printlogo


کد خبر: 195342تاریخ: 1397/4/24 00:00
عملکرد روحانیت انقلابی در خرمشهر و امید به آینده انقلاب

ناصر مؤمنیان: انقلابی‌گری و تفکر انقلابی را می‌توان یکی از مهم‌ترین مطالبات رهبر انقلاب در طول سال‌های اخیر دانست و تهدیدات ناشی از تغافل نسبت به کید دشمنان انقلاب و کشور که یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور به شمار می‌رود، راهکاری جز انقلابی‌گری و تفکر انقلابی ندارد. روحیه انقلابی از منظر مقام معظم رهبری دارای همه خصلت‌هایی است که برای حل مشکلات کنونی و آینده کشور لازم به نظر می‌رسد. چنانکه می‌فرمایند: انسان انقلابی شجاعت دارد، اهل اقدام و اهل عمل است، ابتکار می‌ورزد، بن‌بست‌شکنی و گره‌گشایی می‌کند؛ از چیزی نمی‌ترسد، به آینده امیدوار است و به امید خدا به سمت آینده روشن حرکت می‌کند. مناطق محروم نام‌آشنایی که سال‌هاست بر لزوم رسیدگی به آن‌ها تأکید می‌شود، اما متأسفانه هرساله در کمال بی‌مهری، به‌واسطه بی‌توجهی‌های برخی مسؤولان بر محرومیت این مناطق افزوده می‌شود.
به دنبال بروز مشکلاتی در تهیه آب شرب در برخی شهرهای استان خوزستان، جمعی از وعاظ انقلابی کشور، خدمت‌رسانی خود را از ساعات اولیه به مردم این منطقه بویژه در روستاها آغاز کردند.
عمل‌ جهادی تنها به دانشجویان و دانش‌آموزان خلاصه نمی‌شود، بلکه مدیرانی از جنس علم و معرفت درحالی‌که لباس روحانیت بر تن دارند نیز حضور در مناطق محروم برای‌شان دغدغه شد و در برخی شهرهای استان خوزستان که مشکل آب شرب پیدا کرده بودند، حضور یافتند تا حلال مشکلات مردم باشند. حوزه‌های علمیه و روحانیت در طول تاریخ پیشتاز فعالیت‌های مردمی و خدمت به مردم در جامعه اسلامی بوده و در فعالیت‌های خود هیچ‌گاه مرزهای جغرافیایی را نشناخته و همواره جهادی عمل کرده‌اند. تنها چند روز پس از بروز مشکلاتی در تهیه آب شرب در برخی از شهرهای استان خوزستان با وجود برخی عذرهای غیرموجه برخی مسؤولان در رسیدگی به مردم این مناطق، تعدادی از روحانیون و وعاظ انقلابی کشور طی اقدامی جهادی به یاری مردم خرمشهر شتافتند. عمل‌های جهادی گامی بزرگ و مهم در تقویت خدمت‌رسانی بهتر به مناطق محروم کشور به شمار می‌رود که این در تداوم سازندگی در روستاها و مناطق محروم تأثیر بسزایی دارد و در شتاب بخشیدن به عمران مناطق دورافتاده بسیار مؤثر است.در برخی شهرهای استان خوزستان هرچه نگاه کنی محرومیت و فقر است اما چشم‌هایی در انتظارند تا از آن سوی راه‌ها و پشت کوه‌ها افرادی بیایند و خدمتی به مردمان مناطق محروم انجام دهند. این حکایت گروه جهادی تعدادی از روحانیون و وعاظ انقلابی کشور است که بدون منت فاصله‌ها را پیموده‌اند تا برای لبیک گفتن به فرامین رهبری و خدمت به مناطق محروم استان خوزستان گام بردارند.حجت‌الاسلام احسان بی‌آزارتهرانی یکی از اعضای جامعه روحانیت و وعاظ انقلابی کشور، به‌صورت آتش به اختیار با راه‌اندازی کمپین «انقلاب در انقلاب»، از مردم ایران اسلامی دعوت کرد به یاری مردم عزیز خرمشهر و رفع مشکل کم‌آبی و تشنگی زنان و کودکان اهالی خونین‌شهر قهرمان بشتابند که این امر با استقبال گسترده مردم در حل مشکلات تهیه آب شرب در برخی شهرهای استان خوزستان مواجه شد. آنچه در طول این مدت در خدمت‌رسانی به مردم و رسیدگی به مشکلات آنان بویژه حل مشکل تهیه آب شرب، نیروهای وفادار به انقلاب و روحانیون را به جبهه‌های دفاع از انقلاب وارد کرد، امید آنان به آینده و ساخت ایران اسلامی بود؛ امروز و بویژه در سال‌های اخیر این نقطه قوت زیر ضربه دشمنان قرارگرفته است.در مقابل این دستاوردها با نهایت تأسف عده‌ای فقط ناامیدی و یأس را ترویج می‌کنند، البته مشکلات، معضلات و مفاسد وجود دارد و همه موظفیم با این مشکلات، معضلات و مفاسد مبارزه کنیم اما نباید اصل انقلاب اسلامی تضعیف شود. مقام معظم رهبری فرموده‌اند: «باید امید را در مردم حفظ و تقویت کرد که یکی از راه‌های تقویت آن، اطلاع افکار عمومی از کارهای انجام‌گرفته است و امید مردم فقط با ارائه گزارش، تقویت نخواهد شد، بلکه مردم به دنبال عمل و نتیجه عملی صحبت‌ها هستند». در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، اقدام جهادی و آتش به اختیاری طلاب و روحانیون و جامعه وعاظ انقلابی کشور امیدمان به آینده انقلاب اسلامی را دوچندان کرد؛ آنچه یک روحانی و عالم را بااهمیت می‌کند، ورع، تقوا و در کنار مردم زندگی کردن است تا مردم با دیدن رفتار و مشی او بتوانند الگو بگیرند و دینداری آنان تقویت شود.


Page Generated in 0/0063 sec