printlogo


کد خبر: 195009تاریخ: 1397/4/16 00:00
چهارگوشه

حکم 10 سال زندان برای نواز شریف
نخست‌وزیر سابق پاکستان به اتهام فساد مالی، به ۱۰ سال زندان محکوم شد. دادگاه ویژه مبارزه با فساد اقتصادی پاکستان، نواز شریف را به دلیل خرید آپارتمان‌های مجلل در لندن مجرم شناخت. نخست‌وزیر سابق پاکستان هم‌اکنون برای همراهی همسر بیمارش در لندن به سر می‌برد. نواز شریف، دادستانی پاکستان را به سیاسی‌ کاری متهم کرده و گفته است حکم این دادگاه انگیزه‌های سیاسی دارد.

افزایش آوارگان الحدیده  به بیش از 121 هزار نفر
در حالی‌ که به دنبال تلاش‌های ناکام ائتلاف سعودی و امارات برای اشغال الحدیده، این ائتلاف از «تعلیق موقت» حملات خود خبر داده، سازمان ملل آمار تازه آوارگان ناشی از این عملیات را منتشر کرد. بنا بر گزارش دفتر هماهنگی‌های امور انسان‌دوستانه سازمان ملل، بر اثر تشدید درگیری‌های اخیر در الحدیده، بیش از ۱۲۱ هزار غیرنظامی یمنی از این منطقه متواری و آواره شدند. در این گزارش سازمان ملل درباره وضعیت ناگوار بهداشتی و پزشکی در الحدیده هم هشدار داده است.

سفر هیأت نظامی امارات به اراضی اشغالی
منابع رژیم صهیونیستی از سفر هیات نظامی امارات به مناطق اشغالی پرده برداشتند که اخیرا به همراه یک مقام بلندپایه آمریکایی انجام شده است. به گفته این منابع، هیات نظامی امارات از نیروی هوایی این کشور بوده که با هدف مطلع شدن از توانمندی‌های جدیدترین و پیشرفته‌ترین جنگنده‌های اف 35 آمریکایی که در اختیار نیروی هوایی اسرائیل است، به مناطق اشغالی سفر کرده است. چندی است که قطار عادی‌سازی روابط میان رژیم‌های عربی و رژیم صهیونیستی با سرعت چشمگیری حرکت می‌کند که در صدر این کشورهای عربی، رژیم سعودی، امارات و رژیم حاکم بر بحرین قرار دارند.

دعوت از بن‌سلمان  برای سخنرانی در کنست
یک عضو پارلمان رژیم صهیونیستی از ولیعهد سعودی خواست با حضور در اراضی اشغالی، در کنست سخنرانی کند. یوسی یونا خطاب به محمد بن‌سلمان گفت: زمان آن فرا رسیده است که رهبران عرب گام‌های شجاعانه‌ای بردارند. یونا از کشورهای به گفته او معتدل عربی خواست طرح صلح عربی را برای از سرگیری مذاکرات صلح بار دیگر مطرح کنند. این در حالی است که طبق گزارش‌ رسانه‌های عبری‌زبان، مصر، عربستان‌سعودی، امارات عربی متحده و اردن طرح موسوم به معامله قرن ترامپ را پذیرفتند.

سریال استعفاها در دولت ترامپ
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست آمریکا بعد از جنجال‌های بسیار علیه او از قبیل اتهام سوءاستفاده از قدرت، سرانجام استعفا کرد و این استعفا توسط رئیس‌جمهور پذیرفته شد. اسکات پروئت پیش از این به اتهام سوء‌استفاده از قدرت به منظور یافتن شغل برای همسرش و نیز دریافت تخفیف برای اجاره آپارتمان از یک شرکت لابی‌گر با انتقادهای زیادی مواجه شده بود. کنار رفتن اسکات پروئت از دولت آمریکا در حالی صورت گرفته که از روند استعفاها و اخراج‌ها در دولت دونالد ترامپ از زمان آغاز به کار دولت او تا کنون ادامه دارد. پیش از این مقام‌های مختلفی از دولت ترامپ از مشاور امنیت ملی گرفته تا وزیر خارجه و مشاوران و دستیاران رئیس‌جمهور به دلایل مختلف یا برکنار شدند یا خودشان استعفا کرده‌اند.

سفر یک مقام ارشد سازمان ملل  به کره‌شمالی
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و امدادرسانی برای نخستین بار از سال 2011 به کره‌شمالی سفر می‌کند. مارک لوکاک در جریان این سفر که از دوشنبه آغاز خواهد شد، با مقام‌های دولتی پیونگ‌یانگ، شرکای فعال در امر کمک‌های بشردوستانه و افرادی که این کمک‌ها را دریافت می‌کنند، دیدار خواهد داشت تا درک بهتری درباره اوضاع بشری در این کشور به دست آورد. بیش از ۱۰ میلیون نفر یا ۴۰ درصد از جمعیت کره‌شمالی به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. این در حالی‌ است که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز وارد کره‌شمالی شده است.


Page Generated in 0/0061 sec