printlogo


کد خبر: 195269تاریخ: 1397/4/21 00:00
اخبار

راه برون‌رفت از مشکلات  تفکر و اقدام انقلابی است
آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در جلسه دیروز این شورا با عرض تسلیت ایام شهادت رئیس مذهب شیعه، امام صادق علیه‌السلام، اظهار داشت: هر آنچه امروز شیعه و حوزه‌های علمیه دارند، میراث زحمات و ایثارگری‌های ائمه اطهار علیهم‌السلام، بویژه امام ششم(ع) است و ما باید با حفظ و نشر این مکتب عالیه، قدردان تلاش‌های ائمه اطهار باشیم. وی با انتقاد از اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم، از دولتمردان خواست همه تلاش و توان خود را برای حل مشکلات جامعه، بسیج کنند تا مردم از آب و برق که از ملزومات اولیه آنان است، به صورت مطمئن بهره‌مند شوند. دبیر شورای نگهبان با قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) برای برقراری آب مردم خرمشهر و آبادان، اضافه کرد: راه برون‌رفت از مشکلات کنونی تفکر و اقدام انقلابی است که ظاهراً هنوز خیلی از مسؤولان نسبت به آن بی‌توجه هستند. آیت‌الله جنتی با تأکید بر اینکه با برنامه‌ریزی و تفکر انقلابی می‌توان مشکلات کشور را حل کرد، گفت: باید جامعه بویژه نیروهای انقلابی را به حل مشکلات امیدوار کرد، زیرا تزریق ناامیدی در جامعه خواست دشمنان است. دبیر شورای نگهبان در پایان با اشاره به توطئه دشمنان از جمله آمریکا و عربستان برای به زانو درآوردن ملت ایران خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با امدادهای غیبی الهی، رهنمودهای داهیانه و امیدوارکننده مقام معظم رهبری و فداکاری نیروهای انقلابی از این مرحله نیز با سربلندی عبور خواهیم کرد.

واشنگتن: عربستان شریک کلیدی ما برای اعمال فشار بر ایران است
مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یک نشست توجیهی اهداف سفر هیأتی از این کشور به منطقه را تشریح کرد. به گزارش تسنیم، این مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نشده و متن اظهاراتش در جمع خبرنگاران روی وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا قرار گرفته، گفت: «هیأتی از مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا که از اداره‌های مختلف این وزارتخانه هستند برای رایزنی با وزیر خارجه، وزیر کشور، وزیر دفاع، وزیر انرژی، رئیس دستگاه امنیت و رئیس دستگاه اطلاعات عربستان 3 روز را در عربستان سپری کردند». او درباره اهداف کلی این سفر گفت: «برای انجام هماهنگی‌ها جهت اعمال فشارهای قدرتمند روی ایران به عربستان رفتیم. در آنجا درباره روش‌های جدید برای محروم کردن حکومت ایران از درآمدهایش رایزنی کردیم». مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه اتهامات تکراری و همیشگی علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد تهران از سفارتخانه‌هایش در کشورهای خارجی برای انجام عملیات‌های تروریستی استفاده می‌کند. وی گفت: «درباره این بحث کردیم که ایران چطور از سفارتخانه‌هایش برای پوشش جهت عملیات‌های تروریستی استفاده می‌کند. جدیدترین نمونه، توطئه‌ای است که بلژیکی‌ها آن را مهار کردند». هفته گذشته پس از برگزاری همایش گروهک تروریستی منافقین در پاریس و همزمان با سفر اروپایی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، پلیس بلژیک مدعی بازداشت 2 ایرانی شد که قصد داشتند به همایش سالانه منافقین در پاریس حمله کنند. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این سناریوسازی گفت: «افراد بازداشت‌شده از اعضای شناخته‌شده گروهک منافقین هستند و آماده‌ایم با ارائه اسناد لازم در جهت روشن کردن ابعاد واقعی این سناریو، همکاری کنیم».

افزایش تحرکات تروریست‌ها و اشرار در مرزهای ایران
فرمانده نیروی انتظامی از افزایش تحرکات تروریست‌ها و اشرار در مرزهای ایران با حمایت برخی کشورها خبر داد. به گزارش تسنیم، سردار حسین اشتری در جمع خبرنگاران با اشاره به حملات اخیر به نیروهای مرزبانی اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد حملات و تحرکات عوامل ضدانقلاب،‌ تروریست‌ها و اشرار در مرزهای ایران بیشتر شده است که دلیل این امر نیز حمایت برخی کشورها از این گروه‌های تروریستی است. وی ادامه داد: البته نیروهای مرزبانی با قدرت از مرزها دفاع و مقابل این حملات و تحرکات ایستادگی کرده‌اند که متأسفانه در برخی موارد به شهادت و جراحت تعدادی از مرزبانان منجر شده است.
 


Page Generated in 0/0072 sec