printlogo


کد خبر: 194971تاریخ: 1397/4/16 00:00
اخبار

فرمانده سپاه:  تنگه هرمز یا برای همه یا برای هیچ‌کس
فرمانده کل سپاه گفت: می‌توان به دشمنان فهماند که استفاده از تنگه هرمز برای همه یا برای هیچ‌کس چه معنا و مفهومی می‌تواند داشته باشد. سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت استان تهران، خاطرنشان کرد: حل مشکلات کشور در زمینه‌های مختلف حتی در عرصه اقتصاد، آسان‌تر از جنگ است اما باید با نگاه ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن و اعتقاد به حل مسائل و مشکلات کشور به وسیله مردم، پای در میدان مبارزه گذاشت تا به فضل الهی بتوانیم بر توطئه و خباثت دشمنان فائق آییم. وی در ادامه تصریح کرد: رویکرد ایستادگی و مقاومت بدون نگاه به بیرون، با تکیه به مردم مبنای پیروزی نظام و ملت ایران طی چهار دهه اخیر بویژه در صحنه‌های دشوار بوده است و تاکید می‌کند «هزینه مقاومت برابر دشمن به مراتب پایین‌تر از هزینه سازش است». سرلشکر جعفری در پایان با اشاره به مواضع قاطع رئیس‌جمهور برابر شیطنت اخیر آمریکایی‌ها در طراحی تحریم‌های جدید نفتی علیه ایران و ابراز امیدواری نسبت به عملی شدن آن در صورت لزوم و تاکید بر همراه بودن آحاد مردم و مسؤولان نظام در این زمینه، تصریح کرد: یقینا در شرایط محتمل با عملی شدن مواضع اخیر مسؤولان اجرایی کشور که در حال پیش گرفتن رویکرد و نگاه انقلابی در صحنه نبرد امروز با دشمن بویژه آمریکای مکار و جنایتکار هستند، می‌توان به دشمنان فهماند که استفاده از تنگه هرمز برای همه یا برای هیچ‌کس چه معنا و مفهومی می‌تواند داشته باشد.

واکنش فرانسه به احضار سفیرش  در تهران
گروهک منافقین می‌تواند در فرانسه به فعالیتش ادامه دهد
یک منبع دیپلماتیک فرانسوی با تایید احضار سفیر این کشور در تهران به دلیل حمایت پاریس از گروهک منافقین، گفت فرانسه از این گروه حمایت نمی‌کند اما این سازمان آزاد است به فعالیت‌های خود ادامه دهد. به گزارش فارس، دولت فرانسه روز پنجشنبه به احضار سفیر این کشور در تهران واکنش نشان داد و اتهام حمایت از گروهک تروریستی منافقین را رد اما بر آزادی عمل این گروه برای فعالیت در فرانسه تأکید کرد. نشست سالانه گروهک منافقین امسال هم با حضور شماری از مقام‌های سابق آمریکایی و اروپایی در شهر پاریس، پایتخت فرانسه برگزار شد. در پی برگزاری این نشست، وزارت امور خارجه ایران سفیر فرانسه را احضار و اعتراض ایران نسبت به حمایت پاریس از این گروهک تروریستی را به وی ابلاغ کرد. یک منبع دیپلماتیک فرانسوی با تایید احضار سفیر این کشور در تهران به خبرگزاری «رویترز» گفته است به مقام‌های ایرانی «یادآوری شده است که فرانسه نه از ایدئولوژی، نه از اهداف و نه از فعالیت‌های این گروه حمایت نمی‌کند.» این منبع افزود: «با این حال، از آنجا که این سازمان از فهرست گروه‌های تروریستی اروپا حذف شده، مانند هر انجمن دیگری می‌تواند تا زمانی که نظر عمومی را مختل نکرده، به فعالیت‌های خود ادامه دهد».

توقف واردات نفت کره‌جنوبی از ایران تحت فشار آمریکا
کره‌جنوبی در ماه جولای برای نخستین‌بار در 6 سال گذشته به علت فشارهای آمریکا، هیچ نفت‌خام و میعانات گازی از ایران وارد نخواهد کرد. به گزارش فارس، رویترز به نقل از 3 منبع آگاه مدعی شد کره‌جنوبی در ماه جولای هیچ نفت‌خام و میعانات گازی از ایران وارد نخواهد کرد و برای نخستین‌بار در 6 سال گذشته به علت فشارهای آمریکا، تمام محموله‌هایش از ایران را متوقف خواهد کرد. به گفته یک منبع تجاری در شمال آسیا، با این حال، مشتریان ژاپنی به واردات نفت از ایران ادامه می‌دهند و چندین خریدار ژاپنی در حال بررسی واردات نفت ایران در ماه سپتامبر هستند. اقدام کره‌جنوبی، یکی از بزرگ‌‌‌‌‌ترین مشتریان ایران در آسیا در حالی صورت گرفته است که سئول در حال مذاکره با واشنگتن برای دریافت معافیت از تحریم نفتی ایران است. یک منبع آگاه در این زمینه گفت: «دولت کره‌جنوبی برای توقف خریدها (به شرکت‌ها) فشار آورده است... در مجموع، کره‌جنوبی در ماه جولای هیچ نفتی از ایران وارد نخواهد کرد». به  گفته 2 منبع آگاه دیگر، کره‌جنوبی بارگیری نفت‌خام و میعانات گازی از ایران را متوقف کرده است، درحالی که مطمئن نیست بتواند معافیتی از آمریکا دریافت کند.  توقف بارگیری‌ها بدان معناست که کره‌جنوبی در ماه آگوست هیچ نفتی از ایران وارد نخواهد کرد. خریداران کره‌ای آگوست 2012 نیز پیش از دریافت معافیت از آمریکا خرید نفت از ایران را به حالت تعلیق درآوردند و این توقف خرید، نخستین‌بار از آن زمان خواهد بود.
 


Page Generated in 0/0062 sec