printlogo


کد خبر: 195191تاریخ: 1397/4/20 00:00
اخبار

بررسی اخراج ۲ دیپلمات ایرانی از هلند در مجلس
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از نشست ویژه هیات‌رئیسه این کمیسیون به منظور بررسی ابعاد اخراج ۲ دیپلمات ایرانی از هلند خبر داد. حشمت‌اللّه فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای‌اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اخراج 2 دیپلمات کشورمان از سفارت ایران در هلند از سوی دولت این کشور اظهار داشت: بررسی این موضوع در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار گرفته است. وی افزود: ابعاد بیشتر موضوع اخراج این 2 دیپلمات از سفارت ایران در هلند در نشست ویژه‌ هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس که بزودی برگزار می‌شود، بررسی خواهد شد.

مخالفت مجدد چین با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران
 «هوا چان‌یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین که روز دوشنبه با خبرنگاران درباره اجلاس اخیر وزرای خارجه کشورهای عضو برجام سخن می‌گفت، تاکید کرد چین خود را موظف به حفظ و اجرای برجام می‌داند.  به گزارش تسنیم، وی با اعلام حمایت چین از تلاش‌های انجام‌شده برای حفظ توافق هسته‌ای پس از خروج آمریکا افزود کشورش به هیچ‌وجه تحریم‌های یکجانبه‌ای را که از نظر حقوق بین‌الملل بی‌اساس هستند نپذیرفته و با تمام قوا برای حفاظت از حقوق و منافع خود تلاش خواهد کرد. به گزارش آسوشیتدپرس  چان‌یینگ گفت برجام اکنون در مرحله بسیار حساسی قرار داشته و ایران به همراه دیگر کشورهای باقیمانده در توافق هسته‌ای، عزم خود را برای ماندن در این توافق جزم کرده‌اند.

پرونده پالرمو  در شورای نگهبان بسته شد
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به دستور کار آخرین جلسات این شورا طی هفته‌های اخیر، گفت: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) در جلسات متعدد شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود: بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) هفته گذشته در شورای نگهبان پایان یافت.  در مواردی برخی ایرادات شکلی را به مجلس اعلام کردیم. سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به ایرادات این شورا به لایحه «پالرمو»، گفت: در ماده 3 لایحه الحاق ایران به کنوانسیون «پالرمو» ایراد شکلی وجود داشت که در نامه‌ای آن را به مجلس شورای اسلامی اعلام کردیم البته این ایراد شکلی و جزئی است. کدخدایی با بیان اینکه نظرات مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون «پالرمو» را نیز به مجلس ارسال کردیم، اظهار داشت: ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون «پالرمو» طبق بند 2 اصل 110 قانون اساسی به مجلس اعلام شده است. وی یکی دیگر از ایرادات وارد شده از سوی شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو را مربوط به واژه‌های بیگانه و آن را مغایر با اصل 15 قانون اساسی دانست و تأکید کرد: این ایراد نیز از سوی شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است. کدخدایی ادامه داد: فقهای شورای نگهبان در لایحه الحاق ایران به کنوانسیون «پالرمو» ایرادی نسبت به یکی از بندهای لایحه که مربوط به مصادره اموال است، وارد کردند. این ایراد نیز به همراه دو ایراد شکلی دیگر که گفته شد، به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است. سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در این شورا تصریح کرد: اعضای شورای نگهبان یک ایراد شکلی نسبت به لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی گرفتند و آن این بود که از لحاظ شکلی این لایحه قضایی است و لازم بود از سوی قوه‌قضائیه ارسال می‌شد که این ایراد را هم به مجلس اعلام کردیم.

دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه
فرماندهان نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه با هم دیدار و درباره تعاملات بین این دو نیرو گفت‌وگو کردند. به گزارش تسنیم، در دیدار دریادار علی فدوی و دریادار حسین خانزادی توسعه تعاملات فی‌مابین در فضای پیچیده امنیتی پیرامون محیط دریایی جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


Page Generated in 0/0283 sec