printlogo


کد خبر: 195367تاریخ: 1397/4/24 00:00
نبض جامعه

با دستور رئیس دانشگاه ابلاغ شد
ممنوع شدن دادن هدیه  به مدیران دانشگاه آزاد
با دستور فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد انجام تشریفات زائد و هدیه به مدیران  این دانشگاه ممنوع اعلام شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در این بخشنامه آمده است: «حسب دستور ریاست دانشگاه در جلسات و بازدیدهای هماهنگ شده وی و دیگر مدیران سازمان مرکزی دانشگاه در استان‌ها و واحدهای تابعه، ضمن پرهیز از انجام تشریفات زائد، از تهیه هر نوع هدیه موکدا خودداری شود. در زمان حضور دبیران هیات امنا و یا مدیران استان‌ها در سازمان مرکزی، هیچ‌گونه سوغات یا هدیه‌ای برای مدیران پیش‌بینی و در نظر گرفته نشود».

صدور حکم ناظم مدرسه معین
 شعبه ۱۰۹۱ مجتمع قضایی ارشاد حکم ناظم مدرسه معین را صادر کرد. به گزارش تسنیم، ناظم مدرسه معین که به کودک‌آزاری و تشویق به فساد و فحشا متهم است، از سوی دادگاه به حبس و شلاق محکوم شده است. هفتم خرداد ماه امسال بود که یکی از سایت‌های خبری، از آزار و اذیت تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در غرب تهران توسط ناظم مدرسه خبر داد؛ خبری که به‌ سرعت در فضای مجازی پیچید و به‌دنبال آن، فیلم‌هایی از ناظم مدرسه منتشر شد. پس از پیگیری‌ها و شکایت والدین دانش‌آموزان، 22 خرداد دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای ناظم مدرسه معین با 4 عنوان اتهامی خبر داد و گفت: در گام نخست 15 نفر از والدین دانش‌آموزان این مدرسه شکایت خود را نسبت به ناظم مدرسه اعلام کردند و در نهایت 8 نفر در دادگاه حضور یافتند. وی با بیان اینکه دادستانی تهران پس از تشکیل پرونده تحقیقات تخصصی خود را آغاز کرد، افزود: در گام نخست دانش‌آموزانی که والدین آنها طرح شکایت کرده بودند در پزشکی قانونی حضور یافته مورد معاینه قرار گرفتند. در تمام گزارش‌های پزشکی قانونی به آن معنا تجاوز جنسی که در اخبار اولیه آمده بود به‌معنای جرائم خاص جنسی مشاهده نشد اما تعرضات جنسی گزارش شد و متهم هم پذیرفته است. در نهایت  پرونده ناظم این مدرسه به مجتمع قضایی ارشاد ارسال و جلسه دادگاه روز شنبه 16 تیر با حضور تعدادی از اولیای دانش‌آموزان و 2 تن از دانش‌آموزان برگزار شد؛ جلسه 4 ساعت به‌طول انجامید و در نهایت دادگاه ختم رسیدگی را صادر کرد و حکم متهم این پرونده در مرحله بدوی، صادر و ناظم مدرسه به حبس و شلاق محکوم شد.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:
کتب درسی اثربخشی لازم را ندارند
 سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه قبل از آنکه اهداف دوره‌های تحصیلی در سازمان پژوهش وضع شود شروع به تغییر کتب درسی بر اساس سند برنامه درسی ملی کردیم، گفت: کتب ما به‌رغم تلاش‌های بسیار، اثربخشی لازم را ندارند. حیدر تورانی در برنامه‌ تلویزیونی پرسشگر با بیان اینکه سازمان پژوهش هر ساله ۱۴۰ میلیون جلد کتاب آموزشی در ۱۲۰۰ عنوان به چاپ می‌رساند، گفت: تیراژ سالانه مجلات رشد نیز ۴۰ میلیون در ۳۰ عنوان است. وی افزود: تولید محتوا در آموزش‌وپرورش بر عهده سازمان پژوهش است. تورانی ادامه داد: کتاب‌ها جدیدالتالیف شدند اما معلمان ما و مدیران مدارس آمادگی لازم برای تدریس کتب جدید را نداشتند و خانواده‌ها از آن آگاه نبودند. وی افزود: قبل از آنکه اهداف دوره‌های تحصیلی را وضع کنیم شروع به تغییر کتب درسی بر اساس سند برنامه درسی ملی کردیم، در حالی که کتب ما به‌رغم تلاش‌های بسیار، اثربخشی لازم را ندارند. تورانی افزود: کتب جدیدالتالیف هر 5 سال یک‌بار باید مورد تجدیدنظر قرار بگیرند که فرصتی است تا برنامه درسی را اصلاح کنیم. سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش ما مطلوب نیست اما مخروب هم نیست و جا برای کار کردن وجود دارد، عنوان کرد: حجم بالای کتب، حافظه‌محور بودن، عدم آمادگی لازم برای معلمان، تالیف یک کتاب واحد برای کل کشور و آگاهی نداشتن خانواده‌ها و بسته بودن در سازمان پژوهش از جمله ایراداتی است که وارد می‌شود. تورانی اضافه کرد: از امسال دیگر کتب درسی نونگاشت نمی‌شوند تا فرصت یابیم توانمندسازی ایجاد و بازنگری کنیم و به سمت انطباق کتب درسی با سند تحول
بنیادین برویم.
 


Page Generated in 0/0109 sec