printlogo


کد خبر: 195021تاریخ: 1397/4/17 00:00
منافقین در مقابل چشم پلیس دیپلماتیک درب سفارت ایران در هلند را قفل کردند
دیپلماسی قفل
سازمان امنیت و اطلاعات نظامی هلند پس از یک ماه اخراج 2 دیپلمات ایرانی را اعلام کرد

گروه سیاسی: دولت هلند بعدازظهر جمعه به صورت رسمی اعلام کرد 2 نفر از وابستگان به سفارت ایران در این کشور را اخراج کرده‌‌‌ است. خبرگزاری رویترز در این‌باره گزارش داد سخنگوی دستگاه اطلاعاتی هلند اعلام کرد 2 نفر که تحت اعتبار سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلند بوده‌‌اند را از این کشور اخراج کرده‌‌‌اند. دستگاه اطلاعاتی هلند تنها به ذکر همین میزان اطلاعات بسنده و اعلام کرد توضیحات بیشتری در این زمینه نخواهد داد. به گزارش «وطن‌امروز»، خبر رسمی اخراج 2 دیپلمات ایرانی درحالی بعدازظهر جمعه و ساعاتی پس از پایان مذاکرات کمیسیون مشترک برجام اعلام شد که «وطن‌امروز» پیش از این و در تاریخ 5 تیر گزارشی در این‌باره منتشر کرد. در شماره 5 تیر در گزارشی به انفعال وزارت امور خارجه در قبال پناه دادن دولت هلند به محمدرضا صمدی‌کلاهی، عامل انفجار حزب جمهوری و نیز بی‌تفاوتی این وزارتخانه نسبت به اخراج 2 دیپلمات ایرانی از هلند اشاره کرده بودیم. بر اساس این گزارش، در جریان یک قتل در سال 2015 در هلند، یک ایرانی به نام علی معتمد کشته شد. پس از مدتی مشخص شد مقتول همان محمدرضا صمدی‌کلاهی است که به‌خاطر بمب‌‌گذاری در حزب جمهوری و ارتکاب جنایت هفتم تیر تحت تعقیب پلیس اینترپل است. کلاهی در ایران نیز غیابا محاکمه و به اعدام محکوم شد. در جریان حادثه قتل در هلند مشخص شد دولت هلند از سال 1989 به محمدرضا صمدی‌کلاهی پناهندگی داده و او را تحت پوشش خود درآورده بود. 4 خردادماه دادگاهی در هلند رسما اعلام کرد مقتول همان محمدرضا صمدی‌کلاهی است. با این وجود اما وزارت امور خارجه ایران واکنشی نشان نداد و دولت هلند را به‌خاطر پناه دادن به یک تروریست تحت پیگرد قضایی قرار نداد. در سایه انفعال وزارت امور خارجه ایران، دستگاه اطلاعاتی هلند 17 خردادماه 2 دیپلمات ایرانی را از این کشور اخراج کرد. پس از اخراج این دیپلمات‌ها «وطن‌امروز» جزئیاتی درباره به هلاکت رسیدن کلاهی، جولان تروریست‌ها در هلند و انفعال وزارت امور خارجه و سفارت ایران در این کشور منتشر کرد. به صورت ویژه 11 تیرماه در گزارشی تحت عنوان «بارانداز تروریست‌ها» جزئیاتی درباره حمایت‌‌های گسترده دولت هلند از تروریست‌ها بویژه منافقین ارائه شد. پوشش رسانه‌ای در درون کشور اما موجب نشد وزارت امور خارجه اقدامی در راستای اعتراض به دولت هلند به‌خاطر اعطای پناهندگی به کلاهی و حمایت از تروریست‌‌های همدست وی و نیز اخراج دیپلمات‌‌های کشورمان انجام دهد. این انفعال مشکوک وزارت امور خارجه البته در حالی بوده است که در هلند برخی رسانه‌ها دولت این کشور را به‌خاطر پناه دادن به یک تروریست مورد شماتت قرار دادند. با این حال اما برخی مسائل پنهان (که در صورت تداوم انفعال وزارت امور خارجه، برخی از آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد) باعث شد دولت هلند تحت پیگرد قانونی ایران قرار نگیرد. دولت هلند البته به عنایت برخی دیپلمات‌‌های تاجر ایرانی بسنده نکرد و حالا اخراج دیپلمات‌‌های ایرانی را به صورت رسمی اعلام کرده است. این اخراج از سوی سخنگوی سازمان امنیت و اطلاعات نظامی هلند اعلام شده است. این درحالی است که اگر وزارت امور خارجه ایران از همان ابتدا دولت هلند را به‌خاطر پناه دادن به یک تروریست که عامل به خاک و خون کشیده شدن حدود 80 مقام ارشد ایرانی بوده، تحت پیگرد حقوقی قرار می‌داد، بدون تردید دولت هلند این امکان را نداشت که اصطلاحا جای جلاد و شهید را عوض کند!
آبروریزی جدید در هلند
هلند بارانداز تروریست‌‌های ضدایرانی است. این کشور امکانات گسترده‌ای به منافقین، کمونیست‌ها، کردهای جدایی‌طلب، معارضان منتسب به سعودی در نوار مرزی خوزستان و برخی گروه‌‌های تجزیه‌طلب ترکمن داده است. در این میان فعالیت‌‌های منافقین در این کشور به طور گسترده‌ای افزایش یافته است. اگرچه فرانسه به دلیل میزبانی همایش منافقین، به عنوان اصلی‌‌‌‌‌ترین حامی اروپایی منافقین مورد توجه رسانه‌‌های ایرانی قرار گرفته اما در حقیقت آزادی عمل منافقین در هلند بسیار گسترده تر است. منافقین در پارلمان هلند نفوذ ویژه‌ای دارند و حمایت‌‌های مالی که از سوی دولت هلند از این فرقه تروریست صورت می‌گیرد بسیار قابل تامل است. در گزارشی که «وطن‌امروز» 11 تیرماه و با عنوان «بارانداز تروریست‌ها» منتشر کرد، برخی فعالیت‌‌های گروه‌‌های تروریستی از جمله منافقین در هلند مطرح شد. اما پس از اخراج 2 دیپلمات ایرانی و سکوت وزارت امور خارجه در قبال این ماجرا، منافقین دست از کار نکشیدند. تازه‌ترین اقدام منافقین در هلند یک آبروریزی تمام‌عیار بوده است. بر اساس گزارش «وطن‌امروز» روز چهارشنبه 6 تیرماه منافقین در مقابل ساختمان سفارت ایران تجمع کردند. در حالی که مقر پلیس دیپلماتیک در کنار سفارت ایران قرار دارد اما پلیس هیچ اقدامی برای متفرق کردن منافقین انجام نداد. در نهایت منافقین در مقابل چشم پلیس، در سفارت ایران را با قفل بستند. پلیس که وظیفه حراست از اماکن دیپلماتیک را برعهده داشته، حتی به این اقدام منافقین نیز معترض نشد. در نهایت چند ساعت پس از قفل شدن در سفارت توسط منافقین، برخی عوامل سفارت با تلاش فراوان قفل در را باز کردند تا عبور و مرور به سفارت انجام شود. منابع مطلع می‌گویند رفتار پلیس در مقابل اقدامات خلاف قانون منافقین نشان داد اقدام منافقین در قفل کردن سفارت ایران با هماهنگی قبلی صورت گرفته و پلیس در جریان این اتفاق بوده است. پیش از این در گزارش «بارانداز تروریست‌ها» نوشتیم منافقین و سایر گروه‌‌های تروریست ماهانه 10 تا 12 تجمع و حمله علیه سفارت ایران در هلند انجام می‌دهند. عوامل گروه تروریستی منافقین هر یکشنبه در مقابل ساختمان پارلمان هلند نمایشگاهی برگزار کرده و علیه جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کنند.
«اد میلکرد» در همایش مریم!
همراهی هلندی‌ها با منافقین اگر پیش از این به صورت غیررسمی و در قالب اعطای پناهندگی به منافقین و دادن امکانات به آنها برای فعالیت‌‌های آزادانه علیه ایران بود اما دولت هلند حالا پس از آشکار شدن پناهندگی به کلاهی و در سایه انفعال دستگاه دیپلماسی دولت حسن روحانی، حمایت خود از منافقین را علنی کرده است. در همین راستا «اد میلکرد» دیپلمات سرشناس هلندی در همایش اخیر منافقین در پاریس شرکت کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، اد میلکرد، عضو شورای مشورتی دولت هلند است. ارتباط میلکرد با منافقین البته به دوران فعالیت او در سازمان ملل بازمی‌گردد. میلکرد، نماینده سابق سازمان ملل در امور عراق بوده است. یکی از کارویژه‌‌های اصلی میلکرد در عراق، بررسی پرونده منافقین بوده است. ارتباط این دیپلمات هلندی با منافقین از همان زمان شکل گرفت و هنوز نیز ادامه دارد. میلکرد که حالا عضو شورای مشورتی دولت هلند است؛ از میهمانان ویژه همایش منافقین بود. به اعتقادات کارشناسان امنیتی، حضور عضو شورای مشورتی دولت هلند در همایش منافقین نشان‌دهنده آن است که دولت هلند سیاست‌‌های حمایتی خود از منافقین را تقویت و علنی خواهد کرد. با توجه به سیاست جدید دولت آمریکا برای استفاده از ظرفیت منافقین برای ایجاد آشوب در ایران، این اقدام هلند دقیقا در راستای سیاست‌‌های جدید ائتلاف آمریکا- اسرائیل -سعودی برای تقویت تروریست‌‌های ضدایرانی است. آیا در وزارت امور خارجه ایران کسی به این موضوعات مهم توجه می‌کند؟
احضار سفیر هلند پس از یک ماه!
 اما وزارت امور خارجه پس از یک ماه سفیر هلند در تهران را احضار کرد. سخنگوی وزارت خارجه روز گذشته در خصوص اخراج دو دیپلمات ایرانی از هلند، ضمن محکومیت این اقدام اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران این تصمیم را اقدامی غیر سازنده در روابط دو کشور ارزیابی می کند.‌ قاسمی  یادآوری کرد: دستیار وزیر امور خارجه بلافاصله با احضار سفیر هلند در تهران مراتب اعتراض رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران را نسبت به این عمل غیر دوستانه ابلاغ کرد.


Page Generated in 0/0072 sec