printlogo


کد خبر: 195041تاریخ: 1397/4/17 00:00
نبض جامعه

نماینده مجلس تشریح کرد
ترفند برخی جراحان برای فرار مالیاتی
 نماینده مجلس با بیان اینکه سیستم مالیاتی پزشکان از روی حدس و گمان اجرایی می‌شود، گفت: حذف کارتخوان ترفندی برای فرار مالیاتی برخی جراحان است. محمدجواد جمالی‌نوبندگانی درباره حذف کارتخوان‌ها از مطب پزشکان با هدف فرار مالیاتی، به خانه ملت گفت: برای برخی از اعمال پزشکی بویژه در حوزه زیبایی مانند جراحی بینی و تزریق ژل که سازمان‌های بیمه‌گر هزینه آنها را تقبل نمی‌کنند، معدودی از پزشکان هزینه‌های بسیاری را از بیماران در داخل مطب‌ها دریافت می‌کنند،  بنابراین این موضوع قابل کتمان نبوده و در بیشتر مواقع سازمان مالیاتی در جریان قرار نمی‌گیرد. نماینده مردم فسا در مجلس با اشاره به اینکه پزشکان دارای شرایط مالی قابل قبول از این نمونه از پزشکان هستند، افزود: متاسفانه پزشکان دیگری که در حوزه درمان مشغول به فعالیت هستند، قربانی همین پزشکانی هستند که هفته‌ای چندین عمل جراحی را بدون اطلاع اداره امور مالیاتی و در کلینیک‌های خصوصی انجام می‌دهند؛ جمع‌آوری کارتخوان‌ها توسط این پزشکان به دلیل فرار مالیاتی بوده و بیشترین اعتراض درباره افزایش مالیات  از این گروه پزشکان است. البته سیستم دریافت مالیات از پزشکان در حال حاضر بیشتر حدسی بوده و ممیز مالیاتی بیشتر از روی حدس و گمان مالیات در نظر می‌گیرد.

استفاده از تجهیزات دست دوم  در اتاق عمل
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مستندات استفاده از وسایل دارای قابلیت چند بار استفاده در اتاق عمل بررسی می‌شود. احمد همتی درباره ابلاغ بخشنامه معاون وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها مبنی بر استفاده دوباره از برخی وسایل یک‌بار مصرف در اتاق عمل، به خانه ملت گفت:  اتاق‌های عمل در بیمارستان‌ها تابع ضوابط و استانداردهایی هستند، خوشبختانه در کشور ما این ضوابط به شکل قابل قبولی تاکنون اجرا شده است؛ بنابراین تاکنون خارج از استانداردها اتفاقی در اتاق عمل رخ نداده و مستنداتی در این زمینه هم وجود ندارد. نماینده مردم سمنان در مجلس با اشاره به اینکه تاکنون چنین رویه‌ای در حوزه سلامت وجود نداشته است، افزود: نمی‌توان خارج از استاندارد‌ها در اتاق‌های عمل اقدام کرد و هیچ دلیلی برای آن قابل پذیرش نیست، به عبارتی صدور مجوز برای استفاده مجدد از برخی وسایل یکبار مصرف جای تعجب داشته و قابلیت پیگیری دارد. وی با بیان اینکه مستندات و صدور هرگونه مجوز برای استفاده از وسایل دارای قابلیت چندبار استفاده در اتاق عمل باید مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: هیچ دلیل و بهانه‌ای از جمله کمبود اعتبار یا مدیریت هزینه در حوزه سلامت در این باره قابل پذیرش و منطقی نیست، در چنین شرایطی بهتر است اتاق عمل تعطیل شود اما نمی‌توان اقدام غیراستاندارد در بخش جراحی‌ها و اعمال درمانی در اتفاق‌های عمل داشت. گفتنی است معاون وزیر بهداشت با ارسال بخشنامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها، استفاده مجدد از برخی وسایل یک‌بار مصرف اتاق عمل را مجاز اعلام کرد؛ بخشنامه‌ای که طبق متن آن در راستای مدیریت منابع و مصارف ابلاغ شده است.

پرداخت وام ضروری از شهریورماه
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: از شهریورماه به ۴۰۰ هزار بازنشسته وام ضروری به مبلغ ۵ میلیون تومان و با کارمزد ۴ درصد پرداخت خواهد شد. به گزارش تسنیم، جمشید تقی‌زاده با اشاره به انجام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، گفت:
5/82 درصد از بازنشستگان هم‌اکنون حقوق 2 میلیون و 100 هزار تومان دریافت می‌کنند و 3 درصد از بازنشستگان نیز حداقل یک میلیون و 200 هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند. وی در ادامه با اشاره به پرداخت وام ضروری به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته دریافت‌کنندگان وام از 300 هزار نفر به 400 هزار نفر افزایش و مبلغ وام نیز از 4 میلیون به 5 میلیون تومان افزایش یافته است. تقی‌زاده گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همزمان با شهریورماه بازنشستگان می‌توانند از طریق سیستم مکانیزم و مراجعه به سایت صندوق اقدام به ثبت‌نام برای دریافت وام ضروری کنند ضمن اینکه کارمزد این وام 4 درصد و اقساط آن 36 ماهه است.


Page Generated in 0/0073 sec