printlogo


کد خبر: 195066تاریخ: 1397/4/17 00:00
چهارگوشه

به‌رغم اظهارات وزیر خارجه ایالات‌متحده
پیونگ یانگ: مذاکرات  باآمریکا  تأسف‌برانگیز بود
وزیر خارجه کره‌شمالی برخلاف اظهارات مایک پمپئو که مذاکرات 2روزه خود در پیونگ‌یانگ را بسیار سازنده خوانده بود، می‌گوید که این مذاکرات تاسف‌برانگیز بود. ری یونگ هو تاکید کرد که خواسته‌های طرف آمریکایی برای خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره یک‌جانبه بوده است. وزیر خارجه آمریکا پس از پایان 2 روز رایزنی با مقام‌های کره‌شمالی در پیونگ‌یانگ، درباره این سفر اظهارنظر کرده بود. پمپئو پیش از ترک پیونگ‌یانگ در فرودگاه به خبرنگاران گفت: مذاکرات 2روزه‌اش با مقامات کره‌شمالی بسیار سازنده بوده است!

چهارمین شب ناآرامی‌ها در فرانسه ‍
لحظاتی پس از تفهیم اتهام یک مامور پلیس فرانسوی که روز سه‌شنبه یک جوان را به ضرب گلوله کشته بود، برای چهارمین شب پیاپی شهر نانت صحنه آشوب‌ها و خشونت‌های جدید بود. ساعتی پس از نیمه شب جمعه 7 خودرو‌ توسط مردم در منطقه اوروو و رزه در حومه نانت به آتش کشیده شد و خشونت‌هایی نیز در محله‌های برل و بلوو روی داد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از نانت، در محله برل و بلوو مردم به طرف نیرو‌های پلیس بطری‌های آتش‌زا پرتاب کردند و ماموران نیز با شلیک گاز اشک‌آور به مردم حمله کردند.

افتتاح کنسولگری آمریکا در اربیل با چاشنی توطئه
اربیل اعلام کرد سنگ‌بنای بزرگ‌ترین کنسولگری آمریکا در جهان، روز گذشته با حضور مقام‌های این اقلیم و آمریکایی  گذاشته شد. این کنسولگری در زمینی به وسعت ۲۰۰ هزار مترمربع در جاده اصلی «اربیل- بیرمام» و با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار احداث خواهد شد. فاطمه الزرکانی، نماینده سابق پارلمان عراق از نیت احتمالی ایالات متحده در حمایت از جدایی‌طلبان اقلیم کردستان عراق هشدار داده و ابراز امیدواری کرده است این کنسولگری با این وسعت عظیم برای این هدف احداث نشود.

رسوایی اطلاعاتی جدید موساد
سازمان جاسوسی صهیونیستی (موساد) مدعی است پس از گذشت 52 سال موفق شده در یک عملیات اطلاعاتی و جاسوسی ویژه، ساعت مچی جاسوس سرشناسش در سوریه «ایلی کوهن» را که در سال 1965 در دمشق اعدام شد، به دست آورد و به تل‌آویو منتقل کند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تمجید از عملیات موساد، آن را به عملیاتی «شجاعانه و موفق» توصیف کرده است. اما ساعاتی از انتشار این خبر نگذشته بود که خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نوشت: عملیاتی که سازمان موساد برای بازگرداندن ساعت جاسوس کوهن اجرا کرده، جز یک خرید عادی نبوده است؛ نادیه کوهن، همسر ایلی کوهن گفته است ساعت ایلی کوهن در یک حراج اینترنتی خریداری شده است.

کنترل کامل ارتش سوریه  بر جاده بین‌المللی دمشق- امان
ارتش سوریه یک روز پس از آزادسازی گذرگاه استراتژیک نصیب در مرز با اردن، از تامین امنیت جاده بین‌المللی دمشق- امان و کنترل کامل بر این جاده خبر داد. یک فرمانده نظامی ارتش سوریه به اسپوتنیک گفت: ارتش سوریه جاده بین‌المللی دمشق- امان را امن کرده است. این جاده با پیوستن شهرک‌های نصیب و ‌ام المیاذن به روند آشتی‌ها امن شده است. این فرمانده میدانی گفت: ارتش سوریه مراکز نظامی در طول این جاده بین‌المللی ایجاد می‌کند. سانا نیز گزارش داد پس از پاکسازی گذرگاه مرزی نصیب از باقیمانده‌های گروه‌های تروریستی، نیروهای ارتش عربی سوریه در این گذرگاه مرزی مستقر شده‌اند.

43 کشته طی 24 ساعت  در آمریکا
خشونت‌های مسلحانه در آمریکا طی 24 ساعت دست‌کم 43 تن را به کام مرگ فرو برد. آمارها نشان می‌دهد این تعداد کشته به علت افزایش ناامنی‌ها در آمریکاست و مردم بر این باورند که برای حفاظت از جان خود باید سلاح به دست بگیرند. در همین حال گفته می‌شود در مواردی از این تیراندازی‌ها قربانیان دچار نقص عضو می‌شوند که برای بیش از 70 درصد آنها دائمی و تا پایان عمر است. در همین حال پلیس آمریکا رنگین‌پوست‌ها را قربانیان اصلی تیراندازی‌ها نام برده است.
 


Page Generated in 0/0291 sec