printlogo


کد خبر: 195221تاریخ: 1397/4/20 00:00
اخبار

 قیمت‌ها در بازار طلا کاهشی شد
سکه به2 میلیون و ۶۱۱ هزار تومان و هر یک مثقال طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۷۷ هزار و ۱۲۷ تومان رسیده است. ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر در این‌باره به ایسنا اظهار داشت: اگرچه قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر با کاهش همراه بوده است اما اوضاع کسب‌وکار مصنوعات در این بازار مناسب نیست و رونق چندانی نگرفته است. محمدولی افزود: قیمت طلا در روزهای گذشته افت نسبی داشته که البته چندان چشمگیر نیست، چرا که یک مثقال طلای ۱۷ عیار در ۱۷ تیر بیش از یک میلیون و ۱۳ هزار تومان قیمت داشت که دیروز به یک میلیون و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. همچنین هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با همین میزان افت یک میلیون و ۷۷ هزار و ۱۲۷ تومان معامله ‌شد. وی ادامه داد: هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با کاهش قیمت روبه‌رو شد و ۲۳۳ هزار و ۷۳۶ تومان فروخته شد. محمدولی درباره قیمت سکه نیز توضیح داد: سکه طرح قدیم 2 میلیون و ۶۱۱ هزار تومان، سکه طرح جدید 2 میلیون و ۸۳۴ هزار تومان، نیم‌سکه یک میلیون و ۳۶۶ هزار تومان، ربع سکه ۷۰۶ هزار تومان و سکه گرمی ۳۹۶ هزار تومان معامله شد.

کاهش ۲هزار مگاواتی مصرف برق
تغییر ساعت کار ادارات، مصرف برق را ۲هزار مگاوات کاهش داد. وزارت نیرو اعلام کرد تغییر ساعات کار ادارات در برخی استان‌ها بویژه استان تهران باعث شد تا ۲ هزار مگاوات کاهش مصرف برق در زمان پیک به‌وجود آید. به گزارش وزارت نیرو در راستای تغییر ساعات اداری ادارات برخی استان‌ها این مصوبه از 16 تیرماه در استان تهران به اجرا درآمد. در این زمینه، محمودرضا حقی‌فام، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به اینکه تغییر ساعات اداری اداره‌های تهران بزرگ تاثیراتش را بر کاهش مصرف برق در زمان اوج بار داشته است، بیان داشت: با این تغییر ساعات در تهران بزرگ، روزهای شنبه و یکشنبه (16و17تیر) ۲۶۰ مگاوات کاهش مصرف داشتیم. وی افزود: در کل شهرهای استان تهران نیز بیش از ۱۵۰ مگاوات کاهش مصرف بوده است که سرجمع بیش از ۴۰۰ مگاوات را می‌توان برای زمان پیک ثبت کرد که این کاهش مصرف کمکی بود تا خاموشی‌های تهران کاهش پیدا کند.

ترخیص ۳۷۵ میلیون دلار برنج در ۳ ماه
در حالی که بر اساس آمار گمرک، در 3 ماه نخست سال ۳۷۵ میلیون دلار برنج ترخیص شده، میزان ارز تامین شده برای واردکنندگان برنج حدود 2 برابر این رقم بوده است. به گزارش تسنیم، بررسی آمارهای تجارت خارجی کشور نشان می‌دهد، تا پایان خردادماه سال جاری، 380 هزار تن برنج به ارزش  375 میلیون دلار  وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 3/1 درصدی روبه‌رو شده است. بر این اساس برنج خارجی در رتبه سوم فهرست کالاهای وارداتی کشور قرار دارد. بنا بر اعلام بانک مرکزی تا 9 تیرماه برای حداقل 100 واردکننده به میزان تقریبی 500 میلیون یورو از طریق بانک و سامانه نیما تامین ارز انجام شده است. به گفته دبیر انجمن واردکنندگان برنج، میزان ثبت‌سفارش واردات برنج (در این مدت کوتاه از آغاز سال) نزدیک 700 میلیون دلار برآورد شده است. در میان 106 شرکت ارز بگیر، بیشترین میزان تخصیص (تامین) ارز با رقمی بالغ بر 128 میلیون و 887 هزار یورو به یک شرکت دولتی اختصاص دارد و 3 شرکت بزرگ واردکننده برنج و صاحب نشان، در مجموع بیش از 137 میلیون و 254 هزار یورو ارز دولتی دریافت کرده‌اند. هند، بزرگ‌ترین تامین‌کننده برنج مورد نیاز ایران است و پاکستان، تایلند و اروگوئه دیگر کشورهایی هستند که بخشی از برنج وارداتی ایران را تامین می‌کنند. همچنین براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در فصل بهار تعداد ۷۰۴۳ دستگاه انواع خودروی سواری به ارزش ۱۹۸ میلیون و ۹۵۰ هزار دلار به ایران وارد شده است. از سوی دیگر بر اساس آمارهای تجارت خارجی در بهار امسال 141 هزار تن موز به ارزش تقریبی 138 میلیون دلار وارد کشور شده است.
 


Page Generated in 0/0061 sec