printlogo


کد خبر: 195256تاریخ: 1397/4/21 00:00
اخبار

رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران هشدار داد
کوچ ۴۰ هزار پزشک عمومی به‌رشته‌های غیرتخصصی
رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران با اشاره به جمعیت ۸۰ هزار نفری پزشکان عمومی کشور، گفت: ۴۰ هزار نفر از این پزشکان در فضای طبابت کشور گم شده‌اند و سراغ رشته‌های غیرتخصصی رفته‌اند. به گزارش مهر، عباس کامیابی در نخستین نشست اقتصاد سلامت با موضوع «وضعیت و دورنمای طب عمومی در اقتصاد سلامت» اظهار داشت: هویت پزشکان عمومی مدت‌هاست در نظام سلامت گم شده است. وی با طرح این موضوع که پزشک عمومی در شروع سطح‌بندی نظام سلامت جایگاه خودش را داشت، افزود: متاسفانه در آن زمان با کمبود پزشک عمومی مواجه بودیم اما الان شرایط به‌گونه‌ای است که پزشکان عمومی ما به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند. کامیابی با اشاره به جمعیت ۸۰ هزار نفری پزشکان عمومی کشور، گفت: پزشکان عمومی به نوعی در گذشته هم بسترساز و هم مدیر بودند اما در حال حاضر با محدودیت‌هایی در حرفه پزشکی عمومی مواجه هستیم. وی افزود: در قیاس با گذشته تکثر رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی را شاهد هستیم، در حالی که پزشکان عمومی در سطح تشکیلات ستادی با محدودیت مواجه هستند. کامیابی گفت: یک زمانی پزشکان عمومی بهترین کارشناسان حوزه سلامت بودند اما در حال حاضر با محدودیت‌هایی برای آنها در تجویز دارو و آزمایش در سطح یک خدمات مواجه شده‌اند. رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران با عنوان این مطلب که ۴۰ هزار نفر از ۸۰ هزار جمعیت پزشک عمومی کار طبابت انجام نمی‌دهند، افزود: این افراد برای معیشت خود سراغ گرایش‌های غیرتخصصی رفته‌اند.

ورود پیکر مطهر 60 شهید از مرز خسروی
پیکرهای مطهر 60 شهید دوران دفاع‌مقدس پس از سال‌ها دوری از وطن روز گذشته (چهارشنبه 20 تیرماه) با انجام تشریفات قانونی از مرز رسمی خسروی شهرستان قصرشیرین وارد کشورمان شد. فرماندار قصرشیرین در حاشیه ورود پیکرهای پاک شهدا به میهن اسلامی به ایرنا گفت: این شهدای گرانقدر در عملیات‌های مسلم بن عقیل(ع)، کربلای 6 و تک دشمن در فروردین سال 65 در منطقه مندلی واقع در استان دیاله عراق به شهادت رسیدند که توسط گروه‌های عملیاتی کمیته جست‌وجوی مفقودان کشف شدند. مرادعلی تاتار افزود: در قبال تحویل پیکرهای پاک شهدا، اجساد 700 عراقی نیز با انجام تشریفات قانونی، تحویل مسؤولان این کشور شد. وی اظهار داشت: اجرای مارش نظامی و ادای احترام به ساحت مقدس شهدا، مداحی و وداع باشکوه مردم قدرشناس و خانواده‌های معظم شهدای گرانقدر در مرز خسروی از برنامه‌های جانبی مراسم تحویل پیکر پاک شهدا بود. تاتار گفت: پیکرهای مطهر شهدا به ستاد تفحص تهران برای شناسایی منتقل می‌شود.

رئیس سازمان سنجش اعلام کرد
تأثیر ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 98
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: میزان و نحوه تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ۳۰ درصد قطعی است. ابراهیم خدایی به مهر افزود: روز یکشنبه ۱۷ تیرماه ۹۷ کمیته سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل جلسه داد و میزان سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی را ۳۰ درصد قطعی تصویب کرد. وی افزود: دروس امتحانات نهایی دانش‌آموزان هم در این جلسه مشخص شد و ما درس‌هایی که روی سوابق تحصیلی دانش‌آموزان تأثیرگذار است را بر اساس بررسی‌های کارشناسی که در دبیرخانه انجام شده بود، پیشنهاد کردیم. وی گفت: عناوین دروس و تعداد دروس باید در شورای عالی آموزش‌وپرورش تصویب شود و پس از تصویب اطلاع‌رسانی می‌شود. رئیس سازمان سنجش گفت: این مصوبه در راستای اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو است. وی افزود: امتحانات نهایی در خرداد ۹۸ برگزار و برای پایه دوازدهم عناوین دروس اعلام می‌شود. ضمن اینکه ضرایب دروس کنکور برای دروس متناظر امتحانی نیز یکسان خواهد بود و تغییری نخواهد داشت.


Page Generated in 0/0065 sec