printlogo


کد خبر: 194970تاریخ: 1397/4/16 00:00
اخبار

با مفسدان اقتصادی بشدت برخورد شود
خطیب موقت جمعه تهران خواستار برخورد جدی با محتکران و کسانی که طلا و ارز جمع می‌کنند، شد. به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران تصریح کرد: رهبر انقلاب همواره بر وحدت، انسجام و برداشتن تهمت‌ها و دروغ‌ها تأکید کرده‌اند؛ امروز فضا در برابر دشمن است و باید با دشمن مقابله کنیم، رهبری می‌فرمایند به هم تهمت نزنید، دشمن سوء‌استفاده می‌کند. وی همچنین ضمن تقدیر از نامه تشکر سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه به رئیس‌جمهور، افزود: از آقای سلیمانی تشکر می‌کنم به خاطر نامه گرمی که به آقای روحانی نوشتند، این در انسجام ملت خیلی مؤثر است، دشمن می‌ترسد و می‌گوید کشور یک کاسه است؛ این مساله‌ای عقلی، دینی و نقلی است؛ عقل و دین می‌گوید اسلام یک سخن دارد. آیت‌الله امامی‌‌کاشانی در بخش دیگری از سخنانش خواستار برخورد جدی و محکم با مفسدان اقتصادی شد و اظهار داشت: قرآن کریم صریحا می‌فرماید کسانی که در زمین فساد می‌کنند، مفسد فی‌الارض هستند که با اینها باید برخورد شرعی و قانونی صورت گیرد. تا این برخوردها محکم نباشد، دشمن نمی‌ترسد، دشمن در خارج چشمش به همین اراذل و اوباش باز است که طلا و ارز جمع کنند؛ برخورد باید محکم و جدی باشد. وی خطاب به مسؤولان و دست‌اندرکاران گفت: جنگ ما اقتصادی است و برنامه‌ریزی اقتصادی مهم است؛ کسانی در این روزها فساد کرده‌اند و قبلا هم می‌کرده‌اند که اوج آن متأسفانه اخیرا انجام شده، باید با این
خطاکاران بشدت برخورد شود.

«سانتریفیوژ» در پایان‌نامه بهانه بازرسی آژانس از یک دانشگاه
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در تشریح جزئیات بازدید و نمونه‌برداری بازرسان آژانس از آزمایشگاه‌های دانشگاه علم و صنعت گفت: این بازدید و نمونه‌برداری در خردادماه و به بهانه استفاده از واژه سانتریفیوژ در مقاله یکی از دانشجویان دانشکده برق این دانشگاه انجام شد. عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با فارس، در بیان جزئیات بیشتر این بازدید گفت: بازرسان آژانس در خردادماه سال جاری در حالی که نقشه آزمایشگاه‌های اساتید دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت را در اختیار داشتند به صورت محرمانه اقدام به بازدید و نمونه‌برداری از برخی آزمایشگاه‌های اساتید دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت کردند. وی افزود: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این بهانه که در مقاله یکی از دانشجویان دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت از واژه سانتریفیوژ استفاده شده اقدام به بازرسی و نمونه‌برداری از برخی آزمایشگاه‌های دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت کردند. عضو بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت با اشاره به مصاحبه رئیس این دانشگاه با یکی از خبرگزاری‌ها درباره این بازدید و نمونه‌برداری اظهار داشت: رئیس دانشگاه گفته این بازدید و نمونه‌برداری در دوران ریاست وی نبوده، وی حدود یک هفته است که حکم ریاستش صادر شده اما از ابتدای سال جاری سرپرست دانشگاه بوده و اینگونه این بازدید و نمونه‌‌برداری در زمان سرپرستی وی در دانشگاه انجام شده است. وی افزود: رئیس دانشگاه همچنین گفته در 12 تیر چنین بازرسی‌ای انجام نشده این درست است، چرا که بازرسی و نمونه‌برداری بازرسان آژانس از آزمایشگاه‌های دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت در خردادماه انجام شده است نه در روز 12 تیر.

دولت کابینه را تقویت کند
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌تدبیری و سوءمدیریت در نوسانات ارزی و وضعیت کنونی اقتصاد کشور برای همه روشن است. حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت روحانی نیاز قطعی و جدی به ترمیم و تقویت دارد، گفت: ما به آقای رئیس‌جمهور و دولت محترم گفته و تأکید کرده‌ایم تیم اقتصادی خود را تقویت کند، چرا که تیم کنونی موفق به مقابله با نوسانات اقتصادی نشده است. وی گفت: نارضایتی مردم از نوسانات ارزی، یک مسأله مهم و جدی برای مجلس است که ما این مسأله را به‌صورت روشن از دولت مطالبه کرده‌ایم که امیدواریم رئیس‌جمهور محترم به این مطالبه، پاسخ قابل‌توجه بدهد.


Page Generated in 0/0068 sec