printlogo


کد خبر: 195320تاریخ: 1397/4/23 00:00
به بهانه فینالیست شدن کرواسی در جام‌جهانی
مودریچ لایق توپ طلا

مودریچ، ستاره رئال‌مادرید در رسیدن تیمش کرواسی به فینال جام‌جهانی نقش بسیار مهمی ایفا کرده و یکی از شانس‌های کسب کفش طلای جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه است. امسال سالی است که حاکمیت دوگانه بر توپ طلای فیفا می‌تواند سرانجام به پایان برسد. در یک دهه گذشته، جایزه پرافتخار دنیای فوتبال یا در اختیار لیونل مسی یا کریستیانو رونالدو قرار گرفته ولی این بار ممکن است توپ طلا، برنده دیگری داشته باشد.
با توجه به اینکه رونالدو و مسی هر دو در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی حذف شده و به خانه بازگشته‌اند و هیچ یک از آنها نتوانست در بزرگ‌ترین صحنه فوتبالی دنیا، نشان دهد در اوج آمادگی قرار دارد، حالا این فرصت به وجود آمده که در ماه دسامبر، توپ طلا به دستان فوتبالیست دیگری سپرده شود.
در بنگاه‌های شرط‌بندی، رونالدو همچنان بخت اول فتح توپ طلا به حساب می‌آید، چرا که او در ماه مه ‌به رئال‌مادرید کمک کرده برای سومین سال پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی برسد و در روسیه هم برابر تیم‌ملی اسپانیا یک هت‌تریک عالی داشت. مسی هم در فصل ۱۸-۲۰۱۷ به بارسلونا کمک کرد تا هم در لالیگا و هم در کوپا دل‌ری به قهرمانی برسد. او هم در جام‌جهانی روسیه مقابل نیجریه گلی زیبا به ثمر رساند و در جریان شکست تیمش مقابل فرانسه هم 2 پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داد.
ادن آزار، ستاره بلژیک در آستانه بازی تیمش با فرانسه در مرحله نیمه‌نهایی گفت: «توپ طلا را یا به رونالدو می‌دهند یا به مسی. یادم می‌آید یک سال فرانک ریبری همه افتخارهای ممکن را به دست آورد ولی توپ طلا نصیبش نشد».
کریستیانو رونالدو که مثل مسی تاکنون 5 بار فاتح توپ طلا شده در سال ۲۰۱۸ به هیچ‌وجه در حد و اندازه‌ سال‌هایی که با اقتدار عنوان بهترین فوتبالیست دنیا را به دست آورده ظاهر نشده است. مسی هم با اینکه امسال در بارسلونا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته ولی کارشناسان بعید می‌دانند بار دیگر به توپ طلا برسد. همه انتظار داشتند امسال توپ طلا به نیمار برزیلی تعلق بگیرد ولی مصدومیت او در نیم‌فصل دوم لیگ فرانسه و حذفش از جام‌جهانی روسیه در مرحله یک‌چهارم نهایی، احتمال تصاحب توپ طلا توسط نیمار را هم بسیار کاهش داده است.
به نظر می‌رسد در حال حاضر هیچ فوتبالیستی به اندازه لوکا مودریچ، کاپیتان ۳۲ ساله کرواسی شایسته دریافت توپ طلا نباشد. مودریچ یکی از اصلی‌ترین عوامل صعود کروات‌ها به فینال جام‌جهانی ۲۰۱۸ بوده و در کنار راکیتیچ، ستاره بارسلونا در روسیه یکی از باکیفیت‌ترین زوج‌های فوتبالی را ساخته‌اند. بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر امسال توپ طلا به مودریچ تعلق گیرد، واقعا حق به حقدار رسیده است؛ کارشناسانی که تعدادشان روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود. باید تا ماه دسامبر صبر کرد و دید در نهایت جایزه پرافتخار توپ طلا به دست کدام فوتبالیست خوش‌اقبال داده خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0063 sec