست چنین اظهاراتی را مطرح می‌کند! آن کسانی هم که در ایران زندگی می‌کنند و شرایط را می‌دانند چنین حرفی نمی‌زنند و مطمئنا صحبت ایشان هیچ ارتباطی با دولت ندارد. سیدحسین موسویان، از نزدیکان سابق روحانی درباره وضعیت کشور بویژه اوضاع اقتصادی به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته بود: بزرگان نظام باید قبل از هر چیز در این باره چاره‌اندیشی کنند، حتی به قیمت یک خانه‌تکانی اساسی در دولت یا حتی استعفای دولت فعلی و برگزاری انتخابات زودرس، زیرا استمرار وضع فعلی تا 2 سال دیگر، ممکن است موجب لطمات غیرقابل جبران
شود.


Page Generated in 0/0057 sec