printlogo


کد خبر: 194804تاریخ: 1397/4/12 00:00
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به اعتراضات معیشتی اخیر در کشور:
مردم مطالبات بر حقی دارند

رئیس دستگاه قضا می‌گوید بسیاری از مطالبات مردم بر حق است و باید به آنها رسیدگی شود.  به گزارش «وطن‌امروز»، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی با تاکید بر به رسمیت شناختن اعتراضات مردم به وضعیت نابسامان معیشتی تصریح کرد دستگاه اجرایی باید مطالبات مردم را محقق کند. رئیس دستگاه قضا همچنین گفت رئیس‌جمهور باید اعتراضات مردم را بشنود. آیت‌الله آملی‌لاریجانی البته با محکوم کردن سوءاستفاده دشمن از اعتراضات و انجام برخی آشوب‌ها به بهانه اعتراض، تاکید کرد دادستان‌ها با عوامل اغتشاش برخورد خواهند کرد.
به گزارش اداره کل روابط‌عمومی قوه‌قضائیه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی دیروز دوشنبه در جلسه مسؤولان عالی قضایی با تاکید بر کمک دستگاه قضا به دستگاه اجرایی برای حل مشکلات مردم، تصریح کرد: روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر کشور باید از باب حقوق عامه و حل مطالبات مردم به برخی موضوعات ورود کنند. اگرچه ما در دستگاه قضا وظیفه اجرایی نداریم اما می‌توانیم در برخی موارد ضمن الزام دستگاه‌ها به حل مشکلات مردم، همدلانه به آنها کمک کنیم که بموقع و با سرعت بیشتر کاستی‌ها را برطرف کنند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی با تاکید بر ضرورت حضور روسای کل دادگستری‌ها در جلسات شورای تامین استان با محوریت استانداران، خاطرنشان کرد: مسؤولان قضایی سراسر کشور باید برطرف کردن مشکلات مردم را به صورت جدی از دستگاه‌های اجرایی بخواهند، البته تاکید می‌کنم این موضوع باید به صورت کاملاً همدلانه انجام شود تا موثر باشد. رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه مردم علاوه بر تامین نیازهای‌شان، به یک گوش شنوا احتیاج دارند و باید حرف‌های‌شان شنیده شود، ادامه داد: در مواردی که کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی به نوعی می‌تواند اقدام مجرمانه قلمداد شود باید پرونده تشکیل داد تا همه بدانند باید وظیفه خود را بدرستی انجام دهند، البته نباید فراموش کنیم که دستگاه اجرایی نیز در بودجه و اعتبارات با تنگنا‌هایی مواجه است منتها شایسته است رئیس‌جمهور محترم، معاون اول ایشان و سایر مسؤولان با وجود کثرت اشتغالات تلاش کنند سخن مردم بموقع شنیده شود و گام‌های خوبی در زمینه رفع مشکلات بردارند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به در پیش بودن سفر‌های تابستانی نیز یادآور شد: در این زمینه باید مسائل جاده‌ای و نقاط حادثه‌خیز بخوبی مورد بررسی قرار گیرد و از جان مردم حفاظت شود.
شدیدترین برخورد با تخریب‌کنندگان اموال
رئیس قوه‌قضائیه در ادامه به برخی اقدامات شیطنت‌آمیز اذناب داخلی معاندان خارجی در جریان اعتراضات اشاره کرد و گفت: مردم مطالبات برحقی دارند اما عده‌ای با سوءاستفاده از این فضا اقدام به تخریب اموال عمومی و خصوصی می‌کنند. به آتش کشیدن بانک یا تخریب اموال مردم به هیچ عنوان قابل هضم نیست. بر همین اساس دادستان‌ها موظفند به کمک نیرو‌های انتظامی و امنیتی با چنین اقداماتی به اشد وجه برخورد کنند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی تاکید کرد: امروز آمریکا، اذناب آن و همچنین منافقین به صورت عریان و آشکار می‌گویند برای این آشوب‌ها برنامه‌‌ریزی دارند. البته ممکن است گزافه‌گویی کنند اما تردید نداریم که دشمن در پی برهم زدن امنیت کشور است. منافقین نیز که ادعا‌های ضدسلطه جهانی خود را فراموش کرده‌‌اند امروز در آغوش آمریکا افتاده‌‌اند و مترصد فرصتی هستند که خودی نشان دهند. اگرچه هیچ جایگاهی در بین مردم ندارند و ملت ما این فرقه خبیث جنایتکار را که ۱۷ هزار نفر را به شهادت رسانده است، بخوبی می‌شناسد اما باید توجه کنیم که به هرحال دشمن از هر نقطه‌ای قصد نفوذ دارد و لذا دادستان‌ها موظفند با هرکس که امنیت مردم را زیر سوال می‌برد بشدت برخورد کنند. رئیس قوه‌قضائیه با تاکید بر ضرورت پیشگیری از تخریب اموال، اظهار کرد: کسانی که مطالبه برحق دارند دست به تخریب نمی‌زنند. بر همین مبنا باید فرصت‌‌‌‌‌‌طلبان را شناخت و هیچ مسامحه‌ای با آنان نداشت. دادستان‌ها و سایر مسؤولان قضایی در کشور مکلفند با هرکس در هر لباس که اقدام به تخریب اموال عمومی و خصوصی می‌کند، برخورد قانونی کنند و به آنها مجال ندهند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی خطاب به مردم نیز تصریح کرد: کشور طبعاً مشکلاتی دارد و ممکن است بی‌توجهی‌ها و کم‌کاری‌هایی شده باشد که باید از راه قانونی به این کاستی‌ها اعتراض کرد و در جهت رفع آنها گام برداشت اما نباید بستر را برای سلطه بیگانگان فراهم کنید. بر همین اساس صف اعتراض باید از تخریب و آشوب جدا شود که البته مردم بصیر ما در هر حادثه‌ای به سرعت همین کار را کرده‌اند.


Page Generated in 0/0068 sec