printlogo


کد خبر: 194920تاریخ: 1397/4/14 00:00
نبض جامعه

معاون اورژانس عنوان کرد
کمبود ۷ هزار نیروی اورژانس در کشور
معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان اورژانس کشور گفت: در حال حاضر با کمبود حدود 7 هزار نیروی انسانی در سراسر کشور مواجه هستیم. محمد فتحی، معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان اورژانس کشور به فارس اظهار داشت: سازمان اورژانس کشور وظیفه ارائه خدمات به هموطنان را برعهده دارد و در حال حاضر مهم‌ترین چالش این سازمان، تأمین منابع مالی است. فتحی افزود: منابع مالی ما محدود بوده و ما باید با وجود این مشکلات، کارها را بخوبی پیش ببریم. وی با اشاره به موضوع کمبود نیروی انسانی در این سازمان، گفت: ظرفیت استخدامی سازمان اورژانس محدود است اما تعداد پایگاه‌های ما در سطح کشور در حال افزایش است که برای تکمیل و ساخت این پایگاه‌ها نیازمند منابع مادی و انسانی هستیم. فتحی ادامه داد: در حال حاضر برای تجهیز سازمان اورژانس و خرید آمبولانس‌های بیشتر با کمبود منابع مالی مواجه هستیم. وی گفت: در حال حاضر با کمبود حدود 7 هزار نیروی انسانی در سراسر کشور مواجه هستیم که برای خدمت‌رسانی و رفع این محدودیت از بخش خصوصی کمک گرفته‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد دستور داد
ارسال منابع آبی از دانشگاه‌های همجوار به خوزستان
سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: فرهاد رهبر، رئیس این دانشگاه دستور فوری برای رساندن منابع آبی از سوی واحدهای دانشگاه به استان خوزستان را صادر کرد. محمدصادق ضیایی با توجه به کمبود آب و شوری آب خوزستان به مهر گفت: رئیس دانشگاه آزاد با دستور فوری به تمام واحدهای استانی این دانشگاه که همجوار استان خوزستان هستند دستور داد در نخستین فرصت نسبت به ارسال منابع آب و آب معدنی به استان خوزستان اقدام کنند. وی افزود: در این دستور آبرسانی به شهرهای آبادان و خرمشهر تاکید شده است. سخنگوی دانشگاه آزاد  عنوان کرد: تمام روسای واحدهای استانی همجوار استان خوزستان نسبت به این موضوع توجیه شده‌اند و با تمام توان خود برای آبرسانی به مردم استان خوزستان اعلام آمادگی کرده‌اند. ضیایی تاکید کرد: فعالیت واحدهای دانشگاه آزاد که همجوار استان خوزستان هستند برای آبرسانی به مردم این استان آغاز شده است.

رئیس کمیته امداد خواستار شد
فراهم شدن امکان جذب خانوارهای جدید توسط دولت
رئیس کمیته امداد امام(ره) از پیگیری پرداخت ۱۰۰ هزار فقره وام برای اشتغال روستایی مددجویان این نهاد حمایتی خبر داد. پرویز فتاح با اشاره به اینکه بخش کوچکی از اجرای تبصره 14 لایحه بودجه سال 97 درباره هدفمندی یارانه‌ها به کمیته امداد امام(ره) ارتباط دارد، به خانه ملت گفت: ردیفی در بودجه از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها به میزان 7 هزار میلیارد تومان برای جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی با هدف پرداخت مستمری در نظر گرفته شد البته سال گذشته تصویب آیین‌نامه این بند تا آذرماه به طول کشید؛ خوشبختانه هفته گذشته معاون اول رئیس‌جمهور اجرای این مصوبه را ابلاغ کرده است اما برای 3 ماه ابتدایی سال متاسفانه این قانون اجرایی نشد. وی با بیان اینکه توافقی با سازمان برنامه و بودجه، وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی برای افزایش مستمری مددجویان فعلی به میزان 13 درصد انجام شد، افزود: متاسفانه به دلیل نبود دستورالعمل لازم این مسأله هم به مرحله اجرا گذاشته نشد، همچنین نمایندگان 230 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها برای بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار مصوب کردند که  این موضوع برای ماه‌‌های ابتدایی سال هم اجرایی نشد؛ از سوی دیگر برای تحت پوشش قرار دادن افراد نیازمند جدید اقدامات لازم انجام نشد اما امیدواریم با ابلاغ قانون در اجرای آن تعلل نشود.


Page Generated in 0/0550 sec