printlogo


کد خبر: 195355تاریخ: 1397/4/24 00:00
اخبار

بلژیک با شکست انگلیس
در رده سوم جام قرار گرفت
2 تیم بلژیک و انگلیس در دیدار رده‌‌‌بندی جام‌جهانی روسیه از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با برتری ۲ بر صفر بلژیک به پایان رسید. 2 تیم‌ بلژیک و انگلیس در دیدار رده‌‌‌بندی جام‌جهانی 2018 در ورزشگاه کرستوفسکی سن‌پترزبورگ به مصاف هم رفتند که بلژیک با پیروزی 2 بر صفر به مقام سوم جام‌جهانی دست یافت. بلژیکی‌ها در اولین دقایق بازی روی یک ضدحمله در دقیقه 4 روی پاس چادلی توسط مونیه به گل رسیدند. پس از گل بازی متعادل دنبال شد و هر 2 تیم سعی در ایجاد موقعیت داشتند تا اینکه در دقیقه 11 دی‌بروینه ضربه‌ای به سمت دروازه انگلیس زد که پیکفورد بخوبی آن را دفع کرد. در ابتدای نیمه دوم ساوت‌گیت، استرلینگ و دنی رز را با راشفورد و لینگارد تغییر داد تا به حملات خود قوت بیشتری بخشد. انگلیس حملات خود را شدت بخشید و فشار را روی دروازه بلژیک بیشتر و بیشتر کرد. سه‌شیرها روی ضربات ارسالی بشدت خطرناک نشان دادند ولی نتوانستند دروازه حریف را باز کنند. شیاطین سرخ نیز روی ضدحمله‌ها حساب باز کردند، حتی توانستند به موقعیتی خوب دست یابند ولی جوردن پیکفورد با سیوی فوق‌العاده مانع گلزنی دوباره مونیه شد. ضدحمله‌های بلژیک سرانجام جواب داد و ادن آزار پاس خوب دی‌بروینه را در دقیقه 82 به گل تبدیل کرد. حملات انتهایی انگلیس نیز به موقعیت آنچنانی بدل نشد تا بلژیک پیروز میدان شود.


اعترافات دیرهنگام افتخاری
از جباری تا بویان
در روزهای پرتلاطمی که باشگاه استقلال تجربه می‌کند و در گیر و دار نقل‌وانتقالاتی این باشگاه، مجتبی جباری هم از دنیای مستطیل سبز خداحافظی کرد تا وی نیز در این روزها در کانون توجه قرار بگیرد. بعد از خداحافظی او بود که نقل‌قولی افشاگرانه از سیدرضا افتخاری در رسانه‌ها درباره جباری و بازگشت وی به استقلال منتشر شد. مدیرعامل استقلال بعد از یک سال پرده از راز قرارداد با جباری برداشت و اعلام کرد همان زمان ایفمارک مصدومیت وی را تایید کرد اما بنا به اصرار منصوریان او را جذب کردیم.
شاید اصرار منصوریان برای جذب یک بازیکن مصدوم گناه تلقی شود اما پذیرش این اصرار از سوی مدیرعامل که مقام بالادست سرمربی است را هم می‌توان عذر بدتر از گناه دانست. مدیرعامل یک باشگاه می‌تواند بنا به ادله کافی و لازم زیر بار اصرار سرمربی تیمش با هر خواسته غیرمنطقی نرود و این نه‌تنها امر غیرطبیعی نیست، بلکه شیوه درست‌ در مدیریت باشگاه است. هرگونه درخواست‌های غیرمنطقی از سوی سرمربیان یک اشتباه است اما پذیرفتن این درخواست‌ها با علم به اشتباه بودن آن از سوی مدیران اشتباهی به مراتب بزرگ‌تر محسوب می‌شود.
البته این تنها باری نبوده است که مدیرعامل استقلال خواسته‌های سرمربیان تیمش را با علم به اشتباه بودن آن پذیرفته و در آینده به آنها اعتراف کرده است. افتخاری چندی پیش هم اعلام کرد از ابتدا با حضور بویان در استقلال مخالف بوده اما با اصرار شفر وی را جذب کرده است.
اگر مجتبی جباری با وجود مصدومیت جذب استقلال شد، با استناد به گفته مدیران این باشگاه مبلغ قراردادش بازی به بازی بود و نمی‌توانست بار مالی چندانی برای این باشگاه داشته باشد. ضمن اینکه مجتبی جباری از محصولات آکادمی استقلال بود، سال‌های سال برای این تیم زحمت کشید و بهترین سال‌های فوتبالش را با پیراهن آبی سر کرد، کاپیتان این تیم بود، هواداران خاطرات خوشی از او داشتند و شاید حق بازیکنی در این حد بود که آخرین سال فوتبالش را با پیراهن استقلال سر کرده و با پیراهن این تیم خداحافظی کند و اصرار منصوریان بر جذب جباری به‌رغم مصدومیتش می‌توانست این توجیهات را داشته باشد. توجیهاتی که البته مدیرعامل می‌توانست آنها را نپذیرد اما وقتی پذیرفت هم بهتر است که با گذشت یک سال از آن بار دیگر پرونده آن را باز نکند.
اما اصرار شفر برای جذب بازیکنی در حد بویان می‌تواند سوال برانگیز باشد. بویان، مجتبی جباری نبود که سال‌های زیادی برای استقلال بازی کرده باشد و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این باشگاه باشد. کاپیتان این تیم نبود و گذشته از آن رزومه ای قوی هم نداشت. او قبل از پیوستن به استقلال ماه‌های زیادی را بازی نکرده بود و حضورش در این تیم هم اصلا موفقیت‌آمیز نبود. حال اینکه چرا مدیرعامل استقلال با توجه به جمیع جهات و بویژه باتوجه به رزومه نه چندان قوی بویان با اصرار شفر حاضر به عقد قرارداد با وی شد؟ سؤالی است که افتخاری باید به آن پاسخ دهد.

 


Page Generated in 0/0067 sec