printlogo


کد خبر: 194812تاریخ: 1397/4/12 00:00
پیروزی 2 بر صفر برزیل مقابل مکزیک
زیبایی در جام ماند

تیم‌ ملی فوتبال برزیل مقابل مکزیک به پیروزی رسید و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت. دیدار تیم‌های برزیل و مکزیک در ورزشگاه سامارا با برتری 2 بر صفر سلسائو مقابل مردان آزتک به اتمام رسید تا برزیل بتواند به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند. در دقایق ابتدایی بازی برخلاف همه تصورات، تیم مکزیک بود که به دروازه برزیل، مدعی درجه یک قهرمانی فشار وارد کرد. سبزپوشان مکزیکی با حرکات سرعتی از جناحین، تلاش زیادی برای گذر از خط دفاع برزیل داشتند.
تیم تحت امر اوسوریو که به‌خاطر موفقیت در مرحله گروهی، بازیکنانش در وضعیت روحی مناسبی قرار داشتند، به سلسائو فشار وارد کرد. از آن سو در 25 دقیقه ابتدای بازی، برزیل بیشتر در اندیشه حفظ دروازه و کنترل حریف نام‌آشنا بود. در واقع برزیلی‌ها با کاهش شدت حملات مکزیک، حملات خود را از جناح چپ تیم خود جایی که کوتینیو و ژسوس حضور داشتند، طراحی کردند و در این میان حتی صاحب 2 موقعیت جدی برای گلزنی نیز شدند که اوچوا، دروازه‌بان مکزیک مانع از گلزنی آنها شد.
در نیمه دوم برزیل برخلاف 45 دقیقه نخست که سعی در کنترل بازی داشت، چهره هجومی به خود گرفت و به سمت دروازه مکزیک حمله کرد. نتیجه این تغییر در تاکتیک بازی برزیل، زود مشخص شد، زیرا در دقیقه 51 ویلیان از سمت چپ تیم خود فرار کرد و با ارسال یک پاس رو به جلو، باعث شد نیمار دروازه مکزیک را فرو بریزد. بعد از این گل، مکزیکی‌ها برای جبران گل دریافتی بسیار تلاش کردند. با این حال برزیل در دقیقه 59 توسط پائولینیو روی سانتر ویلیان می‌توانست گل دوم خود را نیز بزند تا خیال خود را آسوده کند اما در آخرین لحظه اوچوا، گلر مکزیک آن را مهار کرد. البته این پایان کار نبود؛ در دقیقه 87 فرمینو روی پاس نیمار دروازه مکزیک را فروریخت تا تمام امیدهای مردان آزتک نقش بر‌ آب شود.
 


Page Generated in 0/0055 sec