printlogo


کد خبر: 194998تاریخ: 1397/4/16 00:00
اخبار

«بی‌کتابی» به چاپ چهارم رسید
رمان «بی‌کتابی» نوشته محمدرضا شرفی‌خبوشان برای چهارمین نوبت از سوی انتشارات موسسه فرهنگی شهرستان ادب روانه بازار کتاب شد. به گزارش مهر، این کتاب به قلم محمدرضا شرفی‌خبوشان و در اسفندماه سال 1395 منتشر شده است. داستان این اثر روایتی است تاریخی از ماجرای به توپ بسته شدن مجلس و استبداد صغیر و به دنبال آن غارت کتابخانه مظفرالدین شاه قاجار. در کنار این داستان ماجرایی از شیفتگی یک دلال عتیقه به این کتاب‌ها و سوداگری‌اش برای به دست آوردن آن روایت می‌شود. استفاده از زبانی بدیع و شخصیت‌پردازی‌های خاص نویسنده در این کتاب آن را در زمره یکی از آثار داستانی قابل اعتنای این سال‌های کشور قرار داده است. بی‌کتابی پس از دریافت جایزه ادبی جلال آل‌احمد و کتاب سال در سال 1396، سال گذشته در نمایشگاه کتاب پاریس نیز رونمایی و با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شد. حضور این کتاب در نمایشگاه کتاب پاریس ۹۶ با استقبال ناشران خارجی مواجه شد به طوری که چندین ناشر خارجی برای ترجمه و انتشار آن اعلام آمادگی کرده و در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای ترجمه به زبان عربی و فرانسه به مرحله عقد قرارداد رسید.


«عملیات مکه» در ایستگاه پایانی
فرهاد عظیما، کارگردان سینمای انیمیشن درباره تازه‌ترین ساخته خود اظهار داشت: حدود 6 ماه است مشغول ساخت انیمیشن نیمه‌بلند «عملیات مکه» هستم و حدود یک ماه دیگر ساخت این انیمیشن به پایان می‌رسد. به گزارش فارس،  وی در ادامه اظهار داشت: این انیمیشن روزهای پایانی ساخت را می‌گذراند و بلافاصله بعد از ساخت وارد مرحله تدوین و دوبله شده و قرار است از طریق شبکه‌های مجازی منتشر شود. انیمیشن نیمه‌بلند «عملیات مکه» حدود 20 دقیقه است و قصه‌ای حساس را به تصویر می‌کشد. کارگردان انیمیشن نیمه‌بلند «عملیات مکه» درباره داستان این انیمیشن خاطرنشان کرد: داستان این فیلم از جایی شروع می‌شود که یمن توانسته است پیشروی‌های چشمگیری در جنگ با عربستان داشته باشد. رژیم صهیونیستی برای اینکه یمن پیشروی نکند تصمیم‌ می‌گیرد فضای عربستان را با شلیک بمب اتم به مکه ملتهب کند اما اتفاقات به نحو دیگری رقم می‌خورد. وی در پایان درباره پروژه‌های آینده خود گفت: سوژه‌های بسیاری در دست داریم اما ترجیح می‌دهم در حال حاضر درباره آنها صحبت نکنم، چرا که برخی سعی می‌کنند جلوی راه ساخت پروژه‌های ما  سنگ‌اندازی کنند. عظیما پیش از این ساخت انیمیشن «نبرد خلیج‌فارس» را در کارنامه خود داشته است.


رسوایی‌های تهیه‌کننده هالیوودی تمامی ندارد
دردسر جدید واینستین
در یک سال گذشته، هاروی واینستین، تهیه‌کننده مشهور نسل جدید سینمای آمریکا، روزهای وحشتناکی را سپری کرد. با علنی شدن اتهامات فساد اخلاقی او، قدرتش روز به روز کمتر شد تا اینکه به کلی از صحنه سینمای آمریکا بیرون گذاشته و توسط رفقای نزدیک و گرمابه و گلستان خودش مانند کوئینتین تارانتینو، جرج کلونی و مت دیمون هم طرد شد. حالا در روزهایی که آرام‌آرام واینستین از تیتر یک سایت‌ها و خبرگزاری‌ها پایین آمده بود، آتش جدیدی در زندگی‌اش افتاده که البته از جنس همان قبلی‌هاست. به گزارش تسنیم،  چند روز گذشته دادستان منهتن، سایروس ونس جونیور اعلام کرد که از 3 پرونده جدید علیه واینستین مطلع شده که می‌تواند حکم رئیس سابق کمپانی میراماکس را بشدت افزایش دهد. این 3 پرونده جدید مربوط به سال‌های 2004، 2006 و 2013 است و تجاوز جنسی درجه اول را شامل می‌شود و با توجه به قانون کیفری نیویورک می‌تواند حکم حبس ابد تهیه‌کننده «شکسپیر عاشق» را قطعی کند. اوضاع وقتی برای هاروی واینستین خراب‌تر می‌شود که بدانیم دادستانی منهتن، شماره تلفنی را اعلام کرده تا هر کس شکایت جدیدی دارد به آنها منتقل کند. واینستین فعلا با وثیقه‌ای به ارزش یک میلیارد دلار آزاد است و قرار بود 20 سپتامبر دوباره در دادگاه حاضر شود. تغییرات پرونده اما باعث شده او برای روز دوشنبه 9 جولای به دادگاه فراخوانده شود.
 


Page Generated in 0/0070 sec