printlogo


کد خبر: 195324تاریخ: 1397/4/23 00:00
اخبار

درخواست فیفا برای توقف نگاه جنسیت‌زده به زنان
تصاویر هنجارشکن را پخش نکنید
فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) از مسؤولان شبکه‌های تلویزیونی که رقابت‌های جام‌جهانی را پخش می‌کنند، خواست از توجه بیش از حد به زنان حاضر در استادیوم‌ها و ترویج نگاه جنسیت‌زده پرهیز کنند. این خبر را «فدریکو آدیچی» از مدیران ارشد فیفا در جمع خبرنگاران اعلام کرده است. فیفا از مسؤولان پخش تلویزیونی رقابت‌های جام‌جهانی خواسته است به پخش تصاویر «زنان جذاب» حاضر در استادیوم‌ها‌ پایان دهند. نگاه جنسیت‌زده و آزار و اذیت زنان در روسیه از جمله چالش‌های برگزاری جام‌جهانی 2018 بوده و موجب شده است که مسؤولان رقابت‌ها با همکاری گروه‌های فعال حقوق زنان، اقدام به آسیب‌شناسی در این زمینه کنند. بر مبنای گزارش‌های منتشر شده، تاکنون شکایات متعددی از مواجهه زنان با آزار و اذیت در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی روسیه به ثبت رسیده است. از جمله این موارد، آزار زنان خبرنگاری است که برای پوشش خبری رقابت‌ها در این کشور به سر می‌برند. فیفا اعلام کرده است که کارت هواداری افراد خاطی را باطل و آنها را با همکاری مقامات روسیه از این کشور اخراج می‌کند.

مارسلو- یوونتوس شایعه یا واقعیت؟
پروسه انتقال رونالدو به تورین سریع‌تر از حد تصور انجام شده و تنها مدتی پس از انتشار این شایعه، ستاره پرتغالی با انعقاد قراردادی 4 ساله از مادرید راهی تورین شد. بلافاصله بعد از این انتقال، اخباری درباره تمایل بیانکونری به جذب مارسلو، مدافع برزیلی و 30 ساله رئال‌مادرید که رابطه نزدیک و دوستانه‌ای با رونالدو هم دارد منتشر شد و حالا اسپورت ایتالیا ادعا می‌کند ممکن است اتفاقاتی در این باره در آینده‌ای نزدیک بیفتد. اما مهم‌ترین عامل درباره احتمال انجام شدن این انتقال، آینده الکس ساندرو، مدافع برزیلی یوونتوس است. اخباری درباره تمایل تیم‌هایی چون منچستریونایتد، چلسی و پاری‌سن‌ژرمن به جذب این مدافع برزیلی شنیده شده و اگر او از یوونتوس جدا شود، انتقال مارسلو تبدیل به هدف اول مدیران بیانکونری خواهد شد. اما این انتقال برای یووه بسیار پرهزینه خواهد بود، زیرا رئال‌مادرید 50 میلیون دلار برای فروش مارسلو می‌خواهد و او در حال حاضر با دریافت 11 میلیون یورو در سال، یکی از بازیکنان با درآمد بالا در برنابئو است که همین موضوع کار را برای یوونتوس دشوار خواهد کرد.

گرشاسبی: بیرانوند حدود ۸ پیشنهاد اروپایی دارد
سرپرست باشگاه پرسپولیس می‌گوید دروازه‌بان این تیم از 8 باشگاه که عمدتا اروپایی هستند، پیشنهاد دارد. حمیدرضا گرشاسبی در گفت‌وگو با ایسنا درباره گلر ملی‌پوش این تیم گفت: 8 باشگاه خوب  پیشنهاداتی برای جذب بیرانوند ارائه کرده‌اند که بیشتر آنها تیم‌های خوب اروپایی هستند و یکی، دو تیم از آسیا هم به او پیشنهاد داده‌اند. رقم‌های خوبی هم برای جذب بیرانوند پیشنهاد داده‌اند که در حال‌ بررسی‌های آن هستیم. قرار است طی چند روز آینده صحبتی با خود او انجام دهیم و با توجه به حساسیتی که پرسپولیس در نیم‌فصل اول دارد و نمی‌تواند بازیکن جذب کند، بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم.

تاریخ برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲ رسماً اعلام شد
میزبانی پاییزی قطری‌ها
فدراسیون جهانی فوتبال زمان سنتی برگزاری بازی‌های جام‌جهانی را برای دوره پیش‌رو تغییر داد. فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به طور رسمی اعلام کرد زمان برگزاری مسابقات جام‌جهانی 2022 قطر متفاوت با زمان برگزاری سنتی دوره‌های قبل خواهد بود. بر این اساس این مسابقات در تاریخ 21 نوامبر 2022 (30 آبان 1401) آغاز و در تاریخ 18 دسامبر 2022 (27 آذر 1401) پایان خواهد یافت. این برای نخستین‌بار در تاریخ است که این مسابقات در فصل پاییز برگزار می‌شود. تاکنون تمام دوره‌های جام‌جهانی در ماه‌های ژوئن و جولای (خرداد و تیر) برگزار شده است.

بازیکن تراکتورسازی به تیم بلژیکی پیوست
بازیکن فصل گذشته تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز به کورتریک بلژیک پیوست.محمد نادری، بازیکن جوان فصل گذشته تیم تراکتورسازی تبریز که از نیم‌فصل دوم به طور قرضی در تیم نساجی مازندران توپ می‌زد، با عقد قراردادی به تیم کورتریک بلژیک پیوست. تیم کورتریک فصل گذشته در لیگ بلژیک به مقام هفتم رسید و یکی از تیم‌های نیمه بالای جدول این کشور بود.  محمد نادری فصل قبل برای تراکتورسازی 21 بازی و برای نساجی 8 بازی انجام داد.


Page Generated in 0/0059 sec