printlogo


کد خبر: 195272تاریخ: 1397/4/21 00:00
اخبار

آمریکا در بدترین شرایط نظامی قرار دارد
سردار پاسدار رمضان شریف روز چهارشنبه در سومین گردهمایی رزمندگان تبلیغات دفاع‌مقدس تیپ 44 قمربنی هاشم(ع) و تیپ 91 بقیه‌الله(عج) در مجتمع فرهنگی لاله شهرکرد گفت: قدرت نظامی آمریکا مانند گذشته نیست که ناو آبراهام لینکلن هر کجا دلش خواست برود، بلکه ورزیده‌‌‌‌‌ترین تفنگداران دریایی آمریکا وقتی اسیر می‌شوند، جلو رزمندگان ایران زانو می‌زنند و از تعرض به حریم دریایی ایران عذرخواهی می‌کنند. سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در زمان کنونی آمریکا در بدترین شرایط نظامی قرار دارد و این یک واقعیت غیرقابل انکار است. به گفته وی، امروز ایران بیشتر از گذشته مقتدر شده و این اقتدار حاصل جانفشانی رزمندگان در دفاع‌مقدس است. شریف افزود: دشمن تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا ملت را مقابل هم قرار دهد و نسبت به آینده بدبین کند اما در این زمینه نیز راه به جایی نخواهد برد. به گزارش ایرنا، وی یادآور شد: 90 درصد از خوراک اطلاعاتی جنگ روانی دشمن از داخل تامین می‌شود و براساس سواد رسانه‌‌‌ای، هر حرفی زده می‌شود، دشمن از آن برای جنگ روانی استفاده می‌کند.

بررسی روند دستیابی به ۱۹۰ هزار سو توسط کمیسیون امنیت ملی
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی میزان تحقق اجرای دستور مقام معظم رهبری درباره دستیابی به آمادگی‌‌های لازم برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو در چارچوب برجام خبر داد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه تا 26 تیرماه فرصت دارد گزارش دهم مربوط به برجام را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارائه کند، گفت: بر این اساس انتظار می‌رود در این گزارش موضوعاتی مانند ضمانت اجرایی و عملیاتی تعهدات اروپا، میزان توان تقابلی بسته پیشنهادی اتحادیه اروپایی، اثر خروج آمریکا بر برجام و همچنین اینکه برجام در شرایط کنونی از چه نوعی از حیات برخوردار است، گنجانده شود. نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: پس از دریافت این گزارش، ابتدا این مهم با شرایط واقعی موجود و سیاست‌‌های تحریمی آمریکا و سیاست‌‌های تشویقی اروپا بررسی خواهد شد. وی افزود: همچنین در ادامه میزان تحقق اجرای دستور مقام معظم رهبری مدظله العالی درباره دستیابی به آمادگی‌‌های لازم برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو در چارچوب برجام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دهقان: الزامات FATF در کشور در حال اجراست
محمد دهقان در نوشتاری در فضای مجازی نوشت: متاسفانه برخی آقایان، در حالی که هنوز الزامات FATF (کارگروه ویژه اقدام مالی) به تصویب مجلس نرسیده، اطلاعات کشور را در اختیار این گروه قرار داده‌اند و اخبار واصله نشان می‌دهد الزامات FATF در کشور در حال اجراست. عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به همان اندازه که در این شرایط نگران تحریم هستیم نگران ساده‌اندیشی‌ها هم هستیم.

عارف: ممکن است طرح سؤال  از روحانی را مطرح کنیم
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی روز گذشته در نشست خبری با اشاره به طرح «هسته سخت اصلاحات» اظهار داشت: فراکسیون امید فعال است. رویکرد ما آرامش و تاثیرگذاری و به نتیجه رسیدن است. یک راه این است که از تریبون‌ها برای شما تیتر درست کنیم و فردایش به قهرمان تبدیل شویم اما رویکرد دیگر، تاثیرگذاری است.
به گزارش مهر، عارف درباره برخی شائبه‌ها مبنی بر حمایت فراکسیون امید از طرح عدم کفایت رئیس‌جمهور گفت: موضع ما نسبت به دولت آنقدر واضح و شفاف است که اصلا نیازی به بیانیه و موضع‌‌‌گیری نمی‌بینیم. موضع ما نسبت به دولت، حمایت همراه با نقد مشفقانه است. رئیس فراکسیون امید تاکید کرد: استیضاح و حتی سوال از رئیس‌جمهور حق مجلس است و بسیار هم خوب است اما هنوز سوال در دستور کار فراکسیون‌ها قرار نگرفته است. ممکن است روزی بخواهیم از رئیس‌جمهور سوال کنیم اما طرح استیضاح و عدم کفایت رئیس‌جمهور به هیچ وجه در دستور کار ما نبوده است.


Page Generated in 0/0059 sec