printlogo


کد خبر: 195002تاریخ: 1397/4/16 00:00
اخبار

نوجوانان والیبال ایران بر سکوی سوم آسیا
تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که با شکست برابر ژاپن‌ از صعود به دیدار پایانی قهرمانی آسیا بازمانده بود، در دیدار رده‌بندی برابر چین‌تایپه به برتری رسید و سوم آسیا شد.در ادامه رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا در تبریز، روز پنجشنبه از ساعت ۱۸:۳۰ تیم‌ملی والیبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی مقابل ژاپن قرار گرفت و با وجود ارائه نمایشی پایاپای با نتیجه 3 بر یک شکست‌ خورد تا برای دومین‌ سال متوالی نتواند در فینال این رقابت‌ها حاضر شود. شاگردان وکیلی ست‌های بازی را با امتیاز‌‌های۲۰- ۲۵، ۲۲- ۲۵، ۲۷- ۲۵ و ۱۶- ۲۵ به ژاپن واگذار کردند.
اما دیروز در آخرین روز بازی‌ها ایران در دیدار رده‌بندی رودرروی چین‌تایپه قرار گرفت که موفق شد با نتیجه 3 بر یک به پیروزی برسد تا ضمن کسب مدال برنز، انتقام شکست دور گروهی را بگیرد. تیم والیبال نوجوانان کشورمان همچنین سهمیه جام‌جهانی را نیز کسب کرد.

جام‌جهانی  ۲۰۱۸ رنکینگ فیفا را زیر سؤال برد!
تنها 3 تیم از ۱۰ تیم برتر رنکینگ فیفا در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور دارند.‌ به نقل از آ.اس، فرانسه، اروگوئه، برزیل، بلژیک، کرواسی، روسیه، سوئد و انگلیس 8 تیم برتر جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه محسوب می‌شوند اما تنها 3 تیم برزیل، بلژیک و فرانسه در فهرست ۱۰ تیم برتر رنکینگ فیفا حضور دارند. نکته قابل توجه حضور تیم‌ملی فوتبال روسیه با رنکینگ ۷۰ است. میزبان بازی‌ها در حالی در جمع ۸ تیم برتر قرار گرفته است که بدترین رنکینگ را دارد. همچنین نبود آلمان، صدرنشین رنکینگ فیفا را نباید نادیده گرفت. علاوه‌بر آلمان، لهستان نیز که در میان ۱۰ تیم برتر رنکینگ حضور دارد، نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. پرتغال،‌ آرژانتین، سوییس و اسپانیا در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شدند و شیلی، تیم نهم رنکینگ فیفا حتی نتوانست به جام‌جهانی صعود کند.

به دعوت بسیج دانشجویی
حضور شجاعی در آبادان و تقبل هزینه 3 دستگاه آب‌شیرین‌کن
مسعود شجاعی به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز برای کمک به مردم آبادان در این شهرستان حضور پیدا کرد و هزینه 3 دستگاه آب شیرین‌کن صنعتی را تقبل کرد. مسعود شجاعی، کاپیتان خوزستانی و آبادانی تیم‌ملی فوتبال ایران به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز برای کمک به مردم آبادان در این شهرستان حضور پیدا کرد. او با حضور در جمع جهادگران در شهرستان آبادان و نشست صمیمی با آنها و گفت‌وگو درباره وضعیت آب این شهرستان، هزینه 3 دستگاه آب شیرین‌کن صنعتی را تقبل کرد. شجاعی همچنین دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز را برای پیوستن به جمع جهادگران این دانشگاه پذیرفت.

فرانسه با شایستگی اولین مسافر نیمه‌نهایی شد
تیم‌های ملی فرانسه و اروگوئه در ورزشگاه «نووگراد» به قضاوت نستور پیتانای آرژانتینی اولین بازی مرحله یک‌چهارم‌نهایی جام‌جهانی 2018 را برگزار کردند که این بازی با برتری 2 بر صفر فرانسه و صعود این تیم به نیمه‌نهایی به پایان رسید. شروع نیمه اول با حملات پراکنده 2 تیم آغاز شد اما در ادامه محافظه‌کاری  رقبا، اندکی از تب‌وتاب جدال کاست. در نهایت پس از خطای بنتانکور اروگوئه‌ای و اعلام ضربه آزاد به سود فرانسه از سوی داور، توپ ارسالی از سوی گریزمان با ضربه سر واران در دقیقه 40 به گل اول فرانسه تبدیل شد. ضربه سر کاسرس و مهار یک دستی استثنایی هوگو لوریس فرانسوی آخرین اتفاق نیمه اول بود و در نهایت 45 دقیقه اول با برتری یک بر صفر خروس‌ها خاتمه یافت. برتری فرانسه در نیمه دوم هم ادامه یافت اما اروگوئه که در غیاب کاوانی اندکی ضعیف نشان می‌داد در ضدحملات خطرساز می‌شد. در دقیقه 61 شوت گریزمان با اشتباه موسلرا به گل دوم فرانسه تبدیل شد. در ادامه اروگوئه از جبران ناتوان نشان داد و تمارض امباپه بازی را به جنجال کشاند؛ آنچه در نهایت اخطار به این بازیکن را در پی داشت. دخالت موثر علیرضا فغانی، داور چهارم ایرانی بازی نقش مهمی در آرام کردن نیمکت 2 تیم در جریان این جنجال داشت. در نهایت تغییرات تاکتیکی 2 تیم نتیجه‌ای در پی نداشت و فرانسه با برتری 2 بر صفر برای نخستین‌بار از جام‌جهانی 2006 و برای چهارمین بار در 10 دوره اخیر به جمع 4 تیم برتر دنیا راه یافت.

 


Page Generated in 0/0167 sec