printlogo


کد خبر: 195296تاریخ: 1397/4/23 00:00
اخبار

حل چالش‌های اقتصادی تصمیمات شجاعانه می‌خواهد
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: اصلاح چالش‌های اقتصادی کشور، نیازمند اصلاح ساختارهایی از جمله نظام بودجه‌‌ریزی کشور است. همچنین نیازمند اصلاح رفتارها، تصمیمات اساسی و کلیدی و شجاعانه است و این تصمیمات چون هزینه دارد، اگر اجماع نخبگان سیاسی و علمی در کنار آن نباشد تداوم نخواهد داشت. ابوترابی‌فرد همچنین تصریح کرد: تا زمانی که بانک مرکزی به عنوان صندوقی برای تأمین هزینه‌های دولت و کشور، ایفای نقش می‌کند، بدانید مشکلات اقتصادی مردم از جمله تورم، قطعاً کنترل نخواهد شد.

3 ایراد شورای نگهبان به لایحه مبارزه با پولشویی
سخنگوی شورای نگهبان از پایان بررسی لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با پولشویی در این شورا و همچنین ارجاع آن به مجلس شورای اسلامی خبر داد. عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: بررسی این لایحه تمام شده است و 3 ایراد از سوی شورای نگهبان به آن وارد و به مجلس ارجاع شده است. مجلس شورای اسلامی 20 خردادماه امسال لایحه پالرمو را که پیش از این تصویب کرده بود و با ایرادات نگارشی از شورای نگهبان ارجاع شده بود، دوباره در دستور کار قرار داد و در نهایت بعد از رفع ایرادات، آن را دوباره تصویب و به این شورا ارجاع کرد. همزمان نیز بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم را در دستور کار قرار داد که نمایندگان با 138 رأی به مسکوت ماندن این لایحه به مدت 2 ماه رأی دادند.

نگرانی ناتو از برنامه موشکی ایران بی‌اساس است
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه نشست سران کشورهای عضو ناتو، نگرانی این سازمان از برنامه موشکی ایران را بی‌اساس و بی‌مورد دانست و گفت: ما اتهامات تکراری این بیانیه درباره ایران را همچون گذشته رد و محکوم می‌کنیم. بهرام قاسمی تصریح کرد: ابراز نگرانی کشورهای عضو ناتو از برنامه موشکی ایران کاملا بی‌اساس و بی‌مورد است. برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها ناقض قطعنامه 2231 نیست، بلکه کاملا متعارف و دفاعی است و ایران نیز همچون تمام کشورهای مستقل جهان حق برخورداری از تمام برنامه‌های متعارف نظامی- دفاعی برای دفاع از منافع، مردم و کیان کشور خود را داراست و قطعا اینگونه ابراز نگرانی‌های بی‌مورد تاثیری بر سیاست جمهوری اسلامی ایران در حفظ، توسعه و تقویت توان و برنامه دفاعی موشکی نخواهد داشت.

ارجاع بسته پیشنهادی اروپا برای انجام اصلاحات
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه پیش‌نویس بسته پیشنهادی اروپا در اختیار دیپلمات‌هاست و ما از متن آن اطلاعی نداریم، گفت: قرار شد این بسته به اروپا بازگردد و اصلاحاتی در آن انجام شود. ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگو با مهر، درباره بسته پیشنهادی اتحادیه اروپایی، اظهار کرد: بسته پیشنهادی اروپا به عنوان پیش‌بسته تحویل دیپلمات‌های کشورمان شده و همه مقامات کشور نسبت به این بسته اعتراض و صریحا اعلام کردند خواسته‌های جمهوری اسلامی را تأمین نمی‌کند، به همین دلیل قرار شد این بسته دوباره به اروپا بازگردد و اصلاحاتی در آن انجام شود.


Page Generated in 0/0062 sec