printlogo


کد خبر: 195335تاریخ: 1397/4/23 00:00
اخبار

برق مشترکان پرمصرف دولتی
قطع می‌شود
 شرکت توزیع نیروی برق تهران اعلام کرد مشترکان پرمصرف دولتی با پایش مصرف، شناسایی می‌شوند و برق آنها قطع خواهد شد. به گزارش ایسکانیوز، مدیر دفتر هماهنگی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ پس از بازدید از وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق ادارات دولتی، این طرح کلید خورد و بر اساس دستور استاندار مبنی بر کاهش ساعت کار ادارات و خاموش کردن وسایل سرمایشی و روشنایی بعد از ساعت ۱۳:۳۰ به مراکز دولتی، ادارات، سازمان‌ها سرکشی می‌شود و گروه‌های عملیاتی میزان مصرف برق آنها را کنترل می‌کنند.  
تورج سروش افزود: ادارات دولتی که به این دستورالعمل‌ها توجه لازم و از آن تبعیت نکنند در مرحله اول اخطار دریافت می‌کنند و در مرحله بعدی پایش در صورت رعایت نکردن و کم‌توجهی، برق این ادارات قطع می‌شود.
سروش با اشاره به اینکه طرح پایش تا پایان فصل گرما ادامه دارد، گفت: در روزهای اخیر برق تعدادی از سازمان‌ها، ادارات دولتی، وزارتخانه‌ها و بانک‌ها به طور موقت از ساعت ۱۳:۳۰ تا پایان ساعت پیک روز قطع شده است. او افزود: قطع برق شامل مناطق حساس، نظامی، امنیتی و درمانی نمی‌شود. وی اضافه کرد: همه مراکز دولتی، وزارتخانه‌ها و مشترکان بزرگ موظف به استفاده از مولدهای اضطراری در ساعت‌های اوج مصرف برق هستند و تفاهمنامه‌ای با آنها برای استفاده از مولدهای اضطراری امضا شده است.

2 بانک ژاپنی مبادلات با ایران را قطع می‌کنند
به گفته منابع آگاه، بانک‌های «میتسوبیشی یو‌اف‌جی» و «میزوهو» ژاپن در نظر دارند مبادلات بانکی مرتبط با ایران را از ماه آگوست متوقف کنند. به گزارش فارس به نقل از کایودو نیوز، به گفته منابع آگاه، به دنبال اعمال مجدد تحریم‌ها علیه تهران از سوی آمریکا، بانک میتسوبیشی یواف‌جی (MUFJ) و بانک میزوهو در نظر دارند مبادلات بانکی مرتبط با ایران را از ماه آگوست (اواخر مرداد) متوقف کنند. به گفته این منابع، واحدهای بانکی گروه مالی میتسوبیشی یواف‌جی و گروه مالی میزوهو، اقدام به آگاهسازی مشتریان خود درباره این طرح کرده‌اند. بر اساس تحریم‌های آمریکا که به صورت مرحله‌ای از ماه آگوست علیه ایران اجرایی می‌شود، بانک‌هایی که مبادلات مالی در ارتباط با ایران داشته باشند، با محدودیت‌های قابل توجهی درباره تجارت با موسسات مالی آمریکا مواجه خواهند شد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در 8 مه، واشنگتن را از توافق هسته‌ای 2015 ایران خارج کرد و متعهد شد تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.
 


Page Generated in 0/0058 sec