printlogo


کد خبر: 194885تاریخ: 1397/4/13 00:00
چهارگوشه

حمله ائتلاف سعودی  به مراسم عروسی در صعده
ائتلاف متجاوز سعودی با بمباران یک مراسم عروسی در استان صعده در شمال یمن، این مراسم را به عزا تبدیل کرد. به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، آمار اولیه قربانیان این حمله که در شهرستان الظاهر به وقوع پیوست، 8 شهید و 6 زخمی است. جنگنده‌های سعودی اغلب مراسم جشن و عزا در یمن را به دلیل حضور جمعیت زیادی از مردم، هدف قرار می‌دهند. اردیبهشت امسال نیز این جنگنده‌ها در حمله‌ای به روستای الراقه در منطقه بنی قیس در استان حجه یک مراسم عروسی را بمباران کردند که طی آن بیش از ۷۰ تن کشته و زخمی شدند.

شرط آمریکا  برای لغو تحریم‌‌های روسیه
در آستانه دیدار برنامه‌‌ریزی‌شده روسای‌ جمهوری آمریکا و روسیه، کاخ سفید با اعلام مواضع خود درباره برخی اختلافات با مسکو، طرف روسی را غافلگیر کرده است. کاخ کرملین گفته است موضوع شبه‌جزیره کریمه از محورهای نشست ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ نخواهد بود. در حالی‌ که سخنگوی کاخ سفید تأکید کرده که دولت واشنگتن همچنان الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد و بازگشت کریمه به اوکراین را شرط برداشتن تحریم‌های روسیه دانست. کریمه در مارس ۲۰۱۴ میلادی پس از برگزاری همه‌پرسی، از اوکراین جدا و به خاک روسیه ضمیمه شد.

نخست‌وزیر سابق مالزی دستگیر شد
مقام‌های مالزی روز گذشته اقدام به دستگیری نجیب رزاق، نخست‌وزیر سابق این کشور در پی تحقیقات درباره ناپدید شدن میلیاردها دلار پول از یک صندوق ایجاد شده موسوم به «ام‌دی‌بی‌1» توسط نجیب رزاق در زمان دولتش کرده‌اند. یک منبع در این‌باره تصریح کرد، انتظار می‌رود نجیب رزاق در دادگاه متهم شود. وی به دریافت رشوه و اختلاس و گم شدن میلیاردها دلار از اموال حکومتی متهم است و ممکن است در دادگاه محاکمه شود. رزاق در انتخابات روز نهم مه ‌سال جاری در رقابت با ماهاتیر محمد شکست خورد. چند روز بعد از این انتخابات، رزاق و همسرش به اتهام تخلف مالی ممنوع‌الخروج شدند.

قتل آرام فعالان سیاسی در بحرین
 فعالان حقوقی در بحرین طی روزهای گذشته با ابراز نگرانی شدید از وضعیت فعالان سیاسی در زندان مرکزی بحرین «جو»، از وخامت اوضاع این زندانیان در بازداشت خبر می‌دهند. ابتسام الصایغ در این باره با ذکر شواهدی از ممانعت از انتقال زندانیان سیاسی بیمار به درمانگاه، نوشته است: کوتاهی درباره وضعیت سلامت زندانیان سیاسی باعث مبتلا شدن آنها به بیماری‌های خطرناک شده است. الصایغ بدرفتاری با زندانیان سیاسی و قطع تماس تلفنی آنها به‌طور کامل با خانواده‌های‌شان را از دیگر موارد شکنجه عنوان کرده است. شبکه خبر الوفاقیون نیز این اقدامات بحرین را «قتل» آرام زندانیان سیاسی خوانده و خواستار اقدام برای نجات آنها شد.

پمپئو پنجشنبه با اون دیدار می‌کند
 سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد در ادامه تلاش‌ها برای خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه عازم کره‌شمالی خواهد شد و با کیم جونگ ‌اون رهبر این کشور دیدار خواهد کرد. این سومین سفر پمپئو به کره‌شمالی طی حدود 2 ماه گذشته و نخستین سفر وی بعد از دیدار تاریخی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ ‌اون در سنگاپور خواهد بود. این سفر در حالی انجام می‌شود که مقام‌های آمریکایی به شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌نیوز» گفته‌اند دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند کره‌شمالی در برخی سایت‌های مخفی خود تولید سوخت برای سلاح‌های هسته‌ای را افزایش داده است.
 
سفر هیأت عربی به اراضی اشغالی
یک هیأت نظامی از عربستان سعودی به تل‌آویو سفر کرده است. ادی کوهن، نویسنده اسرائیلی و محقق مرکز «بگین- سادات» فاش کرد که هیأتی از نیروی هوایی یک کشور عربی چندی پیش به اسرائیل سفر کرد تا از اطلاعات  جنگنده اف 35 آگاه شود. کوهن افزود: مقامات اسرائیلی به همراه یک گروه آمریکایی عالی‌رتبه اطلاعاتی درباره جنگنده اف 35 به هیأت عربی میهمان ارائه کردند. کوهن گفت: «ما (اسرائیل) همیشه آماده همکاری با عموزادگان عرب خودمان برای مقابله با دشمن مشترک خود یعنی ایران هستیم».


Page Generated in 0/0055 sec