printlogo


کد خبر: 195092تاریخ: 1397/4/19 00:00
اخبار

موافقت کشورهای اروپایی طرف برجام با تجارت غیردلاری با ایران
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه می‌گوید کشورهای اروپایی طرف مذاکرات هسته‌ای با ایران (فرانسه، آلمان و انگلیس) بر سر تجارت با ایران، مستقل از [نظام مالی] دلار آمریکا موافقت کرده‌اند. به گزارش تسنیم، طبق گفته لاوروف، این تصمیم به طور خاص شامل شرکت‌های کوچک و متوسط است. وی توضیح داد طرف‌های شریک در توافق هسته‌ای ایران برای کار بر سر اقدامات لازم برای حفاظت از کسب‌و‌کارهای این شرکت‌ها در مقابل تحریم‌های آمریکا موافقت کردند. وزیر خارجه روسیه گفت: «همگی موافقت کردند این [تحریم‌های آمریکا] مطلقا غیرقانونی و سیاستی غیرقابل‌قبول است، البته که این مساله به سختی می‌تواند تغییر یابد و موجب چالش‌هایی در فضای تجاری، اقتصادی و سیاسی می‌شود».

بسته پیشنهادی اروپا به دنبال گرفتن فرصت از ایران است
جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی درباره بسته پیشنهادی اروپا بیانیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: در این روزها و پس از ارائه بسته پیشنهادی دولت‌های اروپایی برای تضمین برجام، نیاز به هیچ هوش و دانش سیاسی برای فهمیدن این مطلب نیست که هدف این کشورها از امضای قرارداد، چیزی جز گرفتن فرصت از ایران و جمع عملی بین تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌های هسته‌ای نیست. هرچند رئیس‌جمهور تاجرمآب ایالات متحده با حمایت و هدایت جریان افراطی صهیونیسم جهانی، شمشیر را از رو بسته و ملت ایران را تروریست و توافق با آن را بی‌ارزش می‌داند اما کشورهای اروپایی که متوجه شده‌اند رویارویی مستقیم چیزی جز پیشرفت بیشتر ایران اسلامی را در پی ندارد، با اعمال سیاست مکارانه و مزورانه خود به دنبال آن هستند که با دادن وعده‌هایی که هیچ‌گاه محقق نمی‌شوند و امضای تعهداتی که هیچ‌گاه قصد اعمال و اجرای آن را ندارند، جلوی حرکت و پیشرفت ایران را گرفته یا آن را به حداقل ممکن برسانند تا در فرصت مناسب نیات پلید و شیطانی خود را پیاده کنند. در ادامه این بیانیه تاکید شده است: به نظر می‌رسد ارائه برنامه‌های کلی و شعارگونه در بسته پیشنهادی کشورهای اروپایی و وعده رسیدن به مسائل اجرایی پیش از شروع عملی تحریم‌های ظالمانه آمریکایی، تنها به منظور اتلاف بیشتر فرصت و قرار دادن جمهوری اسلامی در تنگنای تحریم و اخذ امتیازات نامشروع بیشتر باشد.

بیانیه ۱۰‌بندی کمیسیون مشترک فاقد تضمین حفظ برجام است
محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب مؤتلفه در واکنش نسبت به بسته پیشنهادی اروپا و نیز نتایج نشست کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: دولت در برابر فریب برجامی اروپا محکم بایستد. به گزارش «وطن‌امروز»، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: همانطور که رئیس‌جمهور به مرکل و مکرون گفته‌اند، بسته پیشنهادی اروپا انتظار ملت ایران را برآورده نمی‌کند و در برگیرنده خواسته مردم ایران نیست. وی افزود: رئیس‌جمهور بحق گفته است که ایران خواهان جبران زیان خروج آمریکا از برجام از سوی اروپاست. بسته پیشنهادی اروپا در این باره سکوت کرده است. ما از رویکرد اروپا مایوس هستیم. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: از اظهارات وزیر امور خارجه و رئیس‌جمهور برمی‌آید اروپایی‌ها پس از 2 ماه معطلی، یک برنامه عملیاتی روشن با یک زمانبندی مشخص ارائه نکرده‌اند بلکه یکسری کلیات تحویل دادند که در متن برجام قوی‌تر و محکم‌تر وجود دارد. حبیبی افزود: بیانیه ۱۰‌بندی نشست کمیسیون برجام، فاقد تضمین برای حفظ برجام است و از یک ادبیات مبهم و کلی و شعاری برخوردار است. به نظر می‌رسد اروپایی‌ها دنبال وقت‌کشی هستند.

سفر محرمانه رئیس «موساد» به آمریکا درباره ایران و سوریه
یک سایت صهیونیستی از سفر محرمانه رئیس سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی به آمریکا برای رایزنی درباره ایران و سوریه خبر داد. به گزارش مهر، سایت عبری‌زبان «واللا» گزارش داد یوسی کوهن، رئیس سرویس جاسوسی اسرائیل موسوم به موساد طی هفته گذشته برای دیدار با مقامات آمریکایی و رایزنی درباره ایران و سوریه به صورت محرمانه به واشنگتن سفر کرده است.


Page Generated in 0/0061 sec