printlogo


کد خبر: 194907تاریخ: 1397/4/14 00:00
اخبار

حمایت آمریکا از کشتار مردم یمن نماد حقوق بشر شیطان بزرگ است
دبیر شورای نگهبان با محکوم کردن کشتار مردم مظلوم یمن گفت: حمایت آمریکا از جنایات آل‌سعود در کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن، نماد حقوق بشر آمریکایی است. آیت‌الله جنتی در جلسه روز چهارشنبه شورای نگهبان با اشاره به بمباران مراسم عروسی مردم مظلوم یمن از سوی جنایتکاران آل‌سعود اظهار داشت: این جنایات که مکرراً علیه مردم بی‌دفاع، گرسنه و مظلوم یمن اتفاق می‌افتد، در سایه سکوت سنگین مدعیان حقوق بشر صورت می‌گیرد. دبیر شورای نگهبان با تأکید بر اینکه جنایتکاران آل‌سعود به صورت عمدی و حساب‌شده مراسم عروسی یمنی‌ها را هدف قرار می‌دهند و مردم را به خاک و خون می‌کشند، اضافه کرد: مقاومت غیرتمندانه و استوار مردم یمن که تاکنون دشمنان را زبون و ذلیل کرده است، قابل ستایش است. وی در ادامه با اشاره به روند پیروزی‌های جبهه مقاومت در سوریه و آزادسازی بخش‌های دیگری از خاک این کشور، از ایستادگی نیرو‌های مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان و بیرون کردن داعش قدردانی کرد. آیت‌الله جنتی در پایان با اشاره به مجازات سریع عامل جنایت وحشیانه در خیابان پاسداران تهران که منجر به شهادت 3 تن از عناصر عزیز نیروی انتظامی شد، گفت: باید از قوه‌قضائیه برای رسیدگی سریع به این پرونده و اجرای حکم آن قدردانی کرد.

تسریع خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به مردم خوزستان
در پی بروز مشکل آب آشامیدنی برای هموطنان‌مان در مناطقی از استان خوزستان، تولیت آستان قدس رضوی، بنیاد کرامت امام رضا(ع) را مأمور کرد تا کنار سایر نهادها به رفع این مشکل کمک مضاعف کند. به گزارش آستان نیوز، به‌دنبال بروز مشکلاتی در تهیه آب شرب در برخی شهرهای استان خوزستان، آستان قدس رضوی بنا بر مأموریت‌های محوله، خدمت‌رسانی خود را از ساعات اولیه به مردم این منطقه بویژه در روستاها آغاز کرد. تولیت آستان قدس رضوی بنیاد کرامت امام رضا(ع) را مأمور کرد با همراهی فعالان این بنیاد که در ماه‎های اخیر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه مشغول خدمت به مردم بودند؛ عازم استان خوزستان شده و کنار سایر نهادهای حاکمیتی با ارائه خدمات مربوط، برای تسریع در رفع مشکل هموطنان خوزستانی اقدام کنند.

روحانی: بدهی تاریخی اروپا به رژیم صهیونیستی ربطی به ما ندارد
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جریان سفر به اتریش طی نشست خبری مشترک با «سباسدین کورتز» صدراعظم این کشور در سخنانی با اشاره به نقش ایران در پایان ناآرامی در سوریه گفت: هدف اصلی ما در سوریه ضربه به داعش و سایر تروریست‌ها بود و به‌رغم حمایت‌های آمریکا و اسرائیل از داعش، ما توانستیم این گروه تروریستی را شکست دهیم و در کنار دولت و ملت سوریه راه خود را ادامه می‌دهیم تا همه تروریست‌ها در این کشور از بین بروند و حامیان آنها از جمله اسرائیل نیز کاملا مأیوس شوند. رئیس‌جمهور با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا اظهار داشت: همان‌طور که صدراعظم اتریش اشاره کرد برخی کشور‌های اروپایی یک بدهکاری تاریخی به اسرائیل دارند که آن به ما ربطی ندارد اما یهود به ما بدهکار است؛ ما ایرانی‌ها منجی یهود در بابل بودیم و ما آنها را نجات دادیم و آنها مدیون ایران و ایرانیان هستند. وی افزود: ما با یهودی‌های دنیا روابط بسیار نزدیکی داریم اما صهیونیست‌ها به‌عنوان گروه اشغالگر و ظالم که مردم غزه را در محاصره نگه‌ داشته‌اند و مردم بی‌گناه را بمباران و در سوریه دخالت و از داعش حمایت و مجروحان داعشی را مداوا می‌کنند، شناخته می‌شوند، بنابراین نقش اسرائیل در منطقه مخرب است. روحانی خاطرنشان کرد: البته هدف ایران و اتریش واحد است و آن عبارت از ایجاد امنیت و صلح در منطقه بسیار حساس خاورمیانه است.
 


Page Generated in 0/0075 sec