printlogo


کد خبر: 194999تاریخ: 1397/4/16 00:00
بررسی احتمال جدایی مهم‌ترین بازیکن تاریخ رئال از این تیم
بهترین زمان

رونالدو دوران باشکوهی را در سانتیاگوبرنابئو پشت‌سر گذاشت اما حالا بیشتر از همیشه در آستانه جدایی از رئال‌مادرید قرار گرفته است اما این مسأله شاید خبر بدی برای رئال هم نباشد. این نخستین‌بار نیست که اخباری مبنی بر جدایی رونالدو از رئال شنیده می‌شود. این‌بار اما قضیه متفاوت است و به نظر می‌رسد رونالدو بزودی رئال را ترک خواهد کرد تا راهی قهرمان سری آ یعنی یوونتوس شود. رونالدو در سال ۲۰۰۹ از منچستریونایتد با انتقالی رکوردشکن به مبلغ ۹۴ میلیون یورو به رئال‌مادرید پیوست و بهترین دوران ورزشی خود را در رئال سپری کرده است. او رکورد فوق‌العاده ۴۵۰ گل در ۴۳۸ بازی با پیراهن رئال‌مادرید را ثبت کرده و از زمان حضور در برنابئو توانسته با سفیدپوشان ۱۶ جام مختلف را تصاحب کند. جام‌‌‌هایی که شامل ۴ جام قهرمانی در لیگ قهرمانان هم می‌شود. با این وجود و با این همه افتخار، این نخستین‌باری نیست که صحبت‌‌‌هایی مبنی بر جدایی رونالدو از رئال مطرح می‌شود. نخستین‌بار در سال ۲۰۱۲ ستاره پرتغالی ادعا کرد از حضور در رئال ناراحت است و باشگاه هم دلیل ناراحتی او را می‌داند. در نهایت اما باشگاه رئال و رونالدو به تفاهم رسیدند و این بازیکن در برنابئو ماند. با این حال، تابستان گذشته خبر جدایی رونالدو از رئال از سوی رسانه‌‌های پرتغالی به عنوان بمب نقل‌وانتقالاتی مطرح شد اما این بار هم رونالدو ماند. با این وجود، در پایان فصل جاری و درست بعد از کسب سومین جام پیاپی لیگ قهرمانان باز هم رونالدو از وضعیت خود در رئال شکایت کرد و از احتمال جدایی خود گفت و اظهار کرد دوران خوبی در رئال داشته است. او چند روز بعد گفت که نباید بعد از قهرمانی آن حرف‌ها را می‌زد اما گفت پشیمان نیست که چنین صحبت‌‌‌هایی را مطرح کرده است. او همچنین تاکید کرد بزودی جوابش را به هوادارانی که همیشه از او حمایت کرده‌‌‌‌اند، می‌دهد. با این وجود، خیلی‌ها این صحبت‌ها را جدی نگرفتند و به نظر می‌رسید رونالدو این بار هم در رئال خواهد ماند و تنها دنبال درست کردن جوی است تا بر میزان دستمزد خود بیفزاید. البته مهاجم ۳۳ ساله چنین مساله‌ای را تکذیب کرد و گفت جدایی‌‌‌‌اش از رئال به‌خاطر مسائل مالی نیست و مساله‌ای بوده که از خیلی وقت پیش در حال اتفاق افتادن بوده است. با این حال، فلورنتینو پرس به نظر می‌رسد این بار واکنش متفاوتی به صحبت‌‌های رونالدو دارد. رئیس باشگاه توپ را به زمین رونالدو انداخته و تاکید کرده رونالدو باید به طور رسمی خواهان جدایی شود و دلیلش را هم اعلام کند. اگر رونالدو در پنجره‌‌های نقل‌وانتقالاتی تابستان‌‌های قبلی رئال را ترک می‌کرد، شرایط دراماتیک در این باشگاه شکل می‌گرفت و الان
هم چنین شرایطی شکل خواهد گرفت اما این بار مثل سال‌‌های گذشته نخواهد بود. با کمک رونالدو، رئال توانسته 4 جام قهرمانی چمپیونز لیگ در 5 سال اخیر فتح کند اما قرار نیست رئال تا ابد هر ساله جام لیگ قهرمانان را بالای سر ببرد و بالاخره آنها مجبورند به تغییر و بازسازی تیم تن دهند. فصل گذشته مشکل گلزنی رونالدو در نیم‌فصل اول باعث شد رئال خیلی زود شانس‌‌ قهرمانی در لالیگا را از دست بدهد و از کورس قهرمانی جا بماند. گلزنی‌‌های نیم‌فصل دوم هم برای جبران این نیم‌فصل اول ضعیف کافی نبود. رونالدو در لیگ قهرمانان البته گل‌‌های زیادی زد اما اگر بخواهد موفقیت‌هایش در لیگ قهرمانان را در فصل آینده هم تکرار کند باید در لالیگا استراحت زیادی به او داده شود و احتمالا مثل فصل گذشته رونالدو در ماه‌‌‌هایی ابتدایی فصل روندی نزولی خواهد داشت. در چنین شرایطی رئال‌مادرید هم احتمالا احساس می‌کند می‌تواند بدون مهاجم سرشناسش هم به مسیر خود ادامه دهد و موفقیت‌هایش را تکرار کند. رونالدو اکنون ۳3 سال و ۵ ماه سن دارد و معلوم نیست تا کی بتواند در چنین سطحی فوتبال بازی کند. در این شرایط، فرصت فروختن یک بازیکن ۳۳ ساله آن هم به مبلغ ۱۰۰ میلیون چیزی نیست که رئال براحتی به دست آورد. رئال البته گزینه‌‌های جانشینی این ستاره پرتغالی را انتخاب کرده، گزینه‌‌‌هایی که هر دو فعلا در پاری‌سن‌ژرمن توپ می‌زنند؛ نیمار و کیلیان امباپه. البته خرید این بازیکنان قطعا خیلی بیشتر از ۱۰۰ میلیون یورو هزینه خواهد داشت اما خرید آنها یک سرمایه‌‌گذاری بلندمدت برای رئال محسوب می‌شود. ستاره برزیلی (که روز تولدش با رونالدو مشترک و همچون ستاره پرتغالی ۵ فوریه است) اکنون ۲۶ سال سن دارد و این در حالی است که ستاره فرانسوی تنها ۱۹ ساله است. فروش رونالدو نه‌تنها بخشی از مبلغ لازم برای خرید یک ستاره جدید را فراهم می‌کند بلکه در هزینه بسیار زیاد سالانه مربوط به دستمزد رونالدو هم صرفه‌جویی می‌شود. از لحاظ تاکتیکی به نظر می‌رسد یولین لوپتگی، سرمربی جدید کهکشانی‌ها، ترجیح می‌دهد یک بازیکن کمتر فردگرا نسبت به رونالدو در ترکیب تیمش حضور داشته باشد (اگرچه نیمار هم از این نظر شبیه رونالدو است). به هر حال، هر اتفاقی بیفتد به نظر می‌رسد رئالی‌ها دلیلی برای اشک ریختن نخواهند داشت. رونالدو در رئال یک اسطوره است اما در عین حال، رئال باید به جلو حرکت کند و فروش بازیکنی که تا چند ماه دیگر ۳۴ ساله می‌شود به قیمت ۱۰۰ میلیون یورو هم فرصت بدی نیست. به نظر می‌رسد اکنون بهترین زمان برای همه است تا رونالدو از رئال جدا شود.
خبر عجیبی که دیروز منتشر شد
از سوی دیگر و در حالی که همه منتظر حضور رونالدو در تورین هستند رئال‌مادرید همچنان اطمینان دارد کریستیانو رونالدو در تصمیمش تجدیدنظر می‌کند و در این تیم می‌ماند.کریستیانو در آستانه پیوستن به یوونتوس است و با این تیم به توافق شخصی نیز رسیده است. رونالدو از بی‌احترامی باشگاه نسبت به نزدیک به یک دهه افتخارآفرینی‌هایش ناراحت است و تصمیم به جدایی گرفته است. اینها جنبه‌های قطعی قضیه‌ای است که حتی جام‌جهانی را هم تحت تاثیر قرار داده است! یوونتوس نیز بی‌تردید فرصت خرید بازیکنی چون رونالدو را آن هم با 100 میلیون یورو از دست نمی‌دهد. در حالی که همه چیز آماده انتقال است و تنها پرز باید با فروش رونالدو موافقت کند، نشریه مارکا  دیروز مدعی شد رئال‌مادرید در جلسه‌ای که بزودی با سران یوونتوس برگزار خواهد کرد، روی بند آزادسازی یک میلیارد یورویی رونالدو تاکید خواهد کرد! این در حالی است که به گفته مارکا، رونالدو و باشگاه در ژانویه به این توافق شفاهی رسیدند که اگر بازیکن به جدایی اصرار داشت، با فروشش در ازای 100 میلیون یورو موافقت شود. از سوی دیگر این نشریه چاپ مادرید می‌گوید کهکشانی‌ها همچنان اطمینان دارند رونالدو در آخرین لحظات نظرش را عوض کرده و تصمیم به ماندن در اسپانیا بگیرد. چیزی که در حال حاضر بسیار بعید است. اگرچه رئال‌مادرید این را هم می‌داند بر خلاف همه اختلافات قبلی رونالدو با باشگاه، این بازیکن این بار واقعا در تصمیمش برای جدایی مصمم است و قضیه چیزی بیشتر از تنها یک دلخوری ساده است. انتظار می‌رود طی همین روزها بالاخره تکلیف آینده رونالدو هم روشن شود.


Page Generated in 0/0064 sec