printlogo


کد خبر: 194982تاریخ: 1397/4/16 00:00
اخبار

رئیس سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد
بخشنامه تخصیص اعتبار  پاداش پایان خدمت بازنشستگان
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بخشنامه اعتبار مربوط به پاداش پایان خدمت بازنشستگان با اولویت وزارت آموزش‌و‌پرورش و دانشگاه‌ها را ابلاغ کرد. به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با صدور بخشنامه‌ای، اعتبار مربوط به پاداش پایان خدمت بازنشستگان با اولویت وزارت آموزش‌و‌پرورش و دانشگاه‌ها را به این وزارتخانه و ادارات آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ کرد. این بخشنامه به استناد ماده ۱۹ قانون برنامه و بودجه جزء۲ بند «ط» و بند «د» ماده ۲۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۱۳۹۳ و حکم ذیل جدول شماره ۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، اعتبارات ذی‌ربط به آن دستگاه ابلاغ می‌شود تا با رعایت قوانین و مقررات اقدام شود. گفتنی است،  تخصیص اعتبار مذکور به میزان ۱۰۰درصد تعیین شده و در ردیف اعتبارات هزینه‌ای ۳۶ هزار و ۸۸۹  میلیون ریال تعیین شده و در 3 مرحله و به صورت مساوی طی ماه‌های تیر، مرداد و شهریور پرداخت می‌شود.

معاون فرماندهی انتظامی تهران تشریح کرد
بیشترین دلایل تماس‌ها با پلیس ۱۱۰
معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران گفت: برای ارائه خدمات بموقع و فوریتی لازم است شهروندان از تماس با ۱۱۰ برای موضوع‌های غیرپلیسی خودداری کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار پرویز یعقوبی، معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران با اشاره به اینکه حدود نیمی از تماس‌های شهروندان تهرانی با پلیس ۱۱۰ به دلیل تصادف و نزاع بوده است، گفت: ماه گذشته تعداد تماس‌های تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ حدود یک میلیون و ۵۳ هزار تماس بوده که از این میزان تعداد ۵۲۱ هزار مورد آن منجر به عملیات و خدمات پلیسی شده است. وی افزود: بیشترین تماس مربوط به تخلفات راهور با ۲۲ درصد و نزاع و درگیری با ۲۱ درصد بوده که مأموران در زمان کمتر از ۷ دقیقه در محل حاضر شده‌اند. سردار یعقوبی اظهار داشت: با بررسی صورت گرفته ۹۶ درصد شهروندان از عملکرد پلیس ۱۱۰ اظهار رضایتمندی و ۴ درصد اظهار نارضایتی داشتند. وی افزود: برقراری تماس‌های غیرفوریتی و غیرمرتبط باعث اشغال خطوط تلفنی این مرکز و در نهایت تأخیر در حضور بموقع مأموران در موارد فوری خواهد شد.

فوت 7 نفر بر اثر واژگونی اتوبوس
معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: واژگونی اتوبوس در محور سبزوار به شاهرود ۷کشته و ۲۲ مصدوم برجا گذاشت. شاهین فتحی در ارتباط با آخرین جزئیات واژگونی اتوبوس در محور سبزوار به شاهرود به فارس اظهار داشت: این حادثه ساعت ۲۰:۲۵ دوشنبه‌شب گذشته در کیلومتر ۳۰ محور سبزوار به شاهرود در خراسان‌رضوی به وقوع پیوسته است. وی افزود: ۲۲ مسافر در این حادثه مصدوم شدند که توسط نیروهای امدادی هلال‌احمر و اورژانس به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال یافتند. معاون عملیات سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: همچنین بر اثر این حادثه ۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کاهش ساعات آموزشی  در پایه دوازدهم
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش ‌و پرورش از کاهش 11 ساعت آموزش حضوری پایه دوازدهم خبر داد. علی زرافشان درباره کاهش ساعت آموزشی پایه دوازدهم به آنا گفت:‌ بخشنامه کاهش 11 ساعت از آموزش‌های حضوری پایه دوازدهم به امضای وزیر آموزش‌وپرورش رسید. بر اساس این بخشنامه، دانش‌آموزان پایه دوازدهم 24 ساعت به صورت حضوری و 11 ساعت به صورت غیرحضوری تحت آموزش قرار می‌گیرند. وی افزود: وزیر آموزش‌وپرورش بر کاهش ساعت آموزشی پایه دوازدهم از 32 ساعت به 24 ساعت در هفته تاکید داشت که این کاهش زمان فرصتی است تا دانش‌آموزان خود را برای آزمون‌ کنکور آماده کنند که امیدواریم با ابلاغ این بخشنامه دانش‌آموزان بتوانند از فرصت خود برای پذیرفته شدن در کنکور به نحو احسن استفاده کنند.
 


Page Generated in 0/0061 sec