printlogo


کد خبر: 195212تاریخ: 1397/4/20 00:00
نبض جامعه

در جلسه محاکمه تعیین شد
۱۰ سال حبس  مجازات ناظم «مدرسه معین»
شعبه ۱۰۹۱ دادگاه کیفری 2 مجتمع قضایی ارشاد، برای ناظم مدرسه معین، «تشویق به فساد و فحشا» را در نظر گرفته که مجازات آن طبق قانون یک تا ۱۰ سال حبس است. به گزارش تسنیم، هفتم خرداد ماه امسال بود که یکی از سایت‌های خبری، از آزار و اذیت تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در غرب تهران توسط ناظم مدرسه خبر داد؛ خبری که به‌ سرعت در فضای مجازی پیچید و به‌دنبال آن، فیلم‌هایی از ناظم مدرسه منتشر شد. در نهایت پرونده ناظم این مدرسه به مجتمع قضایی ارشاد ارسال و جلسه دادگاه در روز شنبه 16 تیر با حضور تعدادی از اولیای دانش‌آموزان و 2 تن از دانش‌آموزان برگزار شد. یک منبع مطلع درباره جلسه دادگاه ناظم مدرسه معین گفت: در جلسه دادگاه 9 نفر از اولیای دانش‌آموزان و 2 نفر از خود دانش‌آموزان حضور داشتند و جلسه دادگاه از ساعت 11 تا 16:30 روز شنبه طول کشید و در یک جلسه، محاکمه انجام شد. وی گفت: در دادسرا برای ناظم مدرسه معین 6 عنوان اتهامی در نظر گرفته شد اما  در نهایت دادگاه ماده 132 قانون مجازات اسلامی مبنی بر تعدد معنوی را اعمال کرد. دادگاه معتقد است متهم پرونده، فعل واحد با عناوین متعدد مرتکب شده و ماده 639 قانون مجازات اسلامی مبنی بر تشویق به فساد و فحشا را برای ناظم در نظر گرفته که مجازات آن در قانون از یک تا 10 سال حبس است. وی توضیح داد: وکیل متهم در جلسه ادعا کرد اعتراف موکلش در شرایط عادی نبوده است که دوباره با متهم صحبت شد و پرسش‌هایی را مطرح کردیم که متهم اتهامات را پذیرفت.

بهره‌برداری از 6 بیمارستان بنیاد برکت
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ساخت و تکمیل 10 بیمارستان با مجموع 1200 تخت در مناطق محروم 10 استان کشور مشارکت جدی دارد که از این تعداد، 6 بیمارستان به بهره‌برداری رسیده و 2 بیمارستان دیگر در شهرهای بهار استان همدان و قرچک ورامین نیز آماده‌ افتتاح است. به گزارش آنا، بر اساس تفاهمنامه‌ منعقد شده در سال 1394 میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این ستاد ساخت و تکمیل 10 پروژه‌ بیمارستانی بعضا نیمه‌تمام را در مناطق محروم کشور بر عهده گرفته است. تا به امروز 6 پروژه از جمله بیمارستان 90 تختخوابی بانه در استان کردستان به بهره‌برداری رسیده است. بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا به امروز در ساخت، تکمیل و بهره‌برداری از 6 بیمارستان در شهرهای میانه در استان آذربایجان‌‌شرقی، مینودشت در استان گلستان، درگز در استان خراسان‌رضوی، گرمسار در استان سمنان، فردوس در استان خراسان‌جنوبی و بانه در استان کردستان مشارکت جدی داشته و 2 بیمارستان دیگر در شهرهای بهار در استان همدان و قرچک ورامین در استان تهران نیز آماده‌ افتتاح است.

تذکر به دانشگاه‌ها برای مقابله با تقلب
پیرو ابلاغ قانون پیشگیری و مقابله با تقلب و تخلف مصوب مجلس، معاونت آموزشی وزارت علوم با هدف تصریح و تاکید بر موارد مطرح شده در این قانون، نکاتی را به دانشگاه‌ها متذکر شد. به گزارش ایلنا، پیرو ابلاغ قانون پیشگیری و مقابله با تقلب و تخلف در تهیه آثار علمی، مصوبه مجلس شورای اسلامی و حسب نظر وزیر علوم، مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم طی مکاتبه‌ای نکاتی را در راستای اجرایی شدن این قانون به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی متذکر شد. بنابر نظر معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با توجه به اهمیت نقش اعضای هیات علمی به عنوان مهم‌ترین رکن جامعه دانشگاهی در ایجاد فرهنگ مقابله با تقلب و تخلف علمی، ضروری است در اجرایی شدن مفاد مندرج در تبصره‌های ۷ و ۹ مبنی بر ثبت اطلاعات مربوط به پیشنهادهای پژوهشی، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در سامانه اطلاعاتی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعاتی ایران (ایرانداک)  توجه جدی شود.


Page Generated in 0/0084 sec