printlogo


کد خبر: 195369تاریخ: 1397/4/24 00:00
کوتاه و گویا

مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح امکانات و شرایط جانبازان شیمیایی شهرستان سردشت پرداخت. محمدرضا صدیقی‌مقدم درباره وضعیت فعلی جانبازان شیمیایی سردشت و اقدامات انجام شده، گفت: پس از توافقات شکل گرفته بین بنیاد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شده است این وزارتخانه تمهیدات لازم جهت صدور مجوزهای قانونی کلینیک، آزمایشگاه، داروخانه و تأمین نیروی تخصصی مورد نیاز را انجام دهد.
در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان شمال تهران، جشنواره بزرگ تابستانی «شادستان تهران» با محوریت محلات در پارک ملت برگزار می‌شود.
احمد مقاره‌عابد، دبیر علمی چهارمین کنگره ایمپلنت دندانی گفت: برای افراد سیگاری که روزانه استعمال بیش از ۱۰ نخ سیگار دارند، بیمارانی که داروهای کورتن استفاده می‌کنند و بیماران گرفتار دیابت و پوکی استخوان کنترل نشده بهتر است ایمپلنت انجام نشود یا این اقدام حتما در مراکز تحت مراقبت خیلی خاص و نه در مطب انجام می‌شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: قاچاقچی یک دستگاه خودرو با رای شعبه ماکو به پرداخت 3 میلیارد و 651 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. محمد اقوامی افزود: ماموران گمرک بازرگان با بررسی اسناد اعلام کردند یک دستگاه خودرو به کشور وارد شده اما در موعد مقرر از کشور خارج نشده است. پس از دریافت شکایت این پرونده، شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز ماکو متهم پرونده را به پرداخت جریمه محکوم کرد.
ویژه‌برنامه روز جهانی بدون نایلکس با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 10 تهران در بوستان رضوان برگزار شد. در این برنامه کانون‌های اجتماع‌محور سلامت در بوستان رضوان گرد هم آمدند و ضمن اعلام حمایت از برنامه‌های محیط‌زیست از برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و هنری تدارک دیده شده بهره‌مند شدند.
شاعر «یک قاچ هندوانه» از مجموعه شعر نوجوان امروز همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان در میان اعضای مرکز فرهنگی- ‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسفراین در استان خراسان شمالی حضور یافت. زهرا داوری در این دیدار کودکان و نوجوانان را به خوب دیدن، تجربه کردن و خواندن کتاب دعوت کرد.
سالن و نمایشگاه اصلی موزه طبیعت و حیات وحش ایران- دارآباد- با هدف فراهم‌سازی شرایط مناسب برای نگهداری از حیوانات زنده، با نصب تجهیزات لازم بازگشایی شد.
رضا فضل زرندی، معاون قضایی و توسعه مدیریت منابع دیوان عدالت اداری اعلام کرد: «تفاوت تطبیق حقوق» و «فوق‌العاده ویژه» جزو مبانی کسور بازنشستگی کارمندان دولت است و در سال جاری این موارد در پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان لحاظ می‌شود.
علی اسفندیار، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با انجام یک طرح تحقیقاتی مشترک با محقق برجسته دانشگاه منچستر انگلستان و برنده جایزه نوبل فیزیک در سال 2010 و همچنین محققانی از کشور اسپانیا و ژاپن، موفق به انتشار نتایج آن در معتبرترین مجلات جهان، science و nature شد.
بهروز بنیادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تا زمانی که سیستم ارجاع و زیرساخت‌های لازم فراهم نشود، به طور طبیعی حضور پزشک خانواده در مناطق کارآیی لازم را ندارد، زیرا مردم پس از مراجعه به پزشک خانواده نیازمند ارجاع به مراکز بالاتر و استفاده از پرونده الکترونیک سلامت هستند که باید تمام این کمبودها را رفع کرد البته وزارت بهداشت در یک سال گذشته با سرعت قابل قبولی زیرساخت‌های سیستم ارجاع در بحث فناوری اطلاعات را فراهم کرده است.


Page Generated in 0/0090 sec