printlogo


کد خبر: 195126تاریخ: 1397/4/19 00:00
چهارگوشه

حمله مسلحانه در مرکز عربستان‌سعودی
سخنگوی وزارت کشور عربستان یکشنبه‌شب اعلام کرد که در حمله مسلحانه عناصر «تروریست» به یک مرکز امنیتی در شهر بریده، استان قصیم واقع در مرکز کشور، یک نیروی امنیتی این کشور کشته شد. خبرگزاری دولتی عربستان نیز گزارش داد که در این حمله تروریستی، یک نفر از اتباع بنگلادشی نیز کشته شد. نهادهای امنیتی سعودی معمولاً جزئیاتی از اینگونه حملات ارائه نمی‌کنند و در بیانیه‌های دولتی صرفا از «تروریست‌ها» یاد می‌کنند.

لولا داسیلوا در زندان می‌ماند
یک قاضی دستور آزادی لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری سابق برزیل را صادر کرد. قاضی دیگر صلاحیت این قاضی را برای صدور چنین حکمی زیر سؤال برد و سومی حکم آزادی را لغو کرد. نتیجه این «هرج و مرج حقوقی» ماندن لولا در زندان بود. جنگ قدرت قضات برزیلی تاثیری تعیین‌‌کننده در آینده سیاسی این کشور دارد. لولا داسیلوا می‌خواهد دوباره در انتخایات آتی ریاست‌جمهوری در ماه اکتبر سال جاری شرکت  و نامزد بالاترین پست اجرایی برزیل شود. او در نظرسنجی‌های انجام‌شده از رقبای خود پیشی گرفته است.

بازدید یک وزیر صهیونیست از مسجدالاقصی
به دنبال تصمیم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اجازه به اعضای کابینه و نمایندگان کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برای ورود به مسجدالاقصی، وزیر کشاورزی این رژیم برای نخستین بار بعد از 2 سال و نیم وارد این مکان مقدس شد. بر اساس اعلام شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی، یوری آریل طبق دستور داده‌شده به مسؤولان امنیتی جهت ورود به مسجدالاقصی، موافقت‌های قبلی را کسب کرده است. تشکیلات خودگردان فلسطین امروز در واکنش به ورود وزیر کشاورزی اسرائیل در راس گروهی از شهرک‌نشینان یهود به مسجدالاقصی خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده بین‌المللی برای حمایت از مقدسات اسلامی در قدس شرقی شد.

 


Page Generated in 0/0318 sec