printlogo


کد خبر: 195031تاریخ: 1397/4/17 00:00
اخبار

۸ داعشی به دار مجازات آویخته شدند
8 نفر از اعضای گروه داعش که سال 96 در اقدامی شوم به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل حمله کرده بودند، روز گذشته به دار مجازات آویخته شدند. به گزارش فارس، این افراد فروردین و اردیبهشت امسال در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شدند.

مجمع تشخیص مصوبه الحاق به «آسه‌‌‌آن» را تأیید کرد
مصوبه مجلس جهت پیوستن ایران به پیمان مودت و همکاری جنوب شرق آسیا موسوم به «آسه‌آن» از سوی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تایید شد. به گزارش «وطن امروز» به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، این مجمع روز گذشته به ریاست آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی و با حضور اعضا تشکیل جلسه داد. در این جلسه لایحه پیوستن دولت جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا موسوم به «آسه‌آن»، مصوب مجلس شورای اسلامی که پس از ایراد شورای نگهبان و اصرار مجدد مجلس، به منظور تعیین تکلیف نهایی به مجمع ارجاع شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با رای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام،  مصوبه مجلس شورای اسلامی تایید شد. همچنین طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال 96 که از سوی شورای نگهبان مغایر اصل 52 قانون اساسی شناخته شده بود، پس از طرح و ارائه پیشنهاد‌های اصلاحی، برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی مجمع ارجاع شد.

پس از گذشت ۳۰ سال از شهادت
۳ شهید تازه تفحص شده نیروی زمینی ارتش تشییع شدند
 مراسم تشییع 3 تن از شهدای تازه تفحص شده نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع‌مقدس با حضور جانشین نیروی زمینی ارتش، فرماندهان و کارکنان ستاد نیروی زمینی ارتش و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در ستاد این نیرو برگزار شد. به گزارش فارس، شهید گروهبان یکم پایور عباس ملک‌شاهی جمعی لشکر 64 ارومیه بود که در منطقه حاج‌عمران در جریان عملیات نصر 9 در مورخه 1/9/66 به درجه رفیع شهادت نائل شد. شهید والامقام در سال 1362 به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و پس از طی دوره‌های رزمی به تیپ 3 لشکر 64 پیوست. شهید گروهبان سوم وظیفه محمد عزیزی جمعی لشکر 92 زرهی خوزستان بود و در تاریخ 5/9/59 به لشکر 92 زرهی خوزستان پیوست و در جریان عملیات رمضان در مورخه  23/4/61 در شرق بصره به شهادت رسید. شهید سرباز وظیفه ابراهیم نجفی جمعی لشکر 21 حمزه سیدالشهدا بود و در مورخه 19/6/63 به خدمت مقدس سربازی اعزام و به تیپ 2 لشکر 21 منتقل شد و در جریان تک دشمن در منطقه شلمچه در مورخه 22/1/64 به درجه شهادت نائل شد.

سفر هیأت آمریکایی به عربستان برای تشریح سیاست ترامپ درباره ایران
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: «فرانک فانون» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور انرژی در سفر به «جده» سیاست دولت کشورش درباره ایران را به مقام‌های سعودی منتقل خواهد کرد. به گزارش فارس، در این بیانیه که بامداد شنبه منتشر شد، تصریح شده «فرانک فانون» بین روزهای ۶ تا ۱۳ جولای (۱۵ تا ۲۲ تیرماه) به شهرهای «جده» عربستان، «زاگرب» کرواسی و «بروکسل» بلژیک سفر خواهد کرد. بیانیه وزارت خارجه آمریکا تصریح می‌کند: «در جده، او به هیاتی به سرپرستی «برایان هوک» مدیر دفتر برنامه‌ریزی سیاسی وزارت خارجه آمریکا ملحق خواهد شد تا سیاست‌های دولت [آمریکا] در قبال ایران را که بر پرداختن به تمامیت تهدیدها و فعالیت‌های مخرب ایران استوار است، تشریح کند». گزارش‌ها حاکی است «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قبل از خارج کردن کشورش از توافق هسته‌ای با ایران با مقام‌های سعودی تماس گرفته و از آنها خواسته کمبود نفت در بازارهای جهانی بعد از اجرایی شدن تحریم‌ها علیه ایران را جبران کنند.
 


Page Generated in 0/0071 sec