printlogo


کد خبر: 195059تاریخ: 1397/4/17 00:00
اخبار

درآمد ۸۰ میلیارد تومانی ایران از جام‌جهانی
فدراسیون جهانی فوتبال دیر یا زود پاداش هنگفتی را که تیم‌ملی ایران به واسطه حضور در جام‌جهانی به دست آورده، پرداخت می‌کند اما هنوز مشخص نیست چه برنامه‌ای برای استفاده از این پول وجود دارد. حضور درخشان تیم‌ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه علاوه بر کسب اعتبار و جایگاه برای فوتبال ایران، درآمد بسیار خوبی هم به دنبال داشته و فیفا به خاطر حضور تیم‌ملی در دور گروهی ۸ میلیون دلار به عنوان پاداش به تیم‌ملی پرداخت می‌کند که با احتساب هر دلار به قیمت ۸۳۵۰ تومان، فدراسیون فوتبال مبلغی در حدود ۶۷ میلیارد تومان به دست خواهد آورد. در کنار این مبلغ، فیفا 5/1 میلیون دلار هم بابت آماده‌سازی تیم‌ها برای جام‌جهانی در نظر گرفته که به گفته مسؤولان فدراسیون بخشی از این مبلغ صرف هزینه کمپ، هتل و آماده‌سازی تیم‌ملی شده و فیفا این هزینه‌ها را از پاداش ایران کم می‌کند. در مجموع فدراسیون فوتبال 5/9 میلیون دلار به خاطر حضور در جام‌جهانی به دست آورده که معادل ۸۰ میلیارد تومان می‌شود. این مبلغ فراتر از بودجه فدراسیون فوتبال در یک سال است و مهدی تاج و همکارانش علاوه بر اختصاص دادن مبلغی به آماده‌سازی تیم‌ملی برای جام ملت‌ها و جام‌جهانی، می‌توانند پروژه‌های نیمه‌کاره خود را هم پیگیری و حداقل کمپ تیم‌ملی را به امکانات روز دنیا مجهز کنند. البته هنوز مشخص نیست این پول چه زمانی به دست فدراسیون می‌رسد، چرا که به خاطر تحریم‌های بانکی آمریکا، فیفا با محدودیت‌های زیادی برای انتقال این پول به ایران مواجه است اما نکته امیدوار‌کننده این است که با توجه به پرداخت دلاری این مبلغ، چیزی از ارزش آن در آینده دور هم کاسته نمی‌شود.

جریمه 2 میلیارد تومانی استقلال در صورت غیبت در سوپرجام
رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر از جریمه 2میلیارد تومانی باشگاه استقلال در صورت غیبت در سوپر جام خبر داد. مسؤولان باشگاه استقلال به هیچ عنوان حاضر نیستند در سوپرجام مقابل پرسپولیس به میدان بروند و این را می‌توان از مصاحبه‌های چند روز اخیر شفر، افتخاری و اعضای هیات مدیره این باشگاه متوجه شد. سعید فتاحی نیز چندین بار اعلام کرد که اگر استقلال در این بازی شرکت نکند جریمه خواهد شد.
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اینکه اگر باشگاه استقلال در این بازی شرکت نکند چه جریمه‌ای برای این باشگاه در نظر گرفته می‌شود، گفت: استقلالی‌ها باید بدانند تمکین از قوانین سازمان لیگ در اساسنامه آمده و همه باشگاه‌ها موظف هستند به قوانین سازمان لیگ پایبند باشند. وی افزود: اگر استقلال بخواهد در بازی سوپرجام شرکت نکند 2 میلیارد تومان جریمه خواهد شد.

انگلیس بعد از 28 سال به نیمه‌نهایی جام‌جهانی رسید
تیم ملی فوتبال انگلیس مقابل سوئد به برتری رسید و جواز صعود به دور نیمه‌نهایی جام‌جهانی روسیه را گرفت. دیدار تیم‌های ملی سوئد و انگلیس در ورزشگاه سامارا برگزار شد که در پایان با برتری 2 بر صفر انگلیسی‌ها همراه شد. شاگردان گرت ساوت‌گیت با این نتیجه بعد از 28 سال به مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی راه یافتند.
2 تیم بازی حساس خود را آرام آغاز کردند؛ تا دقیقه 20 تیم‌های سوئد و انگلیس با اولویت قراردادن دروازه خود، بیشتر در فکر حفظ دروازه و توپ بودند و به این خاطر توپ بیشتر در میانه زمین در گردش بود. اما وقتی دقیقه 20 انگلیسی‌ها تحت تاثیر فرار رحیم استرلینگ و ضربه هری کین، دروازه سوئدی‌ها را به خطر انداختند، تا حدودی یخ بازی آب شد و فوتبال بهتری را به نمایش گذاشتند. در این دقایق انگلیس بیشتر تیم حمله‌کننده در زمین بود و سوئد با فکر دست به دفاع زد. سه‌شیرها بعد از چند حمله پراکنده در دقیقه 30 صاحب یک ضربه کرنر شدند که با ارسال اشلی یانگ،‌ مگوایر با ضربه سر دروازه تیم شمال قاره سبز را فروریخت و انگلیس را پیش انداخت. سوئدی‌ها نیمه دوم را با سرعت بیشتری آغاز کردند و در دقیقه 46 روی سانتری آکدال با ضربه سر قصد فروریختن دروازه انگلیس و کسب گل مساوی را داشتند که پیکفورد مانع ورود توپ به دروازه شد. سرخپوشان بعد از ایجاد این خطر توسط حریف، دوباره کنترل بازی را با انجام حملاتی در دست گرفتند. انگلیسی‌ها در دقایق ابتدایی نیمه دوم با استفاده از سرعت استرلینگ در حرکت‌های عمقی، قصد فروریختن دروازه سوئد را داشتند که به این مهم در دقیقه 59 رسیدند که دله‌علی با ضربه سر گل دوم تیمش را زد. با این پیروزی، انگلیسی‌ها پس از بلژیک و فرانسه سومین تیم مرحله نیمه‌نهایی لقب گرفتند.
 


Page Generated in 0/0056 sec