printlogo


کد خبر: 195262تاریخ: 1397/4/21 00:00
اخبار

مدیرعامل شرکت توتال :
توتال ایران را ترک می‌کند
مدیرعامل شرکت توتال گفت: این شرکت به دلیل عدم امکان معافیت از تحریم‌های جدید دولت آمریکا، از طرح پارس‌جنوبی ایران خارج می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از صداوسیما، پاتریک پویان، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی بی‌اف‌ام فرانسه، با تاکید بر اینکه راه دیگری جز خروج از این پروژه نداشته است، گفت: شما نمی‌توانید بدون دسترسی به سیستم مالی آمریکا در ۱۳۰ کشور جهان فعالیت داشته باشید؛ بنابراین در حقیقت ما قوانین آمریکا را اجرا می‌کنیم و مجبوریم ایران را ترک کنیم. وی افزود: شرکتی مثل ما باید به قوانینی که در موردش به اجرا گذاشته می‌شود، احترام بگذارد؛ بنابراین ما باید از ایران خارج شویم که بر این اساس، توتال به دلیل خروج از طرح توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی در خلیج‌فارس ۴۰ میلیون دلار متضرر شده است. پویان با ابراز امیدواری در باره اینکه یک روز بتوانیم به ایران برگردیم، گفت: برای شرکتی در مقیاس توتال که سالانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام می‌دهد، زیان ۴۰ میلیون دلاری چندان قابل توجه نیست.

وضع تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی از سوی آمریکا
واشنگتن برنامه خود برای وضع تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از واردات چین را اعلام کرد و تحت تاثیر این اقدام، دلار آمریکا از بالاترین سطح ۷ هفته‌ای خود در برابر ین پایین آمد. به گزارش مهر، پس از این کار، دلار بلافاصله از نرخ 25/111 ین به نرخ 85/110 ین سقوط کرد. دلار در معاملات سه‌شنبه گذشته به رکورد ۷ هفته‌ای 355/111 ین هم رسیده بود. بر این اساس آمریکا فهرست جدید کالاهای چینی برای اعمال تعرفه ۱۰ درصدی را منتشر کرد. قرار است برای واردات این میزان کالا از چین تعرفه گمرکی ۱۰ درصدی اعمال شده و اعمال این تعرفه در ۶۰ روز آینده اجرایی خواهد شد. انجمن صنعت خرده‌فروشی آمریکا نخستین بخشی بود که این اقدام دولت آمریکا را محکوم کرده و اعلام کرد این اقدام ترامپ مصرف‌کنندگان آمریکایی را تنبیه خواهد کرد. هان کوآچ، معاون تجارت بین‌الملل این انجمن گفت: ترامپ خلف وعده کرده و نتوانسته است فشار بر چین را به حداکثر رسانده و فشار بر مصرف‌کنندگان را به پایین‌ترین حد برساند و در این مناقشه خانوارهای آمریکایی بیشترین فشار را متحمل خواهند شد.


عسگراولادی: باید پادزهر سم تحریم را درست کنیم
«تحریم‌ها پیش روی ما است و باید تحریم‌ها را پیش‌بینی کنیم و جلویش را بگیریم. باید خودمان پادزهر سمی را که به اقتصادمان تزریق می‌شود درست کنیم». اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد، گفت: شرایط ویژه‌ای برای کشور پیش آمده، ما مشکلات عدیده‌ای را در 3 ماه نخست سال پشت سر گذشته‌ایم و باید از این پس حواس‌مان را جمع کنیم مشکلات‌مان را با اشتباه بعدی تکرار نکنیم. وی تصریح کرد: تقصیر بخش دولتی این است که بدون مشورت با کارشناسان دانشگاه‌ها تصمیمات اقتصادی می‌گیرد و مدیرانی که این تصمیمات را می‌گیرند ندانسته وارد عمل می‌شوند بدون اینکه آینده‌نگری داشته باشند. مدیران ما نباید اقتصادخوان باشند بلکه باید اقتصاددان باشند.


سومین همایش ملی حمایت از مدیران موفق برگزار شد
 سومین همایش ملی حمایت از مدیران موفق با حضور تولیدکنندگان برتر کشور در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد. در این گردهمایی که با حضور بیش از یکصد مدیر بخش خصوصی در حوزه تولید و خدمات انجام شد، آخرین شیوه‌های مدیریت بحران، مدیریت جهادی و مدیریت فرصت‌ساز متناسب با شرایط کنونی اقتصادی کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. محمدامین حسینیان، دبیر سومین همایش ملی حمایت از مدیران موفق با بیان اینکه تنها راه برون‌رفت از بحران‌های اخیر اقتصادی، باور داشتن ظرفیت‌های داخلی است، افزود: این همایش در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری درباره الگوسازی و ایجاد یک اطلس صحیح جهت ارائه خدمت به جامعه و همچنین ارج نهادن به مدیران موفق و مشتری‌مدار و تقدیر از افراد موفق و برجسته اقتصادی انجام شد.


Page Generated in 0/0056 sec