printlogo


کد خبر: 195116تاریخ: 1397/4/19 00:00
اخبار

شانس قضاوت فغانی در ۳ بازی پایانی جام قوت گرفت
داور بین‌المللی فوتبال کشورمان شانس بالایی برای قضاوت در یکی از 3 بازی پایانی جام بیست‌ویکم دارد. کمیته داوران فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اسامی 12 داوری را که شانس قضاوت در 3 بازی پایانی مسابقات جام‌جهانی 2018 روسیه - یک بازی نیمه‌نهایی، بازی رده‌بندی و دیدار فینال - را دارند، منتشر کرد که در این بین نام علیرضا فغانی از ایران هم دیده می‌شود. فیفا همچنین 26 کمک داور و 10 کمک داور ویدئویی (VAR) را برای این 4 بازی پایانی در نظر گرفته است. اسامی 12 داوری که شانس قضاوت در 4 بازی پایانی جام‌جهانی 2018 را دارند، عبارتند از: علیرضا فغانی (ایران)، مالانگ دیدیو (سنگال)، مارک گایگر (آمریکا)، آندرس کنیا (اروگوئه)، نستور پیتانا (آرژانتین)، ساندرو ریچی (برزیل)، متئو کانگر (نیوزیلند)، جونیت چاکر (ترکیه)، سزار آرتور راموس (مکزیک)، بیورن کوئیپرس (هلند)، میلوراد ماژیچ (صربستان) و جان‌لوکا روکی (ایتالیا). البته قضاوت دیدار اول مرحله نیمه نهایی جام بیست‌ویکم که بین تیم‌های فرانسه و بلژیک است به آندرس کنیا از اروگوئه سپرده شده است.

سروش رفیعی  رسما به پرسپولیس پیوست
هافبک فصل گذشته الخور قطر با عقد قراردادی رسمی به پرسپولیس پیوست.
سروش رفیعی که پس از جدایی از تراکتورسازی، یک نیم‌فصل پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده بود، پس از جدایی از این تیم به قطر رفت و پیراهن الخور این کشور را بر تن کرد.
‌رفیعی حالا و پس از بازگشت از قطر، طی مذاکراتی که با حمیدرضا گرشاسبی انجام داد، در نهایت قرارداد خود را به امضا رساند.

شکست سنگین پرسپولیس در دیداری تدارکاتی
تیم فوتبال پرسپولیس در سومین دیدار تدارکاتی خود 5 بر یک مقابل الومینیج اسلوونی شکست خورد. پرسپولیس در سومین دیدار تدارکاتی خود در اردوی کرواسی به مصاف الومینیج اسلوونی رفت و در نهایت 5 بر یک مغلوب این تیم شد. در دقیقه 54 بشار رسن از روی ضربه ایستگاهی نخستین‌گل پرسپولیس را به ثمر رساند. پرسپولیس در آغاز این دیدار با ترکیب بوژیدار رادوشویچ، آدم همتی، شجاع خلیل‌زاده، احسان حسینی، شایان مصلح،  احمد نوراللهی، سعید حسین‌پور، احسان علوان‌زاده، سیامک نعمتی، گادوین منشا و علی علیپور به میدان رفت.

درخشش بیرانوند مقابل رونالدو در میان ۵ لحظه برتر آسیایی‌ها در جام‌جهانی
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا ۵ لحظه برتر تیم‌های آسیایی را در این دوره از رقابت‌ها اعلام کرد.
به نقل از AFC، در این دوره از رقابت‌های جام‌جهانی، ۵ تیم آسیایی در جام‌جهانی حاضر بودند که در این بین تنها ژاپن بود که به دور دوم راه یافت و با شکست برابر بلژیک از این دوره از رقابت‌ها کنار رفت.
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی ۵ لحظه برتر تیم‌های آسیایی را در این دوره از رقابت‌ها اعلام کرد که مهار پنالتی کریستیانو رونالدو، برترین بازیکن جهان از سوی علیرضا بیرانوند، یکی از این اتفاق‌ها بوده است.
در توضیح سایت AFC آمده است: داستان زندگی علیرضا بیرانوند یکی از داستان‌هایی بوده که در طول جام‌جهانی منتشر شد و خیلی‌ها را نسبت به این دروازه‌بان آگاه کرد. داستان زندگی سخت علیرضا بیرانوند قبل از شهرت، خیلی گویا و واضح و دلگرم‌کننده است؛ از بی‌خانمان بودن در خیابان‌های تهران تا تاثیری بزرگ در جام‌جهانی. تیم‌ملی پرتغال در دقیقه ۵۳ برابر ایران صاحب یک ضربه پنالتی شد که می‌توانست برتری پرتغال را دوبرابر کند ولی بیرانوند این پنالتی را مهار کرد. این لحظه که باعث شد ایران بتواند گل تساوی را در دقایق پایانی به ثمر برساند، مزد سال‌ها تلاش این بازیکن برای رسیدن به بهترین جایگاه بوده است.  
در این بین شکست دادن آلمان از سوی کره‌جنوبی در صدر این لحظات آسیایی جام‌جهانی است که کاملا غیر قابل انتظار بوده است؛ شکستی که باعث شد آلمان از جام‌جهانی کنار برود.  
حضور دانیل ارزانی که جوان‌ترین بازیکن این دوره از رقابت‌ها در جام‌جهانی بوده است، برتری عربستان برابر مصر در آخرین دیدار خود در جام‌جهانی و صعود ژاپن به دور دوم جام‌جهانی از دیگر اتفاق‌های برتر آسیایی‌ها در جام‌جهانی بوده است.


Page Generated in 0/0062 sec