printlogo


کد خبر: 195305تاریخ: 1397/4/23 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد
صدور 18 هزار روادید الکترونیکی حج
رئیس سازمان حج از آغاز صدور روادید الکترونیکی زائران حج تمتع 97 خبر داد و گفت: تاکنون حدود 18هزار روادید برای زائران و کارگزاران حج صادر شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، حمید محمدی با اشاره به فرآیند صدور روادید الکترونیکی حج تمتع 97 افزود: در هفته‌‌های گذشته کار ثبت اطلاعات زائران در سامانه «مسار» عربستان سعودی انجام شد و این اطلاعات تایید شده است. رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: تاکنون 18 هزار برگ روادید الکترونیکی صادر شده و سایر روادیدها هم بتدریج در روزهای آینده صادر می‌شود. معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت پیش از این گفته بود که در عملیات حج تمتع ۹۶ ویزای الکترونیکی در اختیار زائران قرار گرفت که تجربه‌ای بسیار مثبت و مناسب در حج تمتع بوده است. اعزام‌‌های حج تمتع ۹۷ در ۲۷ تیرماه انجام می‌گیرد و عوامل ستادی نیز زودتر اعزام می‌شوند.

با حکم فرمانده ناجا
سردار نوریان معاون اجتماعی ناجا شد
سردار نوریان با حکم فرمانده نیروی انتظامی به عنوان معاون اجتماعی جدید ناجا معرفی شد. به گزارش فارس، سردار نوریان با حکم فرمانده نیروی انتظامی به عنوان معاون اجتماعی جدید ناجا معرفی شد. این در حالی است که با حکم فرمانده نیروی انتظامی سردار نوری‌نژاد به سمت رئیس کل بازرسی ناجا، سردار درویش به سمت مدیرعامل بنیاد تعاون، سردار کاکاوند به سمت فرمانده یگان حفاظت از شخصیت‌های ناجا و سرداران منتظرالمهدی و مجرد به سمت مشاوران فرماندهی ناجا منصوب شدند.

اجرای «سرشماری اجتماعی خانوارهای ایرانی»
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تشکیل «پرونده خدمات اجتماعی خانوارهای ایرانی» برای نخستین بار در کشور خبر داد. حبیب‌الله مسعودی‌فرید در توضیح روند تشکیل پرونده اجتماعی خانوارهای ایرانی به ایسنا گفت: کارشناسان سازمان بهزیستی با در دست داشتن برگه پرسشنامه به در منازل شهروندان مراجعه می‌کنند که پایلوت طرح از شهریورماه از اسلامشهر آغاز می‌شود و تا پایان سال ادامه می‌یابد. از سال ۹۸ به بعد نیز به مرور به کل مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار شهری و روستایی کشور تسری می‌یابد. وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح سرشماری اجتماعی خانوارهای ایرانی رایگان و بدون هزینه برای خانوارهاست، افزود: اساس این طرح مبتنی بر خانواده و خانواده‌محور است، لذا افراد خانواده در این طرح مورد توجه قرار گرفته‌اند. برای مثال در این طرح می‌خواهیم ببینیم آیا فرد معلول یا زن سرپرست خانواری در خانواده حضور دارد یا نه؟ وضعیت آنها از لحاظ دریافت خدمات سازمان بهزیستی چگونه است؟ آیا بچه مهدکودکی دارند؟ و آیا در غربالگری، بینایی کودک کنترل شده است یا نه؟ و دیگر موارد بررسی می‌شود. به گفته وی در مرحله بعدی، این طرح برای سایر خانوارهای ساکن در شهرها نیز اجرا خواهد شد. مسعودی‌فرید یکی از اهداف اجرای این طرح را ایجاد بانک اطلاعاتی اجتماعی و لینک آن با بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت خواند و اظهار داشت: رایزنی‌های‌مان را درباره اینکه نیروی بهزیستی یا وزارت بهداشت در این بخش مستقر شوند انجام می‌دهیم و در این باره موضوعی وجود ندارد. معاون بهزیستی کشور افزود: این برنامه به دنبال مصوبه شورای اجتماعی کشور درباره تجمیع خدمات اجتماعی است.


  مدیر مرکز فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان گفت: دوره متمرکز آموزش مبلغان دانش‌آموزی ویژه طلاب مستقر در استان‌ها به همت مرکز فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام جلالی گفت: دوره متمرکز آموزش مبلغان دانش‌آموزی ویژه طلاب مستقر در استان‌ها به همت مرکز فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان قم برگزار می‌شود. در این دوره آموزشی که با هدف مهارت‌افزایی طلاب علاقه‌مند فعالیت در حوزه تبلیغ دانش‌آموزی برگزار می‌شود، با استفاده از تدریس اساتید کشوری و مجرب تبلیغ دانش‌آموزی موضوعاتی مانند شیوه‌های مدیریت کلاس، آشنایی با اصول پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزی، آشنایی با اصول و شیوه‌های راهنمایی و مشاوره و  مخاطب‌شناسی نوجوان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.


Page Generated in 0/0064 sec