printlogo


کد خبر: 195175تاریخ: 1397/4/20 00:00
اتفاقات عجیب در باشگاه استقلال
از تناقض تا سفر بدون شفر

سیدرضا افتخاری، مدیرعامل آبی‌پوشان با رد ادعای شفر درباره جذب بازیکن خارجی، نوسانات قیمت ارز را دلیل اصلی این موضوع دانست. اوج بی‌نظمی و بی‌برنامگی در یک باشگاه وقتی نمود پیدا می‌کند که به فاصله چند ساعت نقل قول مستقیم یکی از تصمیم‌‌‌سازان یک باشگاه که از سوی سرمربی تیم ادا می‌شود، توسط مدیرعامل آن باشگاه تکذیب و نقض شود. اتفاقی که در تیم استقلال افتاد تا مشخص شود شرایط این باشگاه در این روزها به هیچ وجه عادی نیست. استقلالی‌ها فکرش را هم نمی‌کردند رقابت نقل‌وانتقالاتی را در حالی به رقیب سنتی‌شان ببازند که پنجره نقل‌وانتقالات آنها بسته باشد. پرسپولیس به‌رغم محرومیت از نقل‌وانتقالات با بازیکنان مورد نظرش که در بین آنها ستاره‌های نامداری همچون شریفی، رفیعی و ترابی به چشم می‌خورند با شرایط مدنظرش قرارداد می‌بندد اما آنها در حفظ ستاره‌های خود ناکامند و هیچ خرید شاخصی بین بازیکنان جدیدشان به چشم نمی‌خورد. یکی دو بازیکن جدید هم با شائبه مصدومیت قبل از خرید مواجه هستند و موضع‌‌‌گیری دکتر نوروزی در این‌باره هم این شائبه را به واقعیت نزدیک می‌کند. وینفرد شفر که از روند نقل‌وانتقالات تیمش رضایت ندارد به نقل از پندار توفیقی خبر از خرید 2 بازیکن خارجی برای این تیم می‌دهد و حتی در بین صحبت‌های شفر خبر خرید یک بازیکن کره‌ای هم دیده می‌شود اما ساعاتی بعد سیدرضا افتخاری، مدیرعامل این باشگاه با نقض این ادعا نوسانات قیمت ارز را اصلی‌‌‌‌‌ترین دلیل برای عدم جذب بازیکن خارجی توسط باشگاه می‌داند. این تناقض در ادعاهای مدیرعامل و سرمربی باشگاه نشان از عدم هماهنگی و اختلاف نظر بین تصمیم‌‌‌سازان این باشگاه دارد. اتفاقاتی که این روزها در تیم بزرگ استقلال غیرعادی تلقی نمی‌شود.
اتفاق عجیب دیگر در سفر استقلال به ترکیه
اعضای تیم فوتبال استقلال، ایران را به مقصد ترکیه ترک کردند تا یک اردوی تدارکاتی 10 روزه را در این کشور برپا کنند. در این سفر پژمان منتظری آبی‌پوشان را همراهی نکرد، زیرا این بازیکن به‌خاطر عدم دریافت مطالبات خود در فصل گذشته از مسؤولان این باشگاه ناراحت است. جز منتظری 5 عضو دیگر این تیم هم نتوانستند آبی‌پوشان را به دلیل مشکل خروج از کشور همراهی کنند. بعد از حضور اعضای تیم استقلال در فرودگاه مشخص شد شفر و کولی مجوز کارشان 10 روز پیش به پایان رسیده و باشگاه استقلال باید مجوز کار آنها را تمدید می‌کرد که تا امروز این اتفاق نیفتاده و به همین علت سرمربی و دستیارش نتوانستند از کشور خارج شوند. فرشاد محمدی‌مهر، آرمین سهرابیان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و مهدی قائدی- که مجوز همراهی تیمش را از کرانچار گرفته بود- هم نتوانستند استقلال را در سفر به ترکیه همراهی کنند. علاوه بر این نفرات مرتضی آقاخان، میثم تیموری، جابر انصاری، روزبه چشمی، داریوش شجاعیان، مجید حسینی و محسن کریمی دیگر نفراتی هستند که این تیم را در سفر به ترکیه همراهی نکردند ضمن آنکه به گفته مسؤولان باشگاه استقلال تیام و جپاروف در این کشور به اردوی این تیم اضافه خواهند شد. با این شرایط استقلال با تیمی نصفه و نیمه راهی کشور ترکیه شده و به گفته نصرالله عبداللهی این تیم بعد از چند روز حضور در این کشور راهی آلمان خواهد شد تا در دیداری دوستانه به مصاف کارلسروهه برود.
امید ابراهیمی به الاهلی قطر پیوست
باشگاه الاهلی قطر با هافبک ملی‌پوش استقلال به توافق نهایی رسید و طی یکی، دو روز آینده با او قرارداد امضا می‌کند. امید ابراهیمی که قبل از شروع فصل ۹۴-۹۳ با پایان حضور 4 ساله‌اش در سپاهان به استقلال تهران پیوست، طی مدت حضور در جمع آبی‌پوشان نمایش خوبی از خود بر جا گذاشت و عملکردی در میانه زمین و رهبری تیمش داشت که تماشاگران استقلال لقب فرمانده را به او دادند. این هافبک ۳۰ ساله که با توجه به عملکرد موفق در استقلال، در جام‌جهانی روسیه جانشین خوبی برای سعید عزت‌اللهی در دیدار برابر مراکش بود و با نمایش فوق‌العاده‌اش به مهره ثابت تیم‌ملی تبدیل شد، 2 روز قبل خبر جدایی‌اش از جمع آبی‌پوشان را به وینفرد شفر اعلام کرد و به فوتبال قطر رفت. ابراهیمی مثل دوران سپاهان، با پایان حضور 4 ساله‌اش در استقلال تهران و پایان قراردادش با این باشگاه  تصمیم به جدایی گرفت و فصل آینده به جمع لژیونرهای ایران اضافه خواهد شد.  توئیتر الکاس قطر در خبری فوری اعلام کرد امید ابراهیمی بزودی با باشگاه الاهلی قطر قرارداد امضا خواهد کرد. گفته می‌شود امید ابراهیمی در حال حاضر در قطر حضور دارد و با پشت‌سر گذاشتن تست‌های پزشکی، تا پایان هفته مراسم معارفه‌اش به‌عنوان بازیکن جدید باشگاه الاهلی نیز برگزار می‌شود که احتمالا روزهای پنجشنبه یا جمعه برای این کار در نظر گرفته شده است. 2 سال قبل هم رسانه‌های قطری خبر توافق امید ابراهیمی با باشگاه الاهلی را داده بودند ولی این‌بار موضوع نهایی شده و هافبک ملی‌پوش استقلال برای این تیم قطری که اخیرا محسن متولی مراکشی و نایجل دی‌یانگ هلندی را به خدمت گرفته، به میدان خواهد رفت. در گذشته بازیکنانی همچون مجتبی جباری، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، فریدون زندی و... برای تیم الاهلی قطر بازی کرده بودند که حالا امید ابراهیمی نیز تجربه بازی برای این تیم را در فصل آینده پیدا می‌کند.
 


Page Generated in 0/0161 sec