printlogo


کد خبر: 194914تاریخ: 1397/4/14 00:00
استانداری تهران در بخشنامه‌ای ابلاغ کرد
تغییرساعت کاری ادارات دولتی پایتخت

گروه اجتماعی: ساعت کار ادارات به استثنای مراکز خدمات‌رسان تا پایان تیرماه سال جاری از ساعت ۶ شروع و ساعت ۱۴ پایان می‌یابد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، براساس مصوبه هیات وزیران موضوع مجوز تنظیم ساعت کار دستگاه‌های دولتی، ادارات، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر موسسات عمومی غیردولتی با عنایت به تداوم شرایط خاص جوی و با توجه به ضرورت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق بدین‌وسیله ساعت کار ادارات به استثنای مراکز خدمات‌رسان تا پایان تیرماه سال جاری از ساعت ۶ شروع و ساعت ۱۴ پایان می‌یابد. ضروری است مسؤولان محترم دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای مستقر در استان تهران ضمن نظارت و تلاش جدی درباره کاهش مصرف انرژی دستگاه مربوط، سیستم‌های سرمایش خود را در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم و حداکثر تا ساعت ۱۳:۳۰ خاموش کنند. ضمنا حسن انجام امور برعهده بالاترین مقام دستگاه است و از طریق مبادی ذی‌ربط کنترل و نظارت خواهد شد.
تداوم خاموشی‌ها در تهران
همچنین فرماندار تهران با تاکید بر لزوم کاهش 10 درصدی مصرف برق در تهران، افزود: اگر شهروندان این کاهش 10درصدی را در دستور کار قرار ندهند ناگزیر خاموشی‌ها در تهران ادامه خواهد داشت. عیسی فرهادی گفت: به هیچ عنوان دل‌مان نمی‌خواهد در این فصل شاهد قطعی برق باشیم اما نیاز است شهروندان تهرانی تنها 10 درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند تا خاموشی نداشته باشیم. وی افزود: هنگامی که شهروندان در این صرفه‌جویی همکاری نمی‌کنند به طور طبیعی ناچار هستیم محله به محله قطعی برق را داشته باشیم تا مردادماه هم به اتمام برسد. فرماندار تهران ادامه داد: از همه شهروندان تهرانی تقاضا می‌کنم هر خانوار تنها 10 درصد در مدت 50 روز، صرفه‌جویی را مدنظر قرار دهند و به جای استفاده از 10 لامپ از 6 لامپ استفاده کنند تا این پیک مصرف برق را در فصل گرم سال سپری کنیم. مشکل کلی برای برق وجود ندارد و تنها مشکل استفاده زیاد در پیک مصرف است که با همکاری شهروندان قابل حل است، در غیر این صورت ناگزیریم به قطع برق محله‌ای در تهران همانند شرایط فعلی ادامه دهیم.
ضرورت تغییر در ساعات طرح ترافیک
این در حالی است که با ابلاغ بخشنامه استانداری تهران درباره تغییر ساعت کار ادارات استان تهران، ضروری است آغاز به کار ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ساعات طرح ترافیک پایتخت تغییر ‌کند.  استانداری تهران در بخشنامه‌ای به تمام دستگاه‌‌های اجرایی، مراکز دولتی و غیردولتی، شهرداری‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی اعلام کرد به دلیل کاهش مصرف انرژی، ساعت کاری خود را به ۶ تا ۱۴ تغییر دهند که با توجه به تغییر پیک ترافیکی صبحگاهی و عصرگاهی لازم است مدیریت شهری زمان ورود به محدوده طرح ترافیک، ساعت آغاز به کار مترو و اتوبوس را تغییر دهد. بر همین اساس درباره تغییر ساعت طرح ترافیک روزانه، شورای ترافیک تهران باید تصمیم‌‌‌گیری کند و به احتمال زیاد بزودی درباره تغییر ساعت کاری مترو و اتوبوس تصمیم‌‌‌گیری شود.
از سوی دیگر رئیس واحد صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران گفت: هنوز تصمیمی در زمینه تغییر ساعات طرح ترافیک گرفته نشده است. مصطفی قنبرنژاد درباره تغییر ساعات طرح ترافیک در پی تغییر ساعات کاری ادارات تهران گفت: هنوز هیچ‌گونه اظهار نظری در زمینه تغییر ساعات طرح ترافیک مطرح نشده و در این‌باره تصمیمی اتخاذ نشده است. وی افزود: در صورتی که به دلیل تغییر ساعات کاری ادارات، اقدام به تغییر ساعات طرح ترافیک شود، در محدوده طرح شاهد افزایش بار ترافیکی خواهیم بود و به دنبال آن میزان آلودگی هوا تشدید می‌شود. گفتنی است بنا به گفته مدیر روابط عمومی استانداری تهران، بر اساس ابلاغیه استاندار تهران ساعات کار ادارات و سازمان‌‌های گوناگون دولتی و بانک‌‌های  تهران از روز شنبه تا پایان تیرماه از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ خواهد بود.


Page Generated in 0/0440 sec