printlogo


کد خبر: 195318تاریخ: 1397/4/23 00:00
اخبار

هنگام بیداری یا پایتخت 6  کدام زودتر ساخته می‌شود؟
تهیه‌کننده سریال‌های سیروس مقدم می‌گوید چند کار را به صورت موازی پیش می‌بریم که طرح «پایتخت۶»، یک سریال ماورایی و مجموعه «هنگام بیداری» از آن جمله است. به گزارش مهر، الهام غفوری تهیه‌کننده سریال «پایتخت» درباره پروژه‌هایی که در دست طرح و برنامه‌ریزی دارد، بیان کرد: ما چندین پروژه و طرح داریم که همه را به صورت موازی پیش می‌بریم ولی برای راه‌اندازی کارهای جدید باید شرایط مالی را بسنجم. اولویت من فراهم شدن بودجه مالی است و البته فیلمنامه این پروژه‌ها باید به شکلی منسجم پیش رود تا ببینیم در نهایت کدام یک برای ساخت قطعی می‌شود. هم‌اکنون روی «پایتخت ۶» سیروس مقدم فکر می‌کنیم، یک سریال ماورایی در دست نگارش است که سعید نعمت‌الله فیلمنامه آن را می‌نویسد و فیلمنامه پروژه «هنگام بیداری» نیز در حال نگارش است. به گفته وی، «هنگام بیداری» که کارگردانی آن با سیروس مقدم خواهد بود پروژه سنگینی است و باید متن آماده شود تا بتوان درباره آن تصمیم گرفت. وی در پایان گفت: همه این پروژه‌ها را به صورت موازی پیش می‌بریم تا در نهایت اولویت‌بندی و زمانبندی کنیم و برای تولید یکی از آنها به نتیجه مشخص برسیم.


روایتی هنری از زندگی  امام موسی صدر رونمایی شد
روایتی هنری از زندگی امام موسی صدر تحت عنوان «مردی برای همیشه» که به قلم شهرام کرمی نوشته شده در خبرگزاری فارس رونمایی شد. به گزارش فارس، در این مراسم سیدصادق رضایی مدیر حوزه هنری کودک و نوجوان، منوچهر اکبرلو، عبدالحسین دولت‌آبادی، مهدی فرخیان مترجم و مسؤول بخش پژوهشی موسسه امام موسی صدر و نویسنده اثر حضور داشتند. در این نشست ضمن رونمایی از این اثر، بر جنبه‌های مثبت و برجسته آن تاکید شد. رضایی نیز در سخنانی بر اهمیت تولید چنین آثاری تاکید و از مسؤولان موسسه پژوهشی امام موسی صدر درخواست کرد با توجه به نگاه هنری، آثاری در شاخه‌های ادبی و هنری نیز تولید کنند. این کتاب حاوی نمایشنامه‌هایی است که براساس زندگی امام موسی صدر نوشته‌ شده و از مرحله تولد تا ربوده شدن را در 7 صحنه در بردارد. اذان برای موسی، یک شاخه گل برای پروین، روزگار صور، نخستین شهید، گفت‌وگو با سنگ، آزادی را باور کن و مردی برای همیشه عنوان 7 صحنه این نمایشنامه هستند. این کتاب در 75 صفحه و توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری منتشر شده است.


پلیس آهنی برمی‌گردد
ادامه فیلم «پلیس آهنی» ساخته می‌شود و نیل بلوم‌کمپ برای کارگردانی آن انتخاب شده است. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، نیل بلوم‌کمپ کارگردان ‌«منطقه ۹» قرار است روی صندلی کارگردانی یک فیلم دیگر از «پلیس آهنی» بنشیند. کمپانی مترو گلدوین مایر قصد دارد فیلم «پلیس آهنی بر می‌گردد» را ۴ سال پس از آنکه با همکاری سونی بازسازی «پلیس آهنی» را انجام داد، بسازد. فیلم قبلی را ژوزه پادیلا، کارگردان برزیلی کارگردانی کرد و جوئل کینامان بازیگر سوئدی- آمریکایی نقش شخصیت اصلی را بازی کرده بود و گری اولدمن، مایکل کیتون، ساموئل ال‌جکسون، ابی کورنیش و جکی ارل‌هیلی دیگر بازیگران فیلم بودند. نیل بلوم‌کمپ که قرار است فیلم جدید را کارگردانی کند کارگردان، نویسنده، تهیه‌کننده و انیماتور کانادایی – آفریقای‌جنوبی است. سبک فیلم‌های وی بیشتر به روش حمل دوربین روی دست و حاوی تصاویر کامپیوتری کاملا واقعی است. از جمله فیلم‌های مشهور وی که به این سبک ساخته شده، فیلم «منطقه ۹» است. فیلم اصلی «پلیس آهنی» ساخته پل ورهوفن در سال ۱۹۸۷ ساخته شد و پیتر والر در نقش اصلی آن ظاهر شده بود. این فیلم ۵۰ میلیون دلار فروش کرد و جایزه اسکار را برای بهترین تدوین صدا دریافت و ۲ نامزدی نیز کسب کرد که تدوین فیلم و میکس صدا را شامل می‌شد.


Page Generated in 0/0056 sec