printlogo


کد خبر: 195306تاریخ: 1397/4/23 00:00
اخبار

مدیر روابط عمومی سازمان فاوا اعلام کرد
جزئیات حمله هکرها  به شبکه‌های اجتماعی شهرداری
مدیر روابط عمومی سازمان فاوای شهرداری تهران جزئیات حمله هکرها به اکانت‌های این شهرداری در شبکه‌های اجتماعی را تشریح کرد. سینا علی‌محمدی درباره جزئیات حمله هکرها به شبکه‌های اجتماعی شهرداری تهران به باشگاه خبرنگاران گفت: در ساعت ۲۳:۲۲ سه‌شنبه‌شب گذشته بعضی از حساب‌های کاربری شهرداری تهران در شبکه‌های اجتماعی دچار اختلال و از دسترس خارج شد. وی افزود: هکرها توانسته بودند به ایمیلی که حساب توئیتر و اینستاگرام شهرداری تهران به آن متصل بود، نفوذ کنند و برای چند ساعت کنترل این حساب‌ها را به دست گیرند. مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه اداره حساب اینستاگرامی و توئیتری شهرداری در اختیار مرکز ارتباطات است، گفت: در حقیقت ما به عنوان مغز الکترونیکی شهرداری به کمک آنها آمدیم و توانستیم با پاتک به هکرها بلافاصله مدیریت حساب‌ها را پس بگیریم. علی‌محمدی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست و به سرعت، تمام دسترسی‌ها به این حساب‌ها محدود شد تا مانع از نفوذ بیشتر هکر‌ها به این حساب‌های کاربری شود و در گام بعدی و در کمترین زمان ممکن، بازپس‌گیری حساب‌ها و حذف اطلاعات ارسالی از سوی هکر‌ها صورت پذیرفت. وی درباره  هویت هکرها گفت: آنهایی که توانسته بودند به حساب‌های کاربری شهرداری در شبکه‌های اجتماعی نفوذ کنند، مدعی بودند همان‌هایی هستند که فرودگاه مشهد و تبریز را هک کرده‌اند.


آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی
مدیرکل دفتر چاپ و توزیع کتاب‌های درسی گفت: ثبت‌نام اینترنتی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از امروز آغاز می‌شود. احمدرضا امینی با اشاره به اینکه ثبت‌نام اینترنتی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان کلاس اولی از روز شنبه 23 تیرماه آغاز می‌شود، به تسنیم اظهار داشت: برای ثبت‌نام اینترنتی کتاب‌های درسی نیاز است خانواده‌هایی که فرزندشان مهر امسال به کلاس اول می‌روند ابتدا به مدرسه مراجعه کرده و ثبت‌نام کرده باشند. وی افزود: پس از ثبت‌نام دانش‌آموز در مدرسه اطلاعات او در سامانه سناد ثبت می‌شود و از طریق اطلاعات ثبت شده می‌تواند به سامانه فروش کتاب‌های درسی به آدرس
 www.irtextbook.com مراجعه و نسبت به ثبت سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی اقدام کنند. مدیرکل دفتر چاپ و توزیع کتاب‌های درسی گفت: برای ثبت سفارش کتاب‌ درسی دانش‌آموزان کلاس اولی نیازی به سنجش سلامت آنها نیست و خانواده‌ها حتی اگر هنوز برای سنجش سلامت اقدام نکرده‌اند می‌توانند برای سفارش کتاب‌های درسی متقاضی شوند. امینی بیان کرد: برای ثبت سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی نیاز به کد ملی و سریال شناسنامه دانش‌‌آموز است. خانواده‌ها برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی تا 20 شهریور فرصت دارند اما هر چه زودتر این کار انجام شود بهتر است چون در این صورت با تاخیر در توزیع کتاب‌های درسی مواجه نخواهیم بود. گفتنی است، قیمت کتاب‌های درسی پایه اول ابتدایی 14 هزار و 400 تومان اعلام شده است.


سخنگوی سازمان غذا و دارو  مطرح کرد
قیمت مصوب دارو‌ها  در دسترس مردم
سخنگوی سازمان غذا و دارو از امکان دسترسی مردم به قیمت مصوب تمام اقلام دارویی خبر داد. به گزارش میزان،  کیانوش جهانپور از دسترسی مردم به قیمت مصوب تمام دارو‌ها خبر داد و اظهار داشت: با توجه به ضرورت اطلاع‌رسانی بهنگام درباره فهرست و قیمت مصوب اقلام دارویی و حسب دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تاکید رئیس سازمان غذا و دارو، جزئیات لیست و قیمت مصوب تمام اقلام دارویی قابل عرضه در داروخانه‌های سراسر کشور در قسمت جست‌وجوی دارو در سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو به نشانی اینترنتی http://irc.fda.gov.ir/nfi قابل جست‌وجو و بازیابی است. سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه افزود: همچنین فهرست و قیمت مصوب اقلام مورد اشاره از طریق قسمت اطلاعات دارویی اپلیکیشن TTAC به صورت برخط قابل جست‌وجو و در دسترس خواهد بود.


Page Generated in 0/0071 sec