printlogo


کد خبر: 195117تاریخ: 1397/4/19 00:00
چگونه استقلال در نقل‌وانتقالات به مشکل برخورد؟
پول تیام

رقم بسیار بالایی که تیام برای ماندن در استقلال می‌خواهد باعث شده وضعیت این باشگاه به هم ریزد. تیام در نیم‌فصلی که پیراهن استقلال را بر تن کرد فراتر از حد انتظار ظاهر شد. زدن گل به الهلال در لیگ قهرمانان آسیا، زدن گل پیروزی آبی‌پوشان در فینال جام حذفی و هت‌تریک فراموش نشدنی برابر ذوب‌آهن در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان نشان داد تیام بهترین خرید برای تیم پرطرفدار پایتخت بوده است. درخشش در لیگ قهرمانان آسیا باعث شده قیمت تیام بسیار بالا برود و او مورد توجه تیم‌‌های بزرگ اروپایی قرار گیرد. این بازیکن سنگالی حتی حاضر نیست که برای تمدید قرارداد و مذاکره با آبی‌پوشان به تهران بازگردد. تیام برای تمدید قرارداد یک فصله خود با استقلال رقمی بالاتر از ۱۵ میلیارد می‌خواهد و پرداخت کردن چنین رقمی در این شرایط بسیار سخت و دور از انتظار است با این حال به نظر می‌رسد مدیران استقلال برای راضی نگه داشتن این بازیکن می‌خواهند به خواسته او تن در دهند. خواسته مالی بالای تیام از باشگاه استقلال باعث شده دیگر بازیکنان این تیم معترض شوند. جپاروف که او هم از چهره‌‌های تاثیرگذار آبی‌پوشان در فصل قبل بود با توجه به رقم بالای تیام، برای تمدید قرارداد خواسته‌‌های جدیدی دارد. به این جمع باید امید ابراهیمی را هم اضافه کرد که ظاهرا او هم مبلغ مالی استقلال برای تمدید قرارداد را قبول نکرده و درخواست بالاتری دارد و به همین خاطر می‌خواهد آبی‌پوشان را به مقصد قطر ترک کند. یک بازیکن که تنها یک نیم‌فصل برای استقلال بازی کرده می‌خواهد با توجه به نیاز مبرمی که به او هست خواسته‌‌های خود را تحمیل کند و آبی‌پوشان را در شرایط سختی قرار داده است.
حسینی بزودی در اردوی ترابوزان‌اسپور
ترابوزانی‌ها امیدوارند هرچه سریع‌تر مجید حسینی را به ترکیه ببرند تا در تمرینات پیش‌فصل حاضر شود. پیشنهاد باشگاه ترابوزان‌اسپور به مجید حسینی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌‌های ترکیه‌ای داشته و آنها اخبار این انتقال را به شکل گسترده‌ای پوشش داده‌اند. گفته می‌شود مجید حسینی، مدافع استقلال یکی از اولویت‌‌های باشگاه ترابوزان در نقل‌وانتقالات تابستانی است. حسینی در صدر لیست سرمربی این تیم قرار گرفته و باشگاه امیدوارانه این انتقال را دنبال می‌کند. مدیر فنی تیم ترابوزان در این‌باره گفت: آینده درخشان است. حسینی بازیکنی با اعتماد به نفس بالا است و به دنبال آوردن او با رقمی معقول هستیم. اگر توافق حاصل شود، حسینی بزودی در اردوی تیم حاضر می‌شود. حسینی که یک سال دیگر با استقلال قرارداد دارد، موافقتش را بابت حضور در ترکیه اعلام کرده است. باشگاه استقلال پیشنهاد 500 هزار یورویی برای صدور رضایتنامه داده اما ترابوزان حاضر است تنها 300 هزار یورو برای خرید حسینی بپردازد. هم‌اکنون قیمت هر یورو در بازار آزاد بیش از 11 هزار تومان است و آبی‌‌های پایتخت با به سرانجام رسیدن این جابه‌جایی، چیزی حدود 3 تا 5 میلیارد درآمدزایی خواهند کرد که در فوتبال ایران کم‌نظیر است. رسانه‌‌های تصویری ترکیه اعلام کرده‌‌اند روز چهارشنبه این انتقال قطعی می‌شود. خبرهایی مبنی بر حضور نمایندگان ترابوزان در تهران شنیده می‌شد و حالا اخبار جدی‌تری در این‌باره به گوش می‌رسد و احتمالا مدافع تیم‌ملی ایران، لژیونر بعدی از لیگ برتر خواهد بود. البته حضور ناموفق بازیکنانی نظیر حامد کاویانپور، خداداد عزیزی، مهدی طارمی و رامین رضاییان در ترکیه سبب شده فوتبال‌دوستان ایرانی نگاه مثبتی به لیگ ترکیه نداشته باشند اما باتوجه به قدرت مالی، هواداری و تاریخی باشگاه ترابوزان‌اسپور، می‌توان به این انتقال نگاه بهتری داشت. مجید حسینی در جام‌جهانی سه بازی انجام داد و نمایش‌‌های بسیار خوبی داشت. او در آخرین دقایق بازی با مراکش و پس از مصدومیت دیگر مدافع تیم ایران، وارد زمین شد و در جریان پیروزی ایران مقابل مراکش، نقش پررنگی در دفاع داشت. سپس توانست مقابل پرتغال و اسپانیا ایستادگی کند و هوش و قدرت خود را به رخ همه بکشد. همین نمایش‌ها نیز سبب شد تیم‌‌های اروپایی سراغش بیایند.
امید پشت میز مذاکره با الاهلی
هافبک فصل گذشته تیم فوتبال استقلال با رئیس باشگاه الاهلی قطر مذاکره کرد. در حالی که مسؤولان استقلال امیدواری زیادی به تمدید قرارداد امید ابراهیمی دارند، این بازیکن راهی کشور قطر شده تا با چند تیم قطری مذاکره کند. یکی از تیم‌هایی که به صورت جدی خواهان جذب ابراهیمی شده، باشگاه الاهلی است و این بازیکن امروز با رئیس باشگاه مذاکره کرد. یکی دو تیم دیگر در قطر هم خواهان جذب ابراهیمی هستند و این احتمال وجود دارد که وی فصل آینده در لیگ قطر بازی کند. این در حالی است که استقلالی‌ها نگران از دست دادن این بازیکن هستند.


Page Generated in 0/0263 sec